Jump to content
göte_børge

Ordspråk

Recommended Posts

• "Klog mand tisser ikke mod vinden" :p

...godt google´t, Toft - og sjovt som jeg pludeslig kan genkende mange af dem, når de lige bliver genopfrisket via dén liste. Nu er der så arbejde til Göte-drengen - han skal sikkert nok få sig nogle go´e grin via dén liste :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rænd mig i røven

Tænk, det giver faktisk et interessant tvist til det at "ligge i røven på nogen";) Har du den med i dine danske udtryk GB?
Røv og nøgler så mange røvord! Ett tips till danskar i sverige är att använda ordet "Röv" lite mer sparsamt då ordet har en mycket hårdare klang i svenskan. En SASS medlem har skrivit och gjort mig uppmärksam på att danskan innehåller extremt många røv-ord och besläktade: Rænd mig i røven Op i røven Røv o nøgler Røvkedeligt Røvsygt Skråt op i røven med ham Tage røven på nogen Knokle røven ud af bukserne Så några andra som har med nedre regioner och vad som kommer därifrån: Den er feset ind Pis og papir! Pisse nogen op og ned ad ryggen Det er hverken skidt eller kanel Noget kommer som skidt fra en spædekalv Hverken kunne skide eller slå på tromme Ligne udskidt æblegrød Ta piss på nogen - driva med någon Det stemmer på et kussehår

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager hatten af for dig, GB. Du har rimelig godt check på udtrykkene. Det ser jo ikke alt for pænt ud når man sådan ser det listet på den måde :o Jeg tror i øvrigt jeg skal til at skrive sjov svenske slang-ord ned. Der er nogen sjove nogle imellem. Stødte f.eks. lige på ordet "tant-snusk" forleden, som åbenbart er knald-romaner i Barbra Cartland-stilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jag har en personlig favorit: hängbröstvänstern I vänstervågen i slutet av 60-talet fanns många arga feministiska kvinnor. Den löst (!) sammansatta grupp som fortfarande aktivt bär kvar sin politisk läggning åt vänster (socialdemokraterna/ vänsterpartiet), de kallas så här...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites