Jump to content
Guest palle

Dykkerferie, marts/april

Recommended Posts

Guest palle

LIVEABOARD !!! (altså, bo på båden) Så er det vel tid at planlægge en rigtig dykkerferie. I samarbejde med Atlantis Rejser, har jeg fået lovning på en båd i Røde Havet. For at vi kan lave en speciel tur, kræver det dog at vi er omkring 10 personer der vil med. Normalt skal man ha' 25 loggede dyk, inden man kan tage med på sådan en tur, men da jeg jo underviser selv, har vi fået lovning på nogle dyk, hvor alle kan være med. Det skal dog lige siges, at vi stadigvæk går efter en hel del vrag, og hvis muligt, både delfin og haj dyk. Vi skal ha' fuld valuta for vores båd. Hvis der er interesse, så planlægger jeg gerne det hele, og underviser samtidig i Advanced Open Water (PADI). Mindste krav for deltagelse er Open Water certificering. Hvis man ikke har det, men har lyst til at se et verdens flotteste koralhav og det vel nok mest fiskefyldte vand, så kan vi sagtens nå at klare en Open Water certificering. Hvem vil med ??? Prisen for 7 dages dykning, inkl hel pension og flybillet, vil ligge på ca. 6500 Dkk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkert initiv. Men må sq nok melde pas. har dykket 1 gang på den Dominikanske republik med snorkel og hvilken oplevelse. Men har sq nok dyre hobbyer så dykning bliver ikke lige den næste. Held og lykke og god tur når det kommer dertil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Prisen er uden udstyr. Man skal være min. open water certificeret, og man skal tage et Advanced certifikat ombord på båden. Alternativt, så kan vi klare certificeringerne hjemmefra, og så kunne "kulminationen" på anstrengelserne være, at vi tog på ferie i Røde Havet. Men, for at det overhovedet kan blive til noget, skal jeg ha' tilkendegivelser fra min. 9 andre dykkere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest casper

Palle - Jeg og en kammerat er på. Lufter lige ideen i min dykkeklub da en ellers arrangeret tur til hurghada i november på livaboard er gået i vasken. Tror der er et par andre der er klar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Turen inkludere: Fly København eller Billund/ Sharm el Sheikh t/r 7 nætter/ 6 dages liveaboard med helpension 5½ dages dykning med 3-4 dyk per dag, inklusiv fyldt tank og bly Transport lufthavn-liveaboard t/r Turen inkludere IKKE: Visum 150 kr. pr. pas - udstedes ved ankomsten Frivillig afbestillingsbeskyttelse: 195 kr. pr. person Frivillig rejseforsikring Trykkammerbidrag & entré til Ras Mohammed: 12 US$ betales lokalt Dykkerudstyr ud over fyldt tank og bly

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Så er der booket en båd. Afrejse 4. april. Prisen bliver 6699 dkk per person. Der bookes efter "først til mølle" princippet. Der kan være max 14 deltagere på turen. Vedr. betaling, afventer jeg svar fra Atlantis Rejser. Men, for at være sikker på deltagelse, starter bookingen nu. Tilmelding på hansenpalle32@hotmail.com

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Så er der kommet svar fra Atlantis Rejser. Vi har båden for os selv, og Open Water dykkere kan godt deltage på turen, hvis de lader sig certificere til Advanced Open Water. Dette er altså en super mulighed for noget kanon dykning ! Prisen er 6699 dkk per person, plus 150 dkk til visum og 16 dkk for en obligatorisk ansvarsforsikring (fatter ikke hvorfor den så ikke bare er lagt til prisen på rejsen, men Atlantis om det) Lidt info: Rejsemål: Sharm El Sheikh Indkvartering: 7 nætters liveabord Varighed: 8 dage/7 nætter Afrejse 04/04/05 Mødested: Kbh Lufthavn Mødetid: Kl. 7.30 Flyselskab: SAS Afgang: 4/4/05 kl 9.00 Ankomst 14.45 Hjemrejse: 11/4/05 kl 15.45 Ankomst 19.45 Ialt: 6865 Dkk For booking, mail til mig på hansenpalle32@hotmail.com

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites