Jump to content
Guest peter

Refusion af ikke brugte ture over broen.

Recommended Posts

Guest peter

Hvordan virker det når man kun eks. bruger 40 af de 50 ture på brobizzen over broen, får man så genenmsnitsprisen på ikke anvendte ture tilbage, eller får man kun et stærkt reduceret beløb tilbage? Man kan intet læse på broens hjemmeside, men det kunne være rart at vide før man køber. Hvordan virker det egentligt i praksis? Kan man logge på en webside og se de resterende ture?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kenneth

hehe! der er vist lidt du har misforstået der! happy.gif det koster 2400,- lige gyldigt om du kører 10 gange eller 50 gange. gennemsnitprisen bliver bare billigere for dig hvis du kører over 50 gange. 48 kr,- ved 50 gange og 240,- ved ti gange. fik du den ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke rigtigt - På Øresundsbroens hjemmeside, under spørgsmål og svar, står der, at de ubrugte ture bliver refunderet efter en speciel takst, dog står der ikke til hvilken sats - prøv at ringe til kundeservice og få det korrekte svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

På deres side står der : Kan jeg få refunderet de rejser jeg ikke udnytter på mit flerturskort ? Ja, ikke benyttede ture refunderes efter særlig beregning Det er for det der hedder flerturs kort men det gælder ikke for en pendler brobizz. Det er simpelthen for uflexibelt deres system !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, at jeg ikke havde læst ordentligt på lektien. Det er virkelig et totalt usmidigt system med de pendlerabonnementer og iøvrigt også på brobizz-systemet i det hele taget. Tidligere havde man en 3-trins trappe, hvor de første 2 ture var til fuld pris, så kom der 24 ture til halv pris og derefter kunne man køre for bare 80 dkr. resten af de seks måneder brobizzen gælder. Det har man uden videre lavet om, så det sidste trin mangler. Det har der ikke været oplyst noget om nogle steder. Jeg undrede mig over at min pris ikke faldt efter 24 gange og ringede derfor ind og spurgte, men fik bare den forklaring, at den pris havde man altså ikke mere. Iøvrigt kan jeg slet ikke forstå, hvorfor en bizz kun skal gælde i 6 måneder - hvorfor skal man hele tiden begynde forfra?? Og hvorfor ikke en gang om året??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Ja, og hvorfor skal det være så besværligt med en 50 tures ? man skal ind og tale med en medarbejder på broen selvom pengene bliver trukket på ens regning. og det er sgu da også belastende at der er en begrænsning på 50 ture. Det sætter ligesom grænser for hvis man fx gerne ville køre over broen to gange på en dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Jeg forstår det ikke helt rigtigt alligevel det i skriver? Kan man få eks. 10 ubrugte ture ud af de normerede 50 refunderet hvis man kun kører over 40 gange på en måned, eller forsvinder de ud i den blå luft? Hmmm...den bro er og bliver en grim flaskehals, i det her med Øresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

De 10 ture vil forsvinde ud den blå luft og det eneste der sker er at din gennemsnits pris stiger. Ja det er den største belastning for os der gerne vil pendle....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

1000 tak for det fyldestgørende præcise svar. Jeg må indrømme jeg står tilbage med en dårlig smag i munden, tænk hvis man holder 4 ugers ferie sydpå, og så kører på arbejde 1 dag, så koster hver tur 1200kr. Fandens til arrogant måde at drive forretning på, og netop vi pendlere (Jeg er kommende)er det eneste store kundegrundlag de overhovedet har. Føj for fanden....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Vi kan jo så glæde os over den latterlige indstilling de Danske politikkere har til det hele. De vil jo ikke have sænket taksten, for så går det ud over færgerne. Så vi betaler glædeligt vores broafgift velvidende vi holder Scandlines skrue i vandet. En mærkeligt tanke, det skriver de aldrig ligeud men det er vist sådan det ser ud når man kaster lidt lys over det hele fra oven. I Danmark er man jo vant til at lade befolkningen betale fejlslagen politik...hmmm...jeg har lige skrevet et 4 siders skatteoplæg til skatteministeriet, men jeg gider ikke skrive til Trafikministeriet også, jeg tror simpelthen de har "lovet nogen noget" således de er fanget i en politisk fælde. Til tider undrer det mig at Amerikanerne kan sende folk til månen, og i Scandinavien kan man ikke engang forudse konsekvensen af at man bygger en bro, og der er nogen der er så politisk besværlige at de begynder at anvende den, og efter 3 år står de stadigt med åben mund og snakker om hvor meget der burde gøres. Til tider tror man mange politikkere især de Danske slet ikke er klar over der er bygget en bro, eller for den sags skyld overhovedet har hørt der er nogen der tilfældigvis bruger den. *Sidder stille her ved PCen...ryster afmægtigt på hovedet, og tager et dybt suk -endnu engang*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Til Peter Hvis det er sådan at du skal holde 4 ugers ferie har du den mulighed at lade være med at betale din brobizz en måned, så bliver der bare i den måned ikke puttet ture ind på den, og så næste måned betaler du igen og så har du dine 50 ture. det er da altid noget at man kan gøre det på den måde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest hubbie

Et lille forslag: Prøv at foreslå Jeres arbejdsgiver, at gå 2400 ned i løn om måneden mod at de betaler brobizzen!! Dermed får i skattefordelen og for virksomheden koster det ikke noget!! Afhængig af Jeres indkomst kommer brobizzen kun til at koste jer netto ca. 1-1.200

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart lyder forslaget fra 'Hubbie' ret smart, men jeg tror ikke den holder. Hvis man får en brobizz af sin arbejdsgiver, skal man betale skat af beløbet efter reglerne om frynsegoder, ligesom man skal betale skat, hvis man får en gratis telefon, gratis lån af som- merhus o.l.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites