Guest peter Anmeld indhold Skrevet July 26, 2004 Hej, nu har jeg hørt det flere og nu er jeg altså blevet nysgerrig: Er der nogle der ved hvordan det forholder sig hvis man flytter til Sverige, og ikke betaler på de lån man i tidernes morgen har optaget i Danmark ... Der er flere der siger at hvis ens kreditorer fra Danmark i en sådan situation forsøger at inddrive gælden i Sverige, så kan de ikke gøre udlæg via den svenske fogedret og eks. tage pant i ens svenske bil eller lejlighed. Er der nogle der ved noget om dette emne ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret July 26, 2004 Hvis du har hørt det, er det noget vrøvl. Kreditorforfølgning fungerer udmærket på tværs af landegrænser, og også over Øresund. Hvis du ikke betaler det forfaldne, kræver det blot at din kreditor (via svensk inkassofirma eller advokat) henvender sig til Kronofogedmyndigheden (som svarer til pantefogeden i Danmark) og beder dem inddrive pengene. Det kan de så gøre via hvad du måtte have af fast ejendom, biler, heste eller andet der er penge værd. Det er lidt mere besværligt (og dyrt) for dem, men pengene det er absolut umagen værd - og der er kun én til at betale i den sidste ende, og prøv at gæt hvem det bliver.. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret July 26, 2004 Jeg havde boet i Sverige i 2 måneder da de første breve fra kreditorerne i Danmark dukkede op. Gælden skulle nu betales til et svensk inkassobureau. Det er dog ikke alle kreditorer der har henvendt sig :-) Kun dem der har meget tilgode :-( Inden jeg flyttede til Sverige var jeg uden folkeregisteradresse i ca. 2 år så i den periode kunne de ikke sende regninger til mig. /Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret July 31, 2004 Ermm...hvad er det her for en tråd!? Nu lugter det igen af bekvemmeligheds-flytninger og flugt fra skattevæsen og deslige. :o( Igen...netop de ting der er med til at gi´ os ny-Skåninge et blakket ry og dårlig omtale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2004 Ja, jeg holder med Gio - vi nysvenskere vil gerne betragtes som hæderlige mennesker og ikke beskæftige os med snydere. TAK! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret August 2, 2004 Skal der nu til at udføres cencur mod trådene herinde?? Hvad er så værst - snyde i skat, begå skyldnersvig eller køre 300 km/t over broen?? Der findes tråde herinde om alt muligt mellem himmel og jord, så skal vi ikke bare lade folk spørge om hvad de vil? Så kan I jo moralisere og løfte pegefingre alt det I vil, men fri os da lige for at censurere under dække af at ny-skåninge, gammel-danskere eller hvad vi nu kalder os skulle være bedre end end alle andre (danske skatteydere)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 2, 2004 Homer: Det jeg harcellerer imod, er såmænd spørgsmålets karakter - og at de fleste herinde ikke vil vejlede om mindre lødige smuthuller. Hverken af skattemæssig karakter e.l. Jeg taler ikke om censur - men om at www.sunddebat.com ér og skal forblive et seriøst sted man kan bruge i sin nysgerrighed om Sverige og en evt. tilflytning hertil. Ikke et sted som skal risikere at blive "samlingsstedet for bekvemmelighedsflygtninge og skattesnydere". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret August 2, 2004 Gio> Ja, det er da også fint nok - men hvis man nu er nysgerrig omkring hvorvidt éns gæld "slettes" eller ej fordi man flytter til Sverige, så synes jeg da at spørgsmålet er velkomment. At det så er et tåbeligt og naivt spørgsmål er en anden sag - men spørgsmålet er åbenbart relevant for vedkommende - og bekvemmelighedsflygtninge er vi vel alle? :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites