alex 0 Anmeld indhold Skrevet April 19, 2005 Hej med jer ! Jeg tænkte at der måske var én af jer som kunne være behjælpelige med hvordan man beregner sit hjemmearbejde ? Jeg er ansat til at arbejde 37 timer om ugen, men arbejdet løber nu typisk op i 45 timer eller mere alligevel ;o( Jeg vil skyde på at ca 15% af mit arbejde sker fra hjemmet (f.eks. i weekenden), hvilket svarer til at jeg har ca. 7 timers arbejde hjemme om ugen... Spørgsmålet er så: Er det udelukkende hele arbejdsdage (hverdage) som tæller med i forbindelse med en godkendt E101 eller hur ? Mange tak for et super forum.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2005 Hej Alex, Der ses ikke på arbejdsdage/hverdage etc. Det er udelukkende det beløb du optjener mens du opholder dig i Sverige. Forbehold: Jeg tager selvfølgelig forbehold overfor emsige told & skatte're *gg* - Så ring til Skat Øresund og dobbelt check ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Haløjsa, snakkede med Skat Øresund - de var lige nødt til at undersøge det og ringe tilbage... Det gjorde de så - og beskeden var, at det udelukkende er hele arbejdsdage som tæller. Umiddelbart syntes jeg det lyder både urimeligt og forkert - og højst sandsynligvis er det fordi de vil undgå at man både får befordring og skattefordel på samme tid.... Er der der nogen som har hørt andet ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest zeni Anmeld indhold Besvaret April 22, 2005 Alex, Jeg har altid kun anvendt hele arbejdsdage, det synes jeg nu også er fair nok, ellers kunne jeg jo trække meget fra, for når jeg kommer hjem, går jeg til tider og tænker lidt på noget arbejde, kan jeg så trække den tid fra også ? Bare vær opmærksom på, at du skal kunne dokumentere, at du har arbejdet fra hjemmet. Jeg har gjort det således, at i min ansættelseskontrakt er nævnt, at jeg må arbejde op til XX% fra hjemmet, og ved udgangen af året skriver min arbejdsgiver så, hvor meget jeg har arbejdet fra hjemmet. En kopi af dette brev har jeg så medsendt min selvangivelse. Det har ind til videre virket hvert år uden problemer. zeni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2005 Ok, thanks... der står intet omkring hjemmearbejde i min kontrakt - men jeg satser da på alligevel at kunne få få noget på skrift omkring %-delen jeg rent faktisk har arbejdet hjemmefra... Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites