Jump to content
Guest anonym

Betalingskort

Recommended Posts

Guest anonym

Jeg er flyttet til Malmø i starten af januar 2002. Jeg arbejder stadig i Danmark. Jeg har indtil videre bare anvendt mit visakort, når jeg skal betale i Malmø, men i de fleste butikker spørger de om personnr.-bevis. Jeg har fået et svensk personnummer, men intet bevis med billede. Er der nogle som ved om beviset er et man skal bede om eller om det kommer automatisk??? Hvilke betalingsmidler - udover visakort og kontanter - kan I anbefale??? Mvh Bettina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Bettina, Et personnmummerbevis i Sverige er som regel det samme som vi havde i DK (i gamle dage) ID-kort. Der er billede på kortet og du kan få det lavet igennem din bank (i sverige) Når jeg bruger et dansk Visa-kort i sverige forlanger de noget billede legitimation, hvorpå de får mit danske kørekort. Der har endnu ikke været problemer ! Det koster nemlig 250 SEK at få lavet et id-kort. MVH Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toai

Hej Bettina, Du kan få lavet et svensk id kort hos en svensk bank eller på et postkontor! For at få det lavet, så kræves det, at du kender 1-2 personer, som er bosiddende i Sverige og kan sige god (vitterlighedserklæring) for dig og du skal så medbringe dit modtagne personnr. bevis! Du har IKKE behov for at vise noget id, når du har dansk visa! Bare fortæl dem/vis dem billedet på bagsiden af visa kortet! Mvh Toai

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lisbeth

Hej! Til ovennævnte vil jeg bare lige tilføje, at de pasbilleder, som man får taget i Danmark, ikke duer her i Sverige. Her skal man fotograferes lidt fra siden og med øret frit. Jeg gav SEK 99:- for 4 fotos. Det skal jo lægges til prisen på ID-kortet, som jeg fik i min bank for SEK 200:- Da jegtil bankassistenten forklarede, at jeg ikke kender nogle svenskere, der kunne "garantere" for mig, sørgede han for at nogle i banken gjorde det, så jeg kunne få mit kort. Jeg må sige, at det har været en fordel at have et ID-kort - nu undgår man alle de forklaringer og "hovedbrud" hos ekspedienterne. Jeg bruger det uanset om jeg betaler med mit danske kort eller det svenske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites