Jump to content
Guest bo

Motorcykel Pendling

Recommended Posts

Guest bo

A ka'it rejn den uj... Kan det have sin rigtighed, at det koster ca 3.100 kr at pendle på min 600ccm motorcykel på 2,5 meter og 150 kg, mens det koster 2.400 kr at pendle i min bil på 3200ccm, 5 meter og 1,5 tons? Sparer man derved 700 kr ved at belaste broen med 2,5 meter og 1,35 tons mere? Og forøvrigt i et køretøj der bruger 13L/100km frem for 7L/100km? Hvis svaret er ja, så gider jeg ærligt talt slet ikke overveje at flytte til Malmö mere, så kan de sende deres Øresunds-integration til hvor peberet gror. Nogen der har erfaring med om man som en nødløsning bare lader som om sin motorcykel er en bil og har brobizzen i lommen? Bemærk at jeg ikke spørger om man MÅ dette (For Øresundsbron), men om man KAN. Med venlig hilsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige inde at kigge på Øresundsbro-priserne. Så vidt jeg kan se, er der slet ingen pris på bro-bizz-måneds-abnnement. (mon man har opdagen en fejl?) - Derimod viser abonnementpriserne, at der er tale om halv pris, af hvad man betaler, når man har bil-bizz. Og så er det vel ikke så galt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest klit

Hej Bo. For nogle måneder siden sendte jeg en mail til øresundsbroen om samme, og fik der en mail tilbage at man ogsa kan bruge sit pendlerkort til motorcykel - men til samme pris som det koster med bil. (pendlerkortet kan bruges til 2 køretøjer)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tak for din henvendelse. Vi har tyvärr inga pendlar brobizzar för motorcykel. En vanlig brobizz kosta de två första turerna i en sexmånadsperiod 125DKK och därefter kör man för 62DKK per gång. Det finns också 10-turskort som kostar 750:- Med venlig hilsen, Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ +46 (0) 40 22 30 00 +45 70 23 90 60 New site <u-10113@hooft.uni2.net> 05/05/03 12:44 PM To: kundeservice@oeresundsbron.com cc: Subject: Henvendelse fra www.oeresundsbron.com Henvendelse fra www.oeresundsbron.com: Valuta : DKK Køretøj : Motorcykel Navn : Nikolaj Vincent Email : nikolaj_vincent@hotmail.com Fritekst: Hvad koster månedsbrobizz til øresundsbroen for en motorcykel? Det kan da ikke være rigtigt at det skal koste 700 DKK mere at køre på motorcykel i stedet for bil?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Som der bliver skrevet længere nede, så kan man også benytte sin bilpendlerbrobizz til mc. Forudsat mc'ens reg.nr er tilføjet aftalen. Jeg har flere gange mailet dette til oeresundsbron.dk og fået lige fjogede svar. Nogle gange har jeg endda oplevet ved betalingsanlægget at de mente jeg IKKE måtte bruge min bilpendler til mc. Efter lidt diskussion fik jeg dog lov til at køre hver gang. Min kæreste Camilla Sode mailede bla. dette til dr.dk der kører det der program om onsdagen om øresund. De syntes det var godt, og min kæreste var med i et radioprogram(måske i hørte det), hvor informationschefen fra øresundsbroen sagde at de ville kigge på problemet. Han var dog i tvivl om hvor mange der ville benytte en sådan ordning, så derfor skriv til dem hvis i ønsker at få en mc-pendlerbrobizz. Om der så sker noget.... Tjah det er jo ikke til at vide, men nu har vi ihvertfald kæmpet for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bjarne

Har lige haft lidt meningsudveksling med Kundeservice: (læses nedefra) Det ser ud til der sker noget (*LOOOOL* Yeah right happy.gif ) Hej Bjarne! Jeg forstår udemærket din irritation over brobizzerne. Men jeg kan dog glædeligt fortælle dig at der til næste år vil komme et produkt som gør det MEGET lættere for MC'ere at passere broen. Hvordan det endeligt vil fungere kommer der information ud om senere i år! Men du kan være opsøgende i slutningen af november eller starten af december. Der skulle de nye produkter være på trapperne. Med venlig hilsen, Umaya Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ Ja nu har jeg så modtaget en kundeundersøgelse ..... uden mulighed for at svare på tilfredshed om MC-brobizz. Er det fordi i ikke vil vide hvor utilfredse denne gruppe brugere egentlig er (altså et urealistisk/forkert billede af tilfredsheden blandt kunderne) eller er det fordi i endnu engang bare vælger at sige at motorcykelisterne gider vi sgu ikke gøre noget for !!! Jeg tror det sidste. Man kan bygge en bro til hvad ??? 4-5 mia ?? Men at finde en teknisk løsning så MC-kørere kan passere broen uden at skulle holde i kø (som de meget priviligerede bilister), det kan man ikke !! hmmmm..... Utilfredse hilsner Bjarne Larsen PS. Det skal da nævnes at jeg som BILIST er meget tilfreds med Brobizz ordningen. ---------------------------------------------- Hej! Tak for din hendvendelse. Det er som tidligere nævnt af sikkerhedsmæssige årsager ikke tilladt for motorcyklister at benytte BroBizz banen. I BroBizz banen er der en risiko for at andre trafikanter ikke overholder de angivne afstandsregler (30 m), dette er til for at systemet skal kunne kende forskel på de brobizzer som kommer igennem banen. Hvis en anden trafikant kommer for tæt på en anden trafikant er der risiko for at systemet ikke kan håntere dette, i værste fald går bommen ned når en af trafikanterne passerer den. Derfor er man som motorcyklist henvist til at benytte de manuelle baner. Her er systemet ikke automatisk, det individuelt af personalet. Det "tip" du fik af personalet i banerne er ikke korrekt. De automatiske baner er kun til for personbiler eller husbiler/bil med slæb. Hvis du anvender disse baner vil du blive debiteret som en personbil (230 DKK). Fordelingen af banerne ved betlingsanlæget er afhængigt af den mængde trafik og køretøjstyper der passerer betalingsanlæget. Jeg beklager at du i idag bliver nødtil at stå i kø for at komme igennem betalingsanlæget. Vi er i øjeblikket igang med at se på alternative løsninger til det problem som du og mange andre motorcyklister med brobizz er fælles om. Med venlig hilsen, Mattias Wemming Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ ---------------------------------------------- Hej. Jeg er ved at være en smule (læs meget) træt af at skulle vente i køen med manuel betjening med min brobizz til motorcykel (Pendler et par gange om ugen)!! Venter tit 10-20 min !!! Imorges blev jeg mødt af de flinke medarbejdere der sagde at jeg bare kunne køre over i en af de automatiske baner så ville jeg \"straks\" få hjælp/komme igennem. Det gjorde jeg så på vej hjem igen men efter at have ventet 5min på hjælp kom der endelig en og sagde at det kunne man bestemt ikke (det gik dog stadigvæk hurtigere en de 20 min folk ventede i de 2!!! manuelt betjente baner) ?? Hvad skal jeg så tro ?? Jeg har tidligere fået forklaret problemet med at automatikken kan lukke for bommen, derfor kan man ikke bruge brobizzen andre steder end manuelt. Men den holder vel ikke helt da den jo heller ikke lukkes manuelt af personalet i de betjente baner ? Må jeg forslå at bane 2 fra VENSTRE udstyres med en knap til MC-brobizz som man trykker på og placere sin bizz i en skuffe/aflæser/ting og derefter kan fortsætte med at være lige så glade for hurtig betjening som alle andre bizz-ejere. Håber på et godt og VELBEGRUNDET svar Bjarne Larsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bjarne

Gu've om det er det "smarte" bro-pass de mener ?? Nogen der har en mening om det?? For jeg syntes ikke det pass er en s*** smart !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Nu river jeg lige op i denne igen.. Jeg har idag været nede på kontoret i malmø og ordne nogle småting og så spurgte jeg lige til MC brobizz.. Jeg fik så at vide, at hvis jeg har en storpendler(50) ture til daglig. Så kan jeg tage min brobizz med mig, køre over til den bemandede gennemkørsel, hvilken man skal køre igennem når man er på MC, vise denne pendler brobizz og få fratrukket en tur.. DVS. en almindelig pendlerbrobizz kan også bruges på mc'en!! Så MC folkens.. vi kan nu bruge vores pendlerbizz lidt mere fornuftigt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Martin... Sådan har det altid været. Men, man betaler stadig forholdmæssigt mere for sin mc end bilen. Altså, når du kører med din mc og bruger brobizz'en, så betlaer du hvad det koster at kører over i bil. Betaler du derimod kontant, så er det halv pris for mc'en. Der burde med andre ord, være en brobizz til mc, som burde koste det halve af en bil brobizz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

For at gøre ondt værrere, så kan man vist ikke trække 50 dkk fra per "overfart". Ihvertfald står der (de steder jeg har læst) at dette fradrag gælder ved passage i bil. Der burde være nogle som kunne få fingeren ud, og lave dette om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Allan, det er da trods alt noget.. Men, stadigvæk er brobizz til motorcykel et produkt som de burde indføre. Jeg spurgte en gang til en sådanne, og svaret var "der er ikke ret mange der pendler på mc".... I wonder why

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bjarne

De nægter simpelthen at lave forbedringer for MC-pendlerne !! Nu lader de simpelthen bare være med at svare når man spørger hvor de forbedringer de lovede tilbage september....grrrr. De skulle have bank med en badebro sku' de !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bjarne

Fortsættelse af føljetonen (?): Kan det være rigtigt at jeg kan komme billigere over i min bil der vejer 1200 kg end på min 186 kg MC ??? Er det noget man har tænkt sig at kigge på så man evt laver et pendler/minipendler abb til MC også ??? Og jeg syntes virkelig det er for ringe at en MC med brobizz skal køre i den manuelle bane !! Der er jo her om sommeren TIT 10-20 min (og længere) ventetid pga turister og andet godtfolk der ikke kan gennemskue betalingsmåderne ?? Jeg kan ikke forstå at man ikke kan lave et system hvor man kører (på MC) op ind i en af banerne og trykker på en knap....får aflæst sin MC-bizz...og kører igennem ! Argumentet med at bommene lukker automatisk holder altså ikke da de jo også lukker automatisk i den manuelle bane ! Jeg håber det er noget i vil kigge på ! MVH Bjarne Larsen ------------------------ Hej! Tak for din henvendelse. Hvis du har en bil betaler du med dibropas 125 dkk per enkelte rejse, hvis du körer med Mc koster den 55 dkk per enkelte rejse, dina övriga synpunkter skal jeg framföre vid våres näste möde. Med venlig hilsen, Lena Kundeservice ØRESUNDSBRON ------------------- Ja det er rigtigt...men hvis jeg har pendler abb. kommer jeg over med min bil for 52,50 dkr.......og STADIGVÆK 55dkr for min MC.....det er da helt skævt !!! Men det er jo ikke første gang jeg henvender mig med dette......men i giver stadigvæk ikke et ordentlig svar Hilsen Bjarne Larsen ----------------- Hej! Tak for din henvendelse. När det gäller pendlare, har vi för tillfälligt endast pendlare till personbil och det beror på att efterfrågan är för liten när det gäller pendlare med MC. Med venlig hilsen, Lena Kundeservice ØRESUNDSBRON ----------------- Jamen for filan !! Så er det bare at spamme dem for vildt med tilmeldinger happy.gif KOM GLAD !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Bjarne, det er det svar vi altid har fået. Det er fuldstændig absurt. Selvfølgelig er efterspørgelse lille, når det er så dyrt. Latterligt. Hvilken email har du brugt ? Jeg sender gerne endnu en mail til dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hejsa Jeg pendler hver dag på MC og dermed betaler jeg så ca. 55 DKK per passage. Det bekymrer mig ikke så meget at det rent faktiskt er dyrere at køre med bropass på MC end det ville koste med en bil og månedsabonnement. Det der virkeligt bragte mit *** i kog var at holde i kø bag dumme bilister der intet fatter... MEN det er blevet bedre. jeg er flere gange af personalet blevet opfordret til at tage en af de 2 lastbilbaner til højre for den bemandede bås. Jeg har så borboizz liggende i tanktasken og de eneste tidspunkter hvor den ikke rigtigt virker er faktiskt i den bemandede bane. Jeg har kun 1 gang været ude for at bommen ikke åbnede i lastbil banen og måtte trykke på "hjælp". Jeg er heller aldrig blevet bonget for en bil istedet (har nok noget at gøre med at jeg kun har registreret en MC på aftalen). så alt i alt er det blevet bedre, nu skal det bare blive billigere!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bjarnel

Det er jeg også flere gange blevet opfordret til Thomas.....men jeg er også et par gange næsten blevet revet af gværnen og skældt hæder og ære fra.... "MAN KAN IKKE KØRE IGENNEM DEN AUTOMATISKE DIN BØLLE !!!" sad.gif Så jeg ved ikke rigtig hvad man skal tro på ??? Iøvrigt syntes jeg at det der venten i den manuelle bane er blevet VÆRRE. Selvom jeg kun skal over 7-8 gange om måneden for at komme på job, (herunder også weekend), syntes jeg det er MEEEGGGAAAA irreterende at skulle vente 10-15-20 min fordi Jorgi fra Polen (no offence) ikke er klar over han egentlig har et kreditkort til de andre baner sad.gif Det kan da ikke være svært at lave et system for motorcykler. Jeg tager da gerne opgaven op (uden betaling !! )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites