Jump to content
Guest toft

Er du kunde i SEB, så læs her!

Recommended Posts

Guest martin

Martin Bo: du siger du kan uden problemer.. dette kan jeg også, MEN det er udlands overførsel, og en sådan koster penge.. det gør den i hvert fald for mig!! Tilgengæld er den månedlige faste overførsel ganske gratis..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Thygesen: Ja, det har du ret i, og gebyret er vist Kr. 10,- men det virker da uden problemer. Endvidere kan jeg bare ringe til SP og bede dem flytte pengene, mellem DK og SE konto, det er gjort på 10 sekunder og koster ingenting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jack

nu bliver jeg altså nysgærrig, hvad for nogle banker taler i om, det må i meget gerne fortælle så vi herfra der læser disse tekster kan være bare en lille smule med(martin og martin)?|? VH Jack

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Husk lige at, selvom der måske ikke er gebyr på sådan en overførsel - så tjener banken altså penge på jer alligevel. Dette sker selvfølgelig på den kurs der overføres til. Overfører i f.eks 10.000 DKK til kursen fra d. 13/1/2004, så bør i få 12.262 SEK ind på den svenske konto. (kurs 81,55 - jf. fondsbørsen). Går man ind på Nordea's HP og finder deres valutaregner, så vil man kunne se at med deres kurs d. 13/1/2004 - 82,2 - ville kunne få overført 12.077,29 SEK. Danskebank har kurs 82,65 = 12.099,21 SEB har noget med 1% tillæg på kursen fra fondsbørsen (http://www.seb.dk/seb/data.nsf/webDocuments/E8E65FC552144042C1256B88002FCA09) = 12.262 - (12.262/100)= 12.139,38 SEK / Kurs 82,37 X-change har kurs 82,22 = 12.162,49 Forex har kurs 82,87 = 12.067,09 Handelsbanken, 82,99 = 12.049,64 Jyskebank, 82,8 = 12.077,29 Det kan godt være at det er smart osv. med at få overført automatisk hver måned. Men i betaler mere for det end hvis i går til X-change og veksler og sætter ind i den svenske bank. Ifølge bankernes egne offentlige kurser er der som I kan se op 112 kr. at spare på en overførsel til 10.000 DKK - og det er kun besparelsen ml. den dyreste og billigste model. Jeg går næsten ud fra at de fleste har DB eller Nordea - så er der næsten ikke noget at spare (ift. X-change): DB = 63 kr. Nordea = 85 kr. SEB = 23 kr. hehe ... var vist bare et af mine små flip jeg fik dér *GG*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Tjah you got a point Vincent.. men jeg gider ikke at spilde tiden for hverken 50 eller 100kr.. desuden er det endnu mindre da jeg ikke får overført mere end 7700kr.. Og så er jeg så også så heldig at jeg får det til personale kurs.. og det er stort set nationalbank kurs.. så jeg brokker mig ikke.. det er lidt højere, men ikke meget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jack

Jeg har faktisk ikke tænkt på at xchange var den billigste løsning i dette show, da min bank oplyste mig at de kun tog 15 øre mere end nationalbankens kurs så lod jeg dem klare tingene, men det viser sig i følge Nicolajs beregning at det ik kan betale sig med overførsel fra en dansk bank. Det fede ved det hele er, at jeg får nogle rabatter når jeg er dsb ansat:D Så drenge hvis i skal købe til til en million kan det måske lige betale sig at ringe til mig:D Vh Jack

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Hej, Så er jeg tilbage igen fra ferie (+20 grader i Sydspanien, bare til orientering!). Ville blot lige informere at min bankrådgiver har bekræftet at ordningen med pendlerkonto hos Jyske Bank er præcis som Christian Sauer (CSA) forklarer det i sit indlæg af 11. januar: Altså at det er samarbejde mellem Jyske Bank og Föreningssparbanken, og at man frit kan overføre til sin pendlerkonto som man lyster. Grunden til at Jyske Bank ikke har noget om det på sin hjemmeside er, iflg. min bankrådgiver, at det ikke er en hyldevare men en "skuffevare", dvs. som man specifikt skal anmode om at få arrangeret. Men så kører det også som CSA har forklaret det. Jeg ville blot bekræfte det, da jeg lovede at vende tilbage om emnet i mit indlæg af 09. januar. God dag til alle!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Så er det da med at få prep´et Nordea og andre banker, så!?. Hvis Jyske Bank og Föreningssparbanken kan lave transfers når man ønsker det, så må andre banker med direkte fillialer herovre da kunne det samme, uden overhovedet at få sved på panden!? Én månedlig gratis overførsel er for lidt. Jeg har flere gange haft brug for at flytte penge fra min svenske konto og tilbage til DK, men har gyst ved gebyret hver gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Ligesåvel som de 50 kr's gebyr/kvartal kom til i smug, har SEB nu ubemærket ændret beløbet til 25 DDK/kvartal ifølge gebyrændringen på deres hjemmeside. For mig gør det ikke nogen forskel...jeg har fået oprettet Föreningssparbanken/JyskeBank-aftale og skal bare lige have skrevet et bittert brev til SEB om hvordan jeg tolker deres syn på kunder ;o) Tak for tipset til alle debatørerne :o)) Hilsen Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Hej Anders, Hvad var nødvendigt i dit tilfælde? Fik du Jyske Bank til at arrangere åbningen af kontoen, eller gik du direkte til Föreningssparbanken?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Hej André Jeg gik direkte til Föreningssparbanken, hvor de så sörger for at oprette en konto i JyskeBank. I förste omgang fik jeg oprettet de to konti på mit glatte ansigt, men 2 dage senere ringede hun så.....hun havde vist liiige glemt at bede om en kopi af mit pas.... Föreningssparbanken kräver dog at du har väret bosat i Sverige 2 år för de vil söge om det visakort til dig... sagde hun! I SEB var der ingen problemer...jeg havde udtalelser med fra mine banker i Danmark og fik hurtigt oprettet både lån og visakort. Det er udelukkende fordi de ikke kan tage nogen kreditoplysninger på dig....udelukkende papir-godkendelse.... Men for lige at vende tilbage til dit spörgsmål : Tag dit pas med og seneste lönseddel (for en sikkerheds skyld). Hilsen Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Tak for informationen, Anders - det ser jo ud til at være lige ud ad landevejen, så jeg gør som du siger og tager de nødvendige papirer med fra starten. Hav en fin aften! André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anders: Øhhh ... 2 år før man kan få VISA kort? Det må da være noget nyt eller var jeg bare heldig da jeg flyttede over. Jeg rykkede mine teltpæle for 2,5 år siden og der var intet problem i at få VISA kort med det samme (efter at jeg havde fået svensk personnummer).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

Anders Olsen: Så vidt jeg forstår på dig, mener du at de 50 dkr/kvartal som SEB.dk indfører for brokonto pr. 1/4-04, er ændret til "kun" 25 dkr/kvartal.. Har du et link eller sådan noget? Følgende er taget fra SEB.dk's hjemmeside for 2 min siden, og der fremgår det altså ikke. Det er stadig 50 dkr/kvartal. http://www.seb.dk/seb/data.nsf/webDocuments/5440748CAF4EC978C1256E1500404F1D Og i øvrigt har jeg sagt farvel til SEB.dk (den total latterlige danske bank-agtige lortebank), gider simpelthen ik finde mig i deres politik mere. SEB.se og deres medarbejdere er til gengæld ret så flinke!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Hej med Jer....nu har jeg netadgang igen.... Toft : Jeg fandt det via /Priser/Gebyrændringer.........men nu var jeg jo så også lige inde og kigge efter.... så flot så flot.... 50 kr/kvartal der står !!! Jeg er dog 120% sikker på at jeg har set rigtigt (jeg måtte nemlig ændre i mit brev)...... Een ting kan de dog beslutte sig for : At jage kunderne væk !!! Jeg har stadig engagement i SEB Sverige .. uden noget videre "bøvl" :o) Swoop : Det var i hvert fald den besked jeg fik derinde i midten af januar måned. Jeg har i forvejen et visa-kort i SEB Sverige, så jeg har/havde ikke behov for et i Föreningssparbanken også.... André : Det var da så lidt...... det ER også lige ud af landevejen ! Hilsen Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest trut

Pendlerkonto nyt i januar måned i Jyske Bank. Nå, jeg fik oprettet min i oktober måned sidste år, og der var ingen problemer. Måske nogle bankrådgivere sidder og sover ved skrivebordet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest velocity

For at have forstået det hele rigtigt. Jeg har fundet min lejlighed og nu skal jeg bare lige have SEB til at sige god for mig. (omvendt rækkefølge ved det happy.gif ) Er PT kunde i Danske Bank bor i DK, arbejder i KBH men kan jeg først låne pengene til lejligheden når jeg har fået et Svensk person nr?? Det Svenske personr. for jeg jo først når jeg har fundet ud af hvor jeg vil bo, meddeler min nuværende kommune om dette, de sender papirne til den Svenske kommune eller hvordan hænger det sammen.... Bliver pluselig i tvivl da jeg har et møde med SEB mandag kl. 12.00 og da jeg har fundet lejligheden skal det gå rimlig tjept med at sige OK og at man gerne vil have lejligheden inden der er nogle andre der er startet i den rigtige rækkefølge og snupper den for næsen af mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

Danske bank, ejer www.oeb.se som er skånes provinsbank, da jeg skulle have lån, ringede min danske rådgiver over og aftalte møde for mig, sagde god for mig som kunde, tog over og så på lejlighed, gik ned og snakkede med banken, de lavede en beregning, sagde god for låne beløbet, bød på lejligheden, fik den, ejdomsmægleren kontaktede banken, de satte lånet igang uden svensk personnummer, fik mit svenske personnummer, gik derefter ned med det til banken, de laver bare et fiktivt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest velocity

Så du vil altså foreslå at jeg beholder min nuværende bank og for dem til at formidle kontakten til oeb istedet for at skifte hele balladen til SEB?? Jeg ville vælge SEB da det - via deres hjemmeside lader til at have godt styr på Pendlerne og jeg vil helst ikke have alt for meget bøvl når det nu er jeg engang flytter over sundet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

overførsler fra Danske bank, til en af deres Svenske filialer, er gratis, nogle banker koster det 50/100 kr. per gang, samt tager gerne nogle bankdage, var i banken igår morges, fik overført penge til sverige, de stod på kontoen, i sverige et minut efter. Jeg har ingen problemer med min bank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Danske Bank / OEB har ret godt styr på pendlere efter min erfaring - og inden for det sidste år, har de forbedret deres service indenfor dette område betydeligt. Personligt syntes jeg at det var rart at beholde vores normale bank rådgiver i Danmark - og at hun også kunne være behjælpelig mht kontakt til en svensk pendant etc - gjorde det jo bare endnu bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Velocity-> SEB er altså også et udmærket alternativ. Jeg havde ingen problemer med at få lånet inden jeg havde mit svenske personnummer. Desuden er SEB stadig et atraktivt alternativ i DK. Selvom den har indført enkelte gebyrer i den senere tid er der stadig penge at spare ift. andre - bl.a. Danske Bank. For eksempel er det endnu gratis både at betale girokort fra netbanken - og at hæve i (andre bankers) kontantautomater. Vær dog opmærksom på, at SEB i S ikke er særlig konkurrencedygtig, når det gælder renten på bolig-lån. Den bliver igen og igen kåret som dyreste alternativ i diverse prissammenligninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thore

Jeg tror jeg har fundet den absolut billigste måde at overføre penge fra DK til Sverige på. www.nordnet.dk flytter gratis penge fra depot til en svensk bankkonto. Fordelen er også at det kan gøres til en fortrinlig kurs som kun er marginelt over nationalbankens gennemsnits kurs. Man kan også selv vælge, via internettet, hvornår man køber og sælger valuta. Og som bonus kan man handle aktier til 19/handel i 3 måneder. Ellers kan jeg anbefale Skandiabanken. Hvis du også har konto i skandiabanken i Sverige, bliver pengene overført samme dag, gratis, til en kurs der ligger ca 1% over gennemsnittskursen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites