simon 0 Anmeld indhold Skrevet May 5, 2005 Er det mest brugt at man får sin arbejdsgiver til at betale broafgiften og derved kan få op til ca. 59% i fradrag eller at man selv betaler for broafgiften og derved får 32 % i fradrag? Det giver alligevel en god besparelse hvis man kan få arbejdsgiveren til at betale det af sin løn, men er det alment brugt og kan man få arbejdsgiveren til det? Hvad er indtrykket? Mvh Simon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 5, 2005 Er det mest brugt at man får sin arbejdsgiver til at betale broafgiften og derved kan få op til ca. 59% i fradrag eller at man selv betaler for broafgiften og derved får 32 % i fradrag? Det giver alligevel en god besparelse hvis man kan få arbejdsgiveren til at betale det af sin løn, men er det alment brugt og kan man få arbejdsgiveren til det? Hvad er indtrykket? Mvh Simon Det vil være en fordel for dig og spare dig en masse tid på at få svar fra folk hvis du først søger på det emne du spørger om! Det tager ikke lang tid! http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=2181 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
simon 0 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2005 Tak for venligheden Thomas, men det er nu ikke en helt berettiget kommentar. Selvfølgelig har jeg søgt før jeg har lavet en ny tråd, men fandt ikke noget relevant for mit spørgsmål. Det ville du nok også vide hvis du havde læst tråden en gang til. Det jeg prøver at få afklaret er hvad der er kutyme for de danske pendlere, altså om det er mest normalt at få arbejdsgiveren til at betale broafgiften eller...? Simon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 7, 2005 Det jeg prøver at få afklaret er hvad der er kutyme for de danske pendlere, altså om det er mest normalt at få arbejdsgiveren til at betale broafgiften eller...? Simon For det første er det jo en ret ny ordning, så vidt jeg husker mindre end 6 mdr gammel. For det andet så ved debatører herinde vel i bund og grund ikke så meget om "de andre".... hvilket betyder du får svært ved at finde en enkelt der tør udtale sig om hvad der er normalt.. Jeg betaler selv, jeg har regnet lidt på det og kan ikke se den store gevinst ved at gå ned i bruttoløn => pension, feriepenge bl.a bl.a bl.a..., jvf den anden tråd Thomas refererer til... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ronal 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Jeg har arbejdsgiver betalt brobizz. Det kan som regel kun betale sig at få arbejdsgiveren til at betale den hvis du betaler topskat. Selve udregning hvad jeg har tjent på øren har jeg opgivet... dog har jeg en anelse. Hvis du med alle dine fradrag (rente udgifter, befordring osv) samt arbejds betalte (brutto nedgang) aviser,brobizz,ADSL/tlf osv, (og flytning af en del af lønnen til sverige kun muligt i 2004) kan få sin skattepligtige løn ned under topbeskatningen, får man også en lavere skatte %. Hvilket igen giver lidt til bundlinien. Dog skal man huske at ferie pengene samt pension falder, yderligere kan en lønforhøjelse falde, hvis arbejdsgiveren bruger % til lønstigning. Men lav regnestykket og se hvad der sker på bundlinien.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 og hvad så med de dage, hvor i kører over privat og som allerede er betalt af de 50 ture - hvordan afregnes det? Ifølge Told & Skat skal man jo beskattes af det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ronal 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Har en del overarbejde :D Og hvis jeg skulle komme ud over de 50 ture, betaler jeg for dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites