Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2005 Rikke (som de fleste vist har læst indlæg af herinde) klarede det ganske fint...;) Men ellers...det er %¤Y"#"%&" surt, Anders!! Hvad kommer der så til at ske nu? Civilt søgsmål, eller andet totalt latterligt?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morsing 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2005 Ja, jeg må køre en sag på hende som person nu! Hele den her sag er en ren farce som jeg slet ikke forstår kan ske - det virker helt vildt åndsvagt! Nu må jeg lige ligge mine planer om import af bil lidt på hylden igen indtil det her er afsluttet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 7, 2005 handler det ikke om lovbrud her?? Det er jo ulovligt at køre rundt uden en lovpligtig ansvarsforsikring... Derfor er det jo fantastisk vigtigt at sagen bliver fulgt helt til døren!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morsing 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2005 Jo, det er en meget stor overtrædelse hun har gjort hende der er kørt ind i mig. Men kunne desværre forstå at det er noget man ofte ser i dagens Danmark at unge folk køber biler uden at sørge for at få forsikring på dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2005 Det er jo fuldstændigt latterligt. Og det at man skal bruge en masse tid på at andre ikke har sagerne i orden. Kan du få jurdisk bistand til dette, f.eks. gennem dit forsikringsselskab? Jeg håber ikke det er sådan, at du skal betale salærene indtil sagen er afgjort. For taber hun, kan der potentielt gå en del år før du har alle pengene ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morsing 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2005 Jeg har heldigvis nogen jurister og advokater på jobbet som gerne vil hjælpe med at få kørt hele denne sag så det er super lækkert. Men jeg har også indset at det her kommer til at tage rigtig lang tid, og kræver meget arbejde fra min side - mens hende der påkørte mig ikke har gjort noget som helst aktivt endnu for at få afsluttet denne sag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2005 Jeg kan ikke lade være Moerke. I dit eksempel nævner du en parkeret bil og FL § 101 og 104. Disse paragraffer kan ikke gøres gældende for den parkede bil når den ikke er i anvendelse som trafikmiddel jv.f vistnok FL § 1 og 2. Her gælder almindelig Culpa, hvor den parkede bil naturligvis ville blive frifundet, og ansvaret påhvile den bil der skubber den op i den næste - og her gælder FL101,1. Morsing - Desværre er en af de ting man vælger fra med ren ansvar (trafikforsäkring) at få dækket sådanne skader. I Danmark kan man jo ikke få plader på bilen uden forsikring, så derfor er er det sjældnere at man rammer ind i en ikke-forsikret, hvor man så iøvrigt også har mulighed for at få erstatning fra en pulje ordning. Noget kunne tyde på at det ikke er tilfældet med sådan en pulje i Sverige, men prøv at hør Forsikringsoplysningen i Danmark, om de har et "søsterselskab" i Sverige. Det kunne jo være....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesper008 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2005 http://www.tff.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2005 Sådan Jesper - fedt link. Det fungerer altså fuldstændig som i DK, at der er dækning for skade af uforsikret køretøj. Det er bare at rette krav i en fart Morsing... Held og lykke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites