Jump to content
Guest kristian

Mail til og fra DSB

Recommended Posts

Guest kristian

Jeg bringer hermed et brev sendt til DSB og det svar jeg fik derpå. ---------------------------------- Hejsa Når jeg tager til arbejde hver morgen benytter jeg Øresundstoget fra Svågertorp til København, og derefter linje A+ eller E til Ølby. Og selvfølgelig retur efter arbejde. Ud over det tager jeg mindst en gang om måneden en weekentur til Århus og benytter også tit Øresundstoget i weekenden fra Svågertorp til København. Denne her uge har jeg været udsat for ialt 3 forsinkelser og dette er ikke unormalt. I mandags blev jeg 2 timer forsinket på vej hjem fra arbejde, tirsdag morgen 1 time forsinket på vej til arbejde og imorges 10 min forsinkelse på s-toget. Oftest er det Øresundstoget der er problemer på men tit er det også s-toget. F.eks. kan linje E finde på ikke at stoppe på Ølby station hvis det er forsinket. Sidste uge var jeg ude for at Øresundstoget blev forsinket fra København til Malmö p.g.a. manglende lokofører!' Kustpilen har jeg helt droppet at regne med da den er så tit aflyst mellem København og Malmö at det er helt vildt. Hvad skal jeg gøre? Hvornår bliver det bedre? Med Venlig Hilsen Kristian Ørmen Pedersen Nobelvägen 4, Lgh 142 21429 Malmö, Sverige ---------------------------------- Kære Kristian Tak for din e-mail. Vi har haft mange tekniske problemer med togene, som nu i væsentlig grad er afhjulpet. Tager vi statistikken for de sidste måneder, kan vi også ganske nøgternt gøre op, at regulariteten uden for myldretiderne har haft et gennemsnitlig set højt niveau, og kun en beskeden del af disse tog har været mere end 5 minutter forsinket. Vi må dog erkende, at vi i myldretiderne forsat har en række forsinkelser og aflysninger, som ikke burde forekomme, hvilket vi ikke blot beklager, men også arbejder ihærdigt for at undgå. Dertil kommer uheld, som ingen er herre over, men som er lige så generende, og som vi af bedste evner søger at afbøde konsekvenserne af. Kustpilen drives af et privat selskab, og DSB har derfor intet med dette togs kørsel at gøre. Jeg beklager meget de gener, som du har været udsat for. Med venlig hilsen Henning Jensen DSB Produktion ---------------------------------- Hvad skal vi lige bruge til at togene uden for myldretiden kører "næsten" til tiden? Hvem skal egentlig jeg skrive til omkring Kustpilen. SJ eller Skånetrafiken?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kristian! Kan du ikke skrive den mail-adresse, du har brugt, for den jeg brugte duer åbenbart ikke. Ihvertfald har jeg endnu ikke modtaget noget svar på den mail, jeg sendte til DSB den 13. november, hvor jeg bl.a. spurgte, om vi fik lov til at tage en gæst med på vores øresundskort i december måned i lighed med sidste år. Jeg har siden spurgt på Østerport st., men de har ikke hørt noget heller, så vi må vel formode, at der er endnu en forringelse i servicen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest niclas

Jeg plejer nu ikke at have de store problemer med Kustpilen. Men i sommers var der to af deres togsæt som brød i brand i/ved Krisitianstad og derfor har de også meddelt at de fleste ture mellem KBH-Malmö vil være aflyst p.g.a. akut mangel på vognsæt. Heroppe i nordskåne køres to daglige afgange T/R Helsingborg-Kristianstad med Pågatåg. Togene hører på sæt og vis under Blekingetrafiken, der har kontrakt med SJ om driften. Indenfor Skåne skal man dog normalt henvende sig til Skånetrafiken. Jeg har dog fået udmærkede svar på tidligere spørgsmål sendt til dem via deres hjemmeside på www.kustpilen.se Husk i øvrigt Skånetrafikens rejsegaranti, som gælder ved forsinkelser I Skåne.... Søger du i rejseplanen på Skänetrafikens hjemmeside kan du se et "G" ud for de forslag, hvor garantien gælder. Gad vide om det en dag også bliver indført af HUR/DSB? I Oslo har man haft en sådan garanti i flere år, og det er heller ikke noget nyt i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kristian

Det er nu også imellem KBH - Malmø jeg mener at den er utilregnelig og jeg forstår ikke hvorfor man så ikke aflyser den helt i Køreplanen istedet for at give folk falske forhåbninger om et tog der så tit alligevel bliver aflyst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest niclas

I tilfældet med brandene - og de 1-2 motorhaverier der ramte Kustpilen i samme periode, så skete det alt sammen i indeværende køreplansperiode. I øvrigt påregner de at genoptage trafikken med den nye vinterkøreplan pr. 15. december. Så må man bare håbe at de ikke har sådan en række uheld igen.... Selv blev jeg lidt bekymret da jeg præcis havde kørt med begge togsæt mindre end en time før de begyndte at brænde. :-/ Men i øvrigt har vi jo ikke så mange alternativer her oppe i Perstorp. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kristian

>Below is the result of your feedback form. It was submitted by >koep@koep.dk () on Monday, December 9, 2002 at 11:41:28 >------------------------------------------------- > >message: Hvornår kan man forvente en normal og regelmæssig kørsel mellem København og Malmö ??? > >name: Kristian Ørmen Pedersen > >------------------------------------------------- Hej Kristian! Tack för din fråga! Kustpilens trafikering över Öresundsbron är ifrågasatt, då den endast utgör en liten del av den totala trafiken över bron. Vi ber därför att få hänvisa till de Öresundståg som går mellan Köpenhamn och Malmö var 20:e minut. På Kustpilens hemsida anges att fordonsbristen beräknas vara till den 15 december. Denna information är med andra ord felaktig och kommer ändras snarast möjligt. Vänliga hälsningar Kustpilen /Malin Johansson

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kristian

>>Hey Malin >> >>Ja jeg ved at der går Øresundtoge tit, men kustpilen passer præcis med >det >>tog jeg kommer med fra Køge og når Kustpilen så er aflyst skal jeg >vente 15 >>min. på Øresundstoget. >> >>Ikke fordi 15 min er meget men når det sker så tit som det går er det >meget >>kedeligt >> >> >>Venlig Hilsen >>Kristian Ørmen Pedersen >Hej igen Kristian! > >Tack för ditt mail! > >Jag förstår att det är trist att vänta på Öresundståget, då Kustpilen är >inställt. > >Det kommer ske en elektrifiering av Blekinge Kustbana i Sverige. Det är >denna sträcka som Kustpilen trafikerar. Efter denna elektrifiering >kommer Kustpilentågen att ersättas med Öresundståg och Kustpilen är med >andra ord på väg att fasas ut. Därför är det inte troligt att Kustpilen >kommer trafikera Öresundsbron i framtiden. > >Med vänliga hälsningar >Kustpilen >/Malin Johansson

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Se dette svar fra DSB: -------------------------------- Kære Arash Soleymani Tak for Deres e-mail af 14. december 2002. Jeg beklager meget, at vi ikke kan imødekomme Deres ønske om billigere billetter mellem København og Malmø. Øresundstrafikken drives kommercielt. Det betyder, at vi ikke modtager tilskud til børn og pensionister, som vi gør i den nationale trafik i Danmark. Det betyder også, at vi ikke tilbyder kunderne, at de kan rejse på for eksempel 65-billetter eller andre rabatterede produkter. Det er rigtigt, at det kun er i HT-området, at kunderne kan benytte Abonnementsservice. Vi har internt i DSB arbejdet på at indføre en lignende ordning på andre Pendlerkort. Undersøgelser viser dog, at en sådan ordning vil blive benyttet meget få i forhold til de ressourcer, der skal bruges på at oprette og vedligeholde et sådan system. Tak for Deres interesse. Med venlig hilsen Aja Andersen DSB produktion 17.12.2002 --------------------------------

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pendlerkaj

Jeg havde taget noget tekst, som jeg mener Ulmus havde skrevet i et andet Post, som jeg mente mange ville være rimelige enige i. Så sendte jeg det til DSB.. Regnede dog ik med det helt store.. ------------------------------- Hej, Jeg har nogle tips til jeres transport over københavn/sverige. Jeg kunne f.eks. tænke mig, at vi kunne få priserne sat ned. Som der er nu, er det svært at få familie og venner til at besøge sig, når de skal af med Dkr. 125,oo for en tur over sundet. Hvad nytter det, at turen kun tager 25 minutter fra Hovedbanegården i København, når det koster det samme som en tur til Jylland. Samtidig er der ikke noget, der hedder pensionistrabatter, hvilket der er på andre togture. Jeg finder faktist også, at prisen for et månedskort er for høj. I DK koster et kort til hele hovedstadsregionen ikke nær så meget som et Øresundskort, som kun gælder i 2 zoner, nemlig Malmö og København 1. I S-togene har man en service om at abonnere på sit månedskort. Altså man får kortet sendt lige ind ad døren hver måned - det gælder hellerikke for Øresundskortene. Hvis man er syg omkring den tid, hvor kortet skal fornyes, så man ikke får byttet det ud til tiden, er man nødt til at betale fuld pris for en tur til arbejdet. Det ville være rart, om det kom automatisk, når nu turen over er så dyr. ----------------------------------------- Håber d ok Ulmus!!.. happy.gif (eller hvem d nu var jeg huggede d fra *s*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest niclas

5{o gange i den forgangne uge, da jeg kørte med Kustpilen til jobbet i Malmö, at destinationen var annonceret som København H på toget, og dette blev også meddelt ved ankomsten til Malmö. at toget ville fortsætte til Københavns Lufthavn, Kastrup og København.... Men de gør så også opmærksom på at antallet afgange over broen er skåret ned i deres trafikinfo - men det fremgår også af den nye køreplan pr. 15/12. I øvrigt er det vildt og se hvor meget man er ved at udbygge jernbanenettet i Skåne (og Skånetrafiken til nabolänen).... En af mine HUR-venner var helt rystet over at se, hvordan man bygger ud....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites