Guest jesper Anmeld indhold Skrevet October 30, 2003 Thygesen og jeg mumlede lidt om at stable et nyt arrangement på benene over nytår. Grunden til jeg så skriver allerede, er at så har vi god tid til at krydse af i kalenderen m.m. Derudover talte vi om at afholde det i et fælleslokale, hvis nogen havde mulighed for at låne sådan ét. Fordelen ville være flere. Bl.a. kunne vi være flere mennesker - man må ryge indendørs *G* - det er ikke Thygesens relæ det går udover længere osv. osv. Ville det ikke være en gylden idé? Og så er det jeg spørger: Hvem har evt. sådan et lokale der kan bruges til formålet, og som må bruges fra eks. lørdag og natten over til søndag? Skulle der være mulighed for bredbånd i lokalet, så ville det være mere end ok. Vi savnede lidt muligheden for at komme på Nettet sidst, p.g.a. BBB´s max. 5 dynamiske ip´er hos Thyge & Co. (Havde vi vidst det tidligere, så havde vi selvfølgelig bare lavet en DHCP-løsning. Men nu fandt vi først ud af det på den hårde måde i løbet af arrangementet. Sådan er det...og så ved vi dét til en anden gang) Men lad os høre fra jer. Kom glad med indlæg fra nær og fjern! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret October 30, 2003 I concur... som man vist nok siger i udlandet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 HJÆLP SØGES AKUT! Hvad er det i spiller og er der nogen "nørder" herinde? Vi har fået en ny pc til gemalen og kan ikke få vores CIV III og PTW til at køre, det går ned med et hult drøn efter max. 3 min. Hele skidtet går i stå og maskinen skal genstartes. Hvis der er nogen der kan hjælpe os med at få det op at køre, kommer vi gerne og henter og bringer tilbage, laver en god middag med drikkevarer efter smag og behag. VI RYGER - så hvis du er astma-ramt, skal vi have luftet i forvejen *lol* Vi får derudover om en 14 dages tid, det nye Star Wars spil - vi ved at der endnu ikke er så mange danskere på det amerikanske net, men vi går næsten ud fra at vi heller ikke kan få det til at køre, hvis et så simpelt spil som CIV ikke kører. håber at høre fra een af jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 Det er jo en pc...og spm sådan kan der være utroligt mange ting galt. Til at starte med, så er du nok nødt til at komme med nogle specs på maskinen, så vi kan danne os et overblik over maskinen. Det kan være alt fra en defekt ramklods til en køler der ikke er monteret korrekt. Er der problemer i andre spil? Kører maskinen ok i alm 2D (Windows GUI)? StarWars Galaxies er der mange der er blevet trætte af. Den største danske guild er blevet halveret, grundet folk kedede sig i SWG-universet. Det gik simpelthen for langsomt med at få xp og blive til noget. :-/ Mange er hoppet tilbage til DAOC bl.a....og venter så ellers på at der dukker et nyt forrygende mmorpg op. Det var bare sådan lidt info...egentlig. *s* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 Hej Gio, jeg tvivler stærkt på at det er køler eller noget, for den spiller da vores gode gamle AOE conquerers expansion. Nå men til PC´en spec.: Grafikkortet er et Soltek Geforce FX5200 128 DDR VI derudover: 1) soltek sl-85mr3 845ge ddr vga+ 2) cpu intel celeron 2600 3) dimm 512 mb ddr 333 mhz pc2700 4)hdd seagate 80 gb barracuda 72 5) plextor dvd-brænder 6) lite-on dvd 16/48 7) creative pci liveplayer bulk 5 Vi kører windows 2000 prof. Hjælper det noget? På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 PS. GIO, alle andre spil kører normalt og vi har ellers ingen problemer med maskinen, den kører som en drøm og grafikken er faktisk så smídig, som en elastisk dej. Vi har forsøgt med at hente den nyeste patch til spillet, så det er heller ikke der den halter. Kan det være at den tildelte memory til grafikken er forkert? Ikke fordi jeg har en blind hønes anelse.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 AGP Aperture Size skal, som minimum, stå til 128MB i bios. Der er set eksempler på at en for lav size kunne få nogle spil til at gå i skuddermudder. Har i været inde i eventvieweren i kontrolpanel, og set om der er nogle konflikt-rapporter der? Ellers kan det være så meget.... I kører selvfølgelig med den seneste version af DirectX!? (9.1b) Er det ved samme sted maskinen brager ned hver gang i spillet? Nu er det jo godtnok to forskellige spil, så undrer mig lidt når de andre kører fint. Havde det kun været ét spil, så havde der nok været noget dér der skulle fixes. Men ellers kunne jeg være tilbøjelig til at tro at de to nye spil stresser computeren mere end de andre, og du derved får en ramfejl med deraf reboot/BSOD til følge. Jeg ville stress-teste maskinen til at starte med på alle leder og kanter. Der findes en masse forskellige (gratis) programmer til det på Nettet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 Jeg så lige: 1) soltek sl-85mr3 845ge ddr vga+ ...i har selvfølgelig disablet onboard grafik på bundkortet!? (ser jo ud til der er det på bundkortet, med vga-betegnelsen *s*) Ikke at jeg siger det er det....men maskinen/spillet kunne jo godt risikere at blive forvirret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 31, 2003 Jeg kom i tanke om noget mere: Hvilke temperaturer når processoren op på når i spiller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret November 1, 2003 7) creative pci liveplayer bulk 5 Husk også at disable evt. onboard lydkort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 1, 2003 Spiff: Jeps...præcis. Især EAX-accelerede muligheder i nyere spil kan lave ballade, hvis de er aktiveret. I en del nyere spil er disse enabled som default - og det virker umiddelbart, da SB-kortene understøtter EAX. Men det er ofte noget buggy c***...*g* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret November 1, 2003 Oh Guder.... Jeg idiot finder sq da aldrig ud af alt det der. Nå, men jeg sætter gemalen til at kigge på det iaften når han kommer fra jobbet og håber at han er lidt mere ferm end jeg. Men ellers tusinde mange tak. Hvis ikke vi får det til at køre... Kan jeg kidnappe een af jer en af dagene? Går i på timeløn eller hvordan aflønnes I? Mvh Janni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret November 1, 2003 Hej Gio, du skrev: AGP Aperture Size skal, som minimum, stå til 128MB i bios. Der er set eksempler på at en for lav size kunne få nogle spil til at gå i skuddermudder. Og det var lige der køteren gik død. Du har hermed opnået "star"-status og noget nær udødelighed ;) Megamilliarder tak for hjælpen - nu kører CIV og der har ikke været nogen crashdowns. Jeg henter bedetæppet frem. KH Janni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 2, 2003 Janni: Der kan man bare se...*s* Man har vel efterhånden været en del pc-finurligheder igennem. Og AGP Aperture Size var en lille mulighed blandt mange - men én af de nemme at ændre til at starte med. Og nogle gange kan det heldigvis vise sig at være let at få en pc til at virke. Glad for at jeg kunne hjælpe! Hvor skal fakturaen sende hen!?(*joke*) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 Skrig - hulk - snøft og dog ingen berøvelse af gudestatussen. Efter at jeg fik skrevet lovprisningen og satte mig til at spille, gik spillet igen ned med hule drøn og orgelspil. Hvis du vil have en adresse til fakturaen (griner) fortæller du os, hvor vi kan kidnappe dig fra og afhenter dig. Timelønnen taler vi så om. Stort smil fra Janni, der er træt af at sidde ved sin mands pc. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 har i prøvet den klassiske - afinstaller spillet og installer igen efter boot ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 persson: det er to forskellige spil de har samme problemer med. Jeg hælder stadig til defekt hardware. Enten ram, grafikkort eller underdimensioneret/fejlinstalleret køler. Janni & husbond: Det er pokkers svært at diagnosticere ofte, medmindre man går metodisk til værk. Og det tager tid. Jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvor varm maskinen bliver, når den kører CIV III og PTW. Til dette kunne i prøve at hente HMonitor, som sagtens kan bruges uden at registrere. Findes hér: http://www.hmonitor.com/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 Hej Gio, så lige at du havde givet lyd. Det er faktisk ikke to spil som sådanne, men Civilization II (Call to power) og udvidelsen Play the world. Vi havde det samme problem på min gamle pc, men jeg kan død og pest ikke huske, hvor vi fik rettet fejlen. Som jeg har sagt før, spiller den andre spil, som f.eks. Age of Kings og Conquer the World uden problemer. Men jeg checker lige det link du gav mig og vender så tilbage. MVh Janni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 Gio: - jeg tror du laver rendyrket overkill. Civ2 vil ikke stresse ovennævnte maskine nok til at være skyld i et crash. Og hvis andre spil kan køres uden problemer, vil det ikke være varme eller noget i den stil. Tror nærmere i skal kikke på evt patches etc.. til jeres hardware. Kan sagtens være en dårlig driver der bare ikke kan med spillet eller en opsætningsfejl i windows. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 10, 2003 *ahh*..ok..så er det bare mig der ikke er helt med, når vi snakker "de dér spil". Sorry. Så kan det godt, som persson siger, være spillet i sig selv eller en patch til spillet der laver ballade. Jeg troede der var tale om to forskellige spil. Prøvt at tjekke op på spillets hjemmeside, om der skulle være kommet patch´es der har givet andre problemer. I de tilfælde er deres support-forums guld værd. Hvis der er noget folk kan finde ud af i sådanne, så er det at brokke sig! Og ofte, heldigvis, findes der også samme sted løsningsforslag til evt. problemer. Jeg vil give persson ret, hvis det kun er ét spil der river maskinen omkuld. Så ville jeg primært beskylde spillet og ikke hardwaren. Især når alt andet spiller 100 på maskinen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret November 30, 2003 Skal man kende jer for at komme ??? Kunne måske godt tænke mig at komme for hyggen og for at hører hvordan det er at være flyttet derovre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 30, 2003 Det er jo egentlig ikke et åbent arrangement (hvis og når det bliver til noget), men et privat arrangement for venner og bekendte...og primært os der bor herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret December 7, 2003 Ja okay....... overskriften lød så prangende og stort ;) Men nu hvor jeg læser det igennem, såååå kan jeg godt se at det er et hygge-lan. Men hvis det ikke var, så var jeg kommet og havde nakket jer i en omgang counter strike ;)!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 8, 2003 Nu var CS ikke lige det der blev spillet mest til sidste LAN. Faktisk havde vi det slet ikke oppe at vende. Folk gad ikke - hvilket jeg sagtens kan forstå. CS er altså ved at være passé. Og endnu flere har skippet spillet efter Valve introducerede Steam. Magen til amatøragtig implementering skal man lede længe efter. *g* Næh nej...jeg tror næste Ö-Lan vil komme til at indeholde en del Need For Speed Underground! Men lad os nu se... Nu er vi jo bestemt ikke kommet videre med arrangementet siden sidst. Og nu er det snart jul. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret December 9, 2003 Nu hedder det jo også 2004 ;) Mht. dato så kommer det vel an på den gode Martin Thygesen&Co, da det jo er dem der har pladsen. Og skulle de finde en dato sidst i januar, så er jeg skam frisko! NFS Underground? Satans med bilspil, jeg slutter, jeg må øve mig lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites