Toft 0 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2005 Når krybben er tom, spiser man hesten! http://www.allermand.dk/ordsprog.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2005 "Klog mand tisser ikke mod vinden" :p ...godt google´t, Toft - og sjovt som jeg pludeslig kan genkende mange af dem, når de lige bliver genopfrisket via dén liste. Nu er der så arbejde til Göte-drengen - han skal sikkert nok få sig nogle go´e grin via dén liste :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 Rænd mig i røven Tænk, det giver faktisk et interessant tvist til det at "ligge i røven på nogen";) Har du den med i dine danske udtryk GB? Røv og nøgler så mange røvord! Ett tips till danskar i sverige är att använda ordet "Röv" lite mer sparsamt då ordet har en mycket hårdare klang i svenskan. En SASS medlem har skrivit och gjort mig uppmärksam på att danskan innehåller extremt många røv-ord och besläktade: Rænd mig i røven Op i røven Røv o nøgler Røvkedeligt Røvsygt Skråt op i røven med ham Tage røven på nogen Knokle røven ud af bukserne Så några andra som har med nedre regioner och vad som kommer därifrån: Den er feset ind Pis og papir! Pisse nogen op og ned ad ryggen Det er hverken skidt eller kanel Noget kommer som skidt fra en spædekalv Hverken kunne skide eller slå på tromme Ligne udskidt æblegrød Ta piss på nogen - driva med någon Det stemmer på et kussehår Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 Jeg tager hatten af for dig, GB. Du har rimelig godt check på udtrykkene. Det ser jo ikke alt for pænt ud når man sådan ser det listet på den måde :o Jeg tror i øvrigt jeg skal til at skrive sjov svenske slang-ord ned. Der er nogen sjove nogle imellem. Stødte f.eks. lige på ordet "tant-snusk" forleden, som åbenbart er knald-romaner i Barbra Cartland-stilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2005 Jag har en personlig favorit: hängbröstvänstern I vänstervågen i slutet av 60-talet fanns många arga feministiska kvinnor. Den löst (!) sammansatta grupp som fortfarande aktivt bär kvar sin politisk läggning åt vänster (socialdemokraterna/ vänsterpartiet), de kallas så här... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites