Jump to content
Guest toft

Musik i Baltiska Hallen

Recommended Posts

Guest toft

Jeg kan ikke få mine arme ned!! Lørdag den 2. oktober spiller finske NIGHTWISH i Baltiska Hallen, og prisen er 275 sek/billet. Superstort, de er geniale både på deres fem albums, og i live happy.gif For dem der ikke kender Nightwish, men som måske kunne overtales, så er stilen atmosfærisk og smuk metal, med opera-agtig vokal i form af den smukke pige Tarja Turunen ;-) Man kan læse mere på www.nightwish.com hvor man også kan finde smagsprøver (uddrag af diverse numre i mp3-format) på deres musik. Hvilken start på tirsdagen her YEEES!!! happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Hey Toft.. Jeg kan måske godt lokkes med.. det lyder faktisk meget cool... har lige hørt et par af deres sange

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Vel det er bedre end Evanescence happy.gif Syntes dog stadig de er noget second rate i forhold til specielt "The Gathering" og tildels "Within Temptation" (som jeg lige har set gøre det rigtig godt på Festivalen). Næste gang jeg skal se noget i den "genre" bliver det "Opeth" som jeg desværre missede sidste år sad.gif Men så det jo altid noget Saxon kommer 2 gange til KB sad.gif Jesus happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

Totter: Nu kan du på INGEN måde sammenligne Nightwish med et mainstream radio-snotband som Evanescence (et band som om 2-3 år er glemt).. Nightwish er i en klasse for sig, både musikalsk og og med Tarja på vokal. The Gathering og Within Temptation er klart også fedt, men rent musikalsk er det ikke så varieret eller på højde med Nightwish. Ja du må med til Opeth næste gang, men helt ærligt, hvorfor ikke tage med til andre koncerter inden da?! År 2004 har været et skidt koncert år so far, og man kan kun håbe at sidste halvdel af året går helt amok ligsom 2003. Men du kan da pt foruden Nightwish overveje følgende: Mandag den 4/10: Cannibal Corpse + Amon Amarth, i Loppen kbh. (Total styre-koncert) Fredag den 8/10: Red Warszawa i Pumpehuset kbh. Tirsdag den 19/10: Slayer i Valby (skodlyd)-Hallen. Hmm, oktober bliver der godt nok knald på happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

"Totter: Nu kan du på INGEN måde sammenligne Nightwish med et mainstream radio-snotband som Evanescence (et band som om 2-3 år er glemt).." Ja...et band skal jo være kendt for at kunne blive glemt! biggrin.gif (Og nej...har ikke hørt Nightwish endnu - så det er bestemt ikke for at rakke ned på dem....kun for at drille Toft) talker.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Okaj...jeg er overbevist! ;o) ...og har allerede reserveret en af Toft´s seks billetter. Jeg skal vel prøve lidt anderledes i ny og næ....uden at Nightwish egentlig ér det. Kryptisk!? Måske...men har nu hørt nogle numre med dem - og de kunne godt blive interessante live.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

Hehe, ja og jeg har stadig ikke fået mine arme ned... Nu er de oppe igen fordi det er lykkedes at få selveste Gio til at deltage i noget socialt samvær uden for hans arbejdsplads!!! happy.gifhappy.gif Så køb en billet til den 2. oktober, og oplev både suveræne Nightwish og Gio's gode humør - det blir en hel enestående aften, der allerede nu er på vej over i historien happy.gif ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites