Madsen 10 Anmeld indhold Skrevet April 25, 2005 ... Står i den heldige situation at vi lige har købt en bostadsrät! I juni er det planen at vi skal over og se stedet igen og snakke med boligforeningen. De skal jo vurdere os og til sidst beslutte om vi er egnede til at flytte ind... Alt det juridiske har jeg styr på, men jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med hvordan boligforeningerne vurderer en? Vi er to unge mennesker, den ene på SU og den anden politiaspirant. Vi har sendt dem vores lønsedler, forskudsopgørelser og en udtalelse fra vores nuværende udlejer, men når man ikke har stået i situationen før eller aldrig hørt om nogle der har så bliver vi selvfølgelig en smule nervøse over hvad vi kan blive udsat for... Vi vil jo for alt i verden ikke miste vores drømmelejlighed... Er der nogen ejere af bostadsrätter der har gjort sog noge erfaringer på det punkt? På forhånd rigtig mange tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MultiTabs 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2005 Hvis I har en ok økonomi og jeres tidligere udlejer også kommer med positiv udtalelse, så burde der ikke være nogen problemer med godkendelsen. Det de vurdere er faktisk bare om I vil være i stand til (også på længere sigt) at betale huslejen. Hvis de er i tvivl, kan de evt bede jer om at stille en person som garant på jeres vejne. Denne person skal så sende dem sine papirer (årsopgørelser osv). Held og lykke med boligen, håber I bliver godkendt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 ... Står i den heldige situation at vi lige har købt en bostadsrät! I juni er det planen at vi skal over og se stedet igen og snakke med boligforeningen. De skal jo vurdere os og til sidst beslutte om vi er egnede til at flytte ind... Alt det juridiske har jeg styr på' date=' men jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med hvordan boligforeningerne vurderer en? Vi er to unge mennesker, den ene på SU og [b']den anden politiaspirant. Vi har sendt dem vores lønsedler, forskudsopgørelser og en udtalelse fra vores nuværende udlejer, men når man ikke har stået i situationen før eller aldrig hørt om nogle der har så bliver vi selvfølgelig en smule nervøse over hvad vi kan blive udsat for... Vi vil jo for alt i verden ikke miste vores drømmelejlighed... Er der nogen ejere af bostadsrätter der har gjort sog noge erfaringer på det punkt? På forhånd rigtig mange tak! Nu ved jeg ikke præcist hvad det vil sige at være "politiaspirant", men jeg har da en idé. Mener dog at politiet kræver, at deres medarbejdere bor inden for landets grænser - har du/I undersøgt med det danske politi omkring dette (bare så I ikke senere får en ubehagelig overraskelse)..?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 Mener også helt bestemt at danske politissemænd ikke må bo i udlandet:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 Jeg er desværre helt hundrede for jeg kender en der søgte ind, og han fik at vide det ikke gik hvis han boede i Malmø....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 Hmmm... ... Det lyder nu noget underligt, for du har jo de samme rettigheder når du betaler skat og "arbejder i DK", det er jo bare adressen der er i udlandet... Så vidt vi har førhørt os er det ikke noget problem... Men jeg skal nok lige ringe ind og høre politiskolens administration... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 Kæresten har lige snakket med rigspolitiets personaleafdeling og de siger at man meget fint kan søge ind som politibetjent med adresse i Sverige og at man som betjent også fint kan flytte til Sverige under uddannelsen eller arbejdet... Ellers henvises der til politiets hjemmeside www.politi.dk Så jeg ved ikke lige helt hvad der er sket med din bekendte moerke... men det lyder underligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 Næ underligt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2005 ... Står i den heldige situation at vi lige har købt en bostadsrät! I juni er det planen at vi skal over og se stedet igen og snakke med boligforeningen. De skal jo vurdere os og til sidst beslutte om vi er egnede til at flytte ind... Alt det juridiske har jeg styr på, men jeg tænkte på om der er nogen der har erfaringer med hvordan boligforeningerne vurderer en? Vi er to unge mennesker, den ene på SU og den anden politiaspirant. Vi har sendt dem vores lønsedler, forskudsopgørelser og en udtalelse fra vores nuværende udlejer, men når man ikke har stået i situationen før eller aldrig hørt om nogle der har så bliver vi selvfølgelig en smule nervøse over hvad vi kan blive udsat for... Vi vil jo for alt i verden ikke miste vores drømmelejlighed... Er der nogen ejere af bostadsrätter der har gjort sog noge erfaringer på det punkt? På forhånd rigtig mange tak! Hej Madsen Umiddelbart ville jeg heller ikke mene det er noget problem. Vi (kæresten og jeg) har lige købt bostadsrätt i Skivarp. Og er blevet godkendt af foreningen på vores glatte ansigt. Dvs. ingen referencer fra hyresvärd eller noget....Men vi har så også boet i Sverige i 3 år. Jeg tror at grunden til de både vil se lønseddel og al verdens fra jer, er at i kommer direkte fra Danmark....Og derfor har de ingen chance for at tjekke jer hos kronefogden om i har betalings anmærkninger. Fortvivl ikke .....Det er helt normal svensk procedure. Held og lykke med det!! Smil fra Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Malene Anmeld indhold Besvaret June 20, 2005 Et brev fra kommunen ?! Hej, jeg håber at I kan hjælpe mig Jeg har kigget på en lejlighed og også allerede skrevet under på papiret, men nu skriver ejendomsmælgeren at jeg skal sende hende min sidste lønseddel og et brev fra kommunen som hun så kan give til boligforeningen (HSB), som så forhåbentlig vil godkende mig. Ved I hvad det er for et brev fra kommunen? jeg har allerede kontaktet dem, men de ved ikke hvad det er for et brev. Kan I hjælpe mig? (det haster lidt, da jeg overtager lejligheden fra d. 15. juli) Malene :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2005 Mon ikke mægleren er bedst til at svare på dét spørgsmål!? :th2: Umiddelbart kan jeg ikke se hvad de skulle ha´ fra din kommune - bortset fra når du skal folkebogføres hinsidan. Men hvad foreningen skulle bruge det til, ved jeg ikke. Måske de vil sikre sig du rent faktisk har meldt flytning til den nye adresse!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret June 21, 2005 Lyder sært! Det kan næsten kun være dit personnummer bevis fra folkbogføringen. Men ofte laver de bare et fiktivt personnummer indtil det falder på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malene 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2005 Hej, jeg håber at I kan hjælpe mig Jeg har kigget på en lejlighed og også allerede skrevet under på papiret, men nu skriver ejendomsmælgeren at jeg skal sende hende min sidste lønseddel og et brev fra kommunen som hun så kan give til boligforeningen (HSB), som så forhåbentlig vil godkende mig. Ved I hvad det er for et brev fra kommunen? jeg har allerede kontaktet dem, men de ved ikke hvad det er for et brev. Kan I hjælpe mig? (det haster lidt, da jeg overtager lejligheden fra d. 15. juli) Malene :o) Hej Malene Jeg tror at det er et restancebrev du skal have. Brevet fortæller om du skylder penge til kommunen/Staten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2005 Hej, jeg håber at I kan hjælpe mig Ved I hvad det er for et brev fra kommunen? jeg har allerede kontaktet dem, men de ved ikke hvad det er for et brev. Malene :o) Hej Min kæreste har også netop underskrevet kontrakten på en bostadsrätt. Hun er blevet bedt om at få en udskrift fra RKI, der dokumenterer at hun ikke er registreret som dårlig betaler. Det kunne være noget i den stil? Mvh Daniel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2006 Jeg er desværre helt hundrede for jeg kender en der søgte ind' date=' og han fik at vide det ikke gik hvis han boede i Malmø.......[/quote'] Nå, bare lige for at komme med nogle supplerende oplysninger, så skal betjente der gør tjeneste i DK tage bopæl i DK, men det er dog tilladt at bo i Malmø, Sverige... Det er i henhold til en kundgørelse fra Rigspolitichefen der omhandler bopælsforhold for ansatte i politiet... Kan forestille mig at det er noget de har ændret inden for de sidste par år... Sidder nemlig med en ansættelseskontrakt fra politiet da kæresten er kommet ind, så jeg har det sort på hvidt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2006 Nå, bare lige for at komme med nogle supplerende oplysninger, så skal betjente der gør tjeneste i DK tage bopæl i DK, men det er dog tilladt at bo i Malmø, Sverige... Det er i henhold til en kundgørelse fra Rigspolitichefen der omhandler bopælsforhold for ansatte i politiet... Kan forestille mig at det er noget de har ændret inden for de sidste par år... Sidder nemlig med en ansættelseskontrakt fra politiet da kæresten er kommet ind, så jeg har det sort på hvidt :) Tillykke med jobbet Madsen. :th2: Da vi nu har en fra politiet i blandt os, må hellere gå stille med dørene, når vi udveksler erfaringer med fotofælder og lignende her på debatten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2006 Tillykke med jobbet Madsen. :th2: Da vi nu har en fra politiet i blandt os' date=' må hellere gå stille med dørene, når vi udveksler erfaringer med fotofælder og lignende her på debatten [/quote'] Tror du politiet er et hak bedre selv?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Tillykke med jobbet Madsen. :th2: Da vi nu har en fra politiet i blandt os' date=' må hellere gå stille med dørene, når vi udveksler erfaringer med fotofælder og lignende her på debatten [/quote'] Hihi, det er nu ikke mig men kæresten der er kommet ind og skal være strisser... og heldigvis læser han ikke så meget med herinde.... men jo, det er nok en god ide at passer på alligevel :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Omvendt kunne KIM jo være til stor gavn for os herinde........ ;) Hvis du forstår....... Et beskedent abb. på 50 kr pr måned og så "lække" lidt info via sms...... 200 personer og så er der 10.000 ved siden af, hver måned..... :) Hihi' date=' det er nu ikke mig men kæresten der er kommet ind og skal være strisser... og heldigvis læser han ikke så meget med herinde.... men jo, det er nok en god ide at passer på alligevel :D[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Tror du politiet er et hak bedre selv?? Jeg tror at nogle betjente tror de er immune og opfører sig som det passer dem, men jeg ved at nogle også kommer til at virke som et godt eksempel. Det er ihvertfald Kims holdning til tingene, at det er meget svært at få andre til at gøre noget som man selv ikke gør... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Omvendt kunne KIM jo være til stor gavn for os herinde........ ;) Hvis du forstår....... Et beskedent abb. på 50 kr pr måned og så "lække" lidt info via sms...... 200 personer og så er der 10.000 ved siden af, hver måned..... :) GODT Kim ikke læser det, for han ville gå helt kold over sådan et forslag...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Jeg tror at nogle betjente tror de er immune og opfører sig som det passer dem' date=' men jeg ved at nogle også kommer til at virke som et godt eksempel. Det er ihvertfald Kims holdning til tingene, at det er meget svært at få andre til at gøre noget som man selv ikke gør...[/quote'] Misforstå mig ikke... Jeg har skam stor respekt for politiet -det er jo et lortejob de har, men gider bare ikke höre på folk der tror, at politiet er mere hellige end alle mulige andre, for der er sgu lige så mange tyverier fx. indenfor politiets räkker, som alle mulige andre steder, men de repräsenterer jo også bare et bredt udsnit af den danske befolkning :) Held og lykke med en mand i politiet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Så bare sæt prisen op til 100..... GODT Kim ikke læser det' date=' for han ville gå helt kold over sådan et forslag...:)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2006 Misforstå mig ikke... Jeg har skam stor respekt for politiet -det er jo et lortejob de har' date=' men gider bare ikke höre på folk der tror, at politiet er mere hellige end alle mulige andre, for der er sgu lige så mange tyverier fx. indenfor politiets räkker, som alle mulige andre steder, men de repräsenterer jo også bare et bredt udsnit af den danske befolkning :) Held og lykke med en mand i politiet![/quote'] Lige præcis! :th2: Og mange tak :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kraemmer 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2006 Nu ved jeg ikke præcist hvad det vil sige at være "politiaspirant"' date=' men jeg har da en idé. Mener dog at politiet kræver, at deres medarbejdere bor inden for landets grænser - har du/I undersøgt med det danske politi omkring dette (bare så I ikke senere får en ubehagelig overraskelse)..??[/quote'] Vrøvl... der bor mange danske strissere i S. Det er der overhovedet ingen problemer med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites