Guest andreas Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 YMA: Nu er det sådan, at jeg gør mine forretninger i Københavnsområdet, så jeg har ingen interesse i at fortælle om Malmö til gud og hver mand. Jeg flyttede til Malmö d.1/12 2003, så godt nok er jeg ny i byen. Det er forresten nogle interessante statistiktermer du anvender "signifikant forskellig". Men er du klar over, at hvis vi tager en stikprøve på 1000 personer i den danske befolkning og spørger til deres viden om befolkningsstørrelsen i Malmö og vejer det op mod alfa på 0,05 vil mit bud kunne accepteres i forhold til den beregnede signifikanssandsynlighed - faktisk ville mit bud være godt under den kritiske værdi. Jvnf. www.statistikerikkeminstærkeside.dk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 Jeg forstår nu godt YMA's præcisering, da jeg synes at Andreas beskrivelse af Malmö var unødvendigt nedladende over for byen. Jeg finder det kun positivt at nogen kommer sin nye by til forsvar på den måde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andreas Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 Ahhhhhhhhhh nu må folk da styre sig herinde! Steen: hvordan f..... kan du tolke mine udtalelser som nedladende, når jeg ingen intentioner havde om dette, samt at det på ingen måde fremgår af noget indlæg jeg har posted. At man kan overfortolke så drastisk er unødvendigt og fuldstændigt usagligt mhp den verserende sag. Hvorfor skulle jeg være nedladende overfor den by jeg selv bor i?! Min opfattelse af dette forum er efterhånden (nb. har kun været debatterende siden jeg flyttede primo december 2003), at folk diskutere de mindste detaljer og hidser sig op over ingen ting. Come on folks. Man skriver(eller jeg gør) kun fordi det er interessant og sjovt at snakke om erfaringer, meninger og holdninger til hverdagens strabadser udfra udgangspunktet, at man har en reel interesse i den by hvor man er flyttet til. Håber at folk ikke bare laver et indlæg for at skrive et eller andet, men fordi de har et budskab som giver logik i forhold til pågældende emne der ønskes omhandlet. Mit emne og indlægget hed "en tur i byen", i stedet snakker folk om det jeg vil kalde en peditese (rigtig stavet tror jeg...). Så opret dog en anden tråd, end at fortsætte med at diskutere alverdens ting oveni det oprindelige emne! Mvh og forhåbninger om en mere relevant og fornuftig dialog fremover. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 Andreas... Ölkafeen er stadig værd at besøge, når Malmö FF har vundet :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 Er satme på tide at MFF vinder :-) Må vel også snart få lavet den dansker loge til RedHawks (sorry Dansken, har rettet stavningen) .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sanni Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 Til Andreas: petitesse, kommer af det franske "petit", der betyder lille. ;) (tsk... hvem sagde fluekneppere...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dansken Anmeld indhold Besvaret January 13, 2004 Persson: Ja, nu er mellemrummet væk. Flot! :-) Du skal nok lære det en dag, men hvorfor er H'et stort? :-) Det rigtige er: Redhawks ! Jeg ved godt at det er en lille ting, men tråden har vist allerede bevæget sig en retning, hvor man skal gå op i de små ting. ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 14, 2004 Persson.... Personligt mener jeg, at det er rigeligt grund til at gå på Ölkafeen, hvis Malmö FF's miniputter scorer et mål under træningen. Vi kan da ikke vente på sæsonstart... Men, ellers er jeg KLART med på noget hockey. Kan man købe øl ? :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret January 14, 2004 ikke får at være en flueknejpe ... men øl staves da ØL!! eller hvad? *GG* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dansken Anmeld indhold Besvaret January 14, 2004 Palle: På Isstadion kan man desværre kun købe ØL i VIP-baren, så der er igen ØL til os dødelige. :-( Men vi mødes altid på Kvarterskrogen Lorensborg et par timer inden kampen. Den ligger på den anden side af fodboldbanerne. Det er et hyggeligt sted, som er en god blanding af pub, pizzeria og restaurant. Og her kan man få ØL! :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2004 Palle: ØL kan/skal vel overvejes hvis MFF stiller op med et hold i samme farve trøjer ?! Dansken: Vi må jo få lavet vores dansker support forening til støtte af de danske spillere på 'Redhawks' (se... kan stave rigtigt i ny og næ), og så erobre en plads i VIP logen ! Eller få lavet en Dansker loge med adgang til rigtige ØL. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dansken Anmeld indhold Besvaret January 14, 2004 Persson: Jeg er imponeret! ;-) Alle ishockey interesserede: Husk at Danmark spiller landskamp mod Sverige på Malmö Isstadion d. 3/2. Billetterne billetterne koster 100-280 SEK og kan købes på Malmö Stadion (altså FODBOLD-stadion! Spørg mig ikke hvorfor!) Jeg har selvfølgelig allerede sikret mig en ståplads! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 15, 2004 Det er jo oplagt !!! Det skal vi da med til.. Hvordan gør vi med billet ? Personlig har jeg lidt problemer med at komme frem og tilbage, og ville være evigt taknemmelig, hvis der var en der gad købe billet til mig... I bestemmer selv hvor vi skal stå/sidde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2004 Andreas Christensen: ..."for mig, som er storkøbenhavner, virker det lidt som et provins disko-dasko. Men okay, der bor vel også kun 1/10 mennesker i Malmö i forhold til KBH..." Ja måske, men det er jo netop det, der er dejligt ved Malmö. Man bor lyst og venligt, -og provinsielt, om du vil-, men hvis man vil, er der jo ikke langt til en verdensby (i hvert fald i københavneres øjne!). Og i modsætning til Andreas Christensen fortæller jeg glad og gerne til "gud og hver mand" om Malmö, og hvor dejlig en by, det er. Sådan er vi heldigvis så forskellige. Og tænk i Malmö har vi både en masse teatre og sågar en opera, en skøn koncertsal med eget symfoniorkester. Mange musiksteder, museer og gallerier. For ikke at tale om vores egen riviera. Hvad skal man dog i København, bortset fra at tjene sin løn. Og, YMA, selvom jeg bor ude i provinsen ALMVIK, så kommer jeg dog ofte ind til centrum, og der ER altså lyst og rart og meget lidt trafik. SKØN BY, MALMÖ!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spiff 0 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2004 Prøv også: - Victors - Plysch (over Victors) - kræver normalt medlemskab, men tal med dørmanden og vær klædt lidt smart/pænt så er den hjemme eller book et bord (100 kroner) så er man inde.. - Tunneln - Kræver medlemskab, men er man den rette person er det muligt at komme ind her også. - Scandic Crown - Kan være godt (og et af de eneste) i løbet af ugen (prøv onsdag!?) Hemlig og Tegners i Lund kan anbefales! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2004 Sådan nogle Mai Thai's slår godt nok hårt!! Prøvede et par stykker da jeg var på kryds til Oslo med kæresten. Puuuuhaaa *HIK* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites