Jump to content
Guest gotogosub

Underskriftindsamling

Recommended Posts

Guest gotogosub

Hejsan, Jeg starter hermed en underskriftindsamling for at lægge noget pres på de dovne politikere der åbenlyst sylter os pendlere (når det kommer til at give sig selv lønforhøjelse er de sært nok utroligt flittige). kig ind på http://gosub.dk/pendler/ og skriv under elektronisk. Indsamlingen løber fra 15/7 til 15/10. Hilsen Lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Godt initiativ, husk at informere pressen ved overdragelsen, politikkerne de skal ikke have muligheden for at lade den forsvinde uden en kommentar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Sorry jeg kan ikke skrive under alligevel, der er et punkt jeg er absolut lodret uenig med dig i... Lars, du skriver at man skal beskattes der hvor man bor. Det kan ødelægge integrationen for de små. Mindre virksomheder som eks en forretning med 1-2 ansatte, vil aldrig ansætte eks. en der bor i Malmø, hvis vedkommende pludseligt står med et SE skattekort. Det giver mere administration og påfører små arbejdsgivere en øget arbejdsbyrde. I dag arbejder mange Skåninge i Kbh, og især i butikker. Jeg skrev et brev til skatteministeren, som du kan finde herinde i debatten. Jeg syntes det er iorden man beskatter hvor man har valgt at arbejde, så påfører du besværet til den der tager initiativet til pendling alligevel, og ikke den der skal ansætte en pendler. Det er kun et spørgsmål om at få "klippet" den sociale del af skatten, ud og kastet over til bopælskommunen. Selv om man har en kæmpe Øresundsregion, vedkommer det for flertallet af befolkningen overhovedet ikke at vi har problemer. Hr. Hansen i Tyborøn og Hr. Jönsson i Norland skal ikke have lavet deres skatteregler om grundet en minoritet der pendler. Istedet mener jeg 100% at pendlerne SE som DK skal skattelignes i en virtuel Øresunds skattekommune eks. kunne den ligge på Peberholmen :-) Så kan skiftende regeringer flå skatteyderen i fred, og dele rovet ud til begge sider alt efter Nationalitet, bopæl, og arbejds sted. Skatteministeren er selv lidt inde på den tankegang, trods han ikke rigtigt har fået gennemført noget endnu. Hvis du læser lidt mere i tråden Skat, vil du se flere af os være i den situaton at vi bliver simpelthen fyret hvis vi kommer med en S. skattelignings seddel. Det er jo ikke det du vil vel? Husk iøvrigt at sende den til Stockholm også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Thomas om det med dansk/svensk skatteligning. Det er for omstændeligt at skulle lave en speciel lønseddel bare for svenskere. Desuden er jeg forholdsvis uenig i følgende: "At få en fælles dansk myndighed der tager sig at af social/skat istedet for som nu, hvor det er kommunerne hvor man arbejder/boede i danmark der tager sig af det og man bliver behandlet meget forskelligt, da kommunernes viden om reglerne ofte er meget mangelfuld. En sådan myndighed er blevet lovet det seneste års tid men intet er sket." Det er ikke helt rigtig at der ikke er sket noget. Den 15. april 2003 blev skatteministerens lovforslag nr. 131 vedtaget der netop åbnede op for at man kunne lave grænsegængercentre (Skattestyrelsesloven §1C). At der så ikke er lavet et endnu hænger måske sammen med at det ikke er sæson for skatteligning før om ca. 8 måneder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest gotogosub

Tak for kommentarene, Jeg forstår godt de punkter i påpeger hvor min formulering måske ikke er helt korrekt. Det ville være kanon om i gad lave nye formuleringer/punkter så det passer bedre, min protest er helt open-source i den henseende happy.gif Jeg følte bare der skulle ske noget. Ellers nogen ideer til hvordan sådan noget kan promoveres? ~lars

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest torben

Hej Lars, Da vi 'kun' har mulighed for at diskutere indholdet i din petition via forummet, kan der sikkert gå meget lang tid, førend der er enighed blandt alle. Men lad os få sat liv i debatten om, hvad vi som grænsegængere ønsker fra den svenske og danske stat. Jeg har signeret din petition, da jeg mener at det vigtige lige nu er at lægge pres på den danske regering ved at være synlig. Så er det i første omgang sekundært, hvor skarpe vi er på hvad vi ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Jeg er enig i, at der bør lægges et pres, men hvis vi laver et brev med en ordlyd, og efterfølgende fremsender en anden, vil det give en uheldigt signal. Jeg har i et stykke tid søgt et "Skatte panel" hvor man kunne diskutere disse forhold, men skatteregionerne er "lukkede". Mit forslag kunne derfor være, at vi lavet en gruppe, hvor vi kom med konkrete forslag, som er gennemtænkte med beregningseksempler. Men for at starte et sted, kunne man tage en aften, hvor vi satte os sammen og diskuterede situationen nu, og hvad det ønskelige ville være. Derfra så se, hvad der skulle til for at nå der til. Det lyder måske ambitøst, men ikke urealistisk. Jeg tror på, jo mere vi er fremme i skoene, dersto bedre er vores chanser for at få noget acceptabelt. Et sådan møde no 1 lægger jeg gerne lejlighed til. Jeg vil bare være mest interesseret i, at dem som møder op er deltagende og ikke bare lyttende. Nogle som umiddelbart ser en ide i dette, drop en mail. Hvis vi kommer til noget fornuftigt, kan vi sagtens få dette med i en landsdækkende avis som et fokus område, og på den måde få lagt pres på regeringerne. ps: jeg læser ikke mails i weekenden, men send bare alligevel. Morten mzeihlund@gnresound.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites