Jump to content
Guest jan

100 kroner over?

Recommended Posts

Guest jan

I Danmark er det jo helt normalt at hæve lidt kontanter når man handler og betaler med sit dankort. Men hvordan har svenskerne det med hvis man betaler med sit visa/dankort og ønsker at tage den 100 kronver over? Jeg er endnu ikke flyttet, men skal have lidt småpenge til p-automaterne imorgen når jeg aflægger Sverige et visit, så jeg tænkte lige at køre ind på en tankstation efter en cola og så tage den 100 kroner over... Kan man? Eller skal man have fat i en hæveautomat for at få lidt svenske kontanter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommy

Jeg har oplevet at nogle tankstationer ik ville udbetalt over beløb pga udenlansk kreditkort.. men somregel har jeg heller ik de store probshappy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hvis ikke det er et svensk VISA e.l., så kan der ofte være problemer. Jeg kunne eks. ikke hæve over i ICA, Coop m.fl. før jeg fik et svensk VISA Electron. Med mit danske VISA/Dankort kunne jeg kun betale på beløbet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og i ICA har du RET til at hæve op til vistnok 2000 kr over med dit Nordea kort forudsat at de har kontanterne i kassen. Nordea og ca har lavet en aftale, og jeg har oplevet at mit danske visa ikke duede nogen steder. Jeg hæver til og med over med mit mastercard, som jo ikke er muligt (normalt i hvert fald) i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jan

Nå - det var så ikke den store success. Var inde på en shell-station for at tanke og bad om at få nogle kontanter. Men det ville de ikke da det var et dansk visa-kort. Så jeg måtte finde en hæveautomat og må nu se frem til et dejligt gebyr for at hæve sådan et sted sad.gif Men vigtigst af alt, så har jeg nu fået underskrevet alle papirer og flytter om 2 uger over til alle jer andre happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lars

Jan> Jeg har i min bank (Nordea) mulighed for at hæve i Nordea automater i Sverige på mit danske VISA/Dankort uden at betale gebyr. Det tjener jo også lidt på kursen, men det er stadig OK. Der kan dog kun hæves 2.000 kr per døgn. I praksis syntes jeg ikke det er noget problem med svenske kontanter herovre - man kan betale med VISA mere eller mindre "alle steder". Men velkommen herover - på trods af store mængder sne udenfor vinduet er vi jo ikke det mindste kede af at vi valgte at flytte i sensommeren :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dalbjerg

Jeg hæver tit 300 over med mit visa kort i ICA, den i hermodsdal og mobillia Mvh Kenneth Dalbjerg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Hmm det er vist bare mig der så ikke kan få lov at hæve over med visum landkort fra nordea. Dan: Kan du henvise til nogen steder det står på skrift?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

I kan normalt hæve over med et Svensk Visa/Masterkort men ikke med et udenlansk Visa/Masterkort. Det er fordi de kun kan tjekke de svenske kort for, om der er dækning for beløbet samt i Sverige tager butikkerne ingen chancer, fordi de ikke her er dækket mod tab. I Danmark kan i normalt trække over på jeres dankort fordi bankerne ikke har spærring på ved overtræk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites