Jump to content
Guest julie

Det skulle være så nemt med en brobizz.....

Recommended Posts

Guest julie

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde, men : Vi har en brobizz med 50 ture på og det skulle jo egentlig også være fint nok. Mens vi flyttede over havde vi så en privatbizz og en minipendler, dem har vi så senere afmeldt, hvilket har voldet store problemer, vi skulle betale for dem selvom vi ikke havde dem og de kunne ikke finde os i deres systemer osv. osv. det endte med at øresundsbroen skyldte os en masse penge, det har de så gjort siden maj måned, og de kan stadigvæk ikke sige hvornår vi får dem tilbage. Da vi så her i torsdags havde kørt over nr. 50 gang på vores brobizz og så skulle hjem igen, altså nr. 51 gang, så virker den ikke og vi køre hen til lugen, der står at det er en ugyldig brobizz, så venter vi på at der kommer nogen der kan hjælpe os, den venlige medarbejder på broen fortæller os så at vores brobizz er spærret, og han ringer frem og tilbage, det tager ca. 30 min at finde ud af at jeg skal have et girokort på 110 kr som jeg skal betale i banken og så kan jeg køre igennem. Vi tænker så ok, fint, når vi så køre over fredag morgen, så siger vi bare at vi skal have sådan et girokort og så kan vi komme over. Det skal lige siges at får vi ikke sådan et girokort, så vil turen jo koste os 220 kr. Vi køre så afsted fredag morgen og det samme sker vi køre over og der kommer en for at hjælpe os, og nu kan de slet ikke se os i systemet, de påstår at vi slet ikke har kørt over på den brobizz siden maj måned hvor den altså er blevet lukket ? Vi har bare kørt over hver dag i Juni, men det kan vi ikke lige forklare så de forstår det åbenbart. efter en halv times diskution, kommer trafiklederen ned og han prøver at få os til at betale 220 kr og så bare kære igennem, så må vi diskutere med ham også, tilsidst lykkes det dem, efter ca. en time at finde ud af at det hele er en fejl og vi får en girokort som vi kan betale og får lov at køre over, en time forsinket på arbejde.... Senere taler vi så med kundeservice, vi kan jo ikke helt forstå den måde det foregår på, for det første får vi at vide at de girokort slet ikke skal betales, for det bliver da trukket over næste regning. Godt vi ikke betalte dem. Så prøver de at bortforklare det med, at der er jo mange i sådan en virksomhed, og der er mange på ferie så det er jo ikke alle der kan kende alle regler. Nej det er meget muligt, men skal det så tage 1 time at komme over broen hver gang ens brobizz "løber tør" ? Tænk at det skal være så problematisk ! Men det positive af det hele er, at det virker nu, vi får vores penge tilbage som de skylder os plus et par ekstra gratis ture for alt besværet, det manglede da også bare. Kan de ikke snart se at få lavet et system hvor man kan betale en fast månedsafgift og så ellers bare køre alt det man vil ? det vil jeg personligt godt betale lidt ekstra for. Jeg håber ikke at der er andre der har haft lignende problemer, men jeg vil da gerne høre fra jeg hvis i har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Julie! Stakkels dig - næste gang du får brug for kundeservice, kan jeg anbefale dig at bede om at tale med Annika Petersen, som er smaddersød og som ikke helmer, før tingene er ordnet. Jeg havde også problemer sidste år, da jeg bestemte mig for at få pendler-abm. i juli måned. Jeg havde i forvejen en alm. brobizz, så det kunne de overhovedet ikke finde ud af. Et af problemerne er, at der skal forskellige brobizz'er til de forskellige abonnementstyper, du kan ikke bare bruge den, du allerede har og har kørt med i måneder. Da så abm. skulle laves tilbage igen, skulle de kreditere depositum på den ene bizz og fakturere den anden igen. De kunne hellerikke finde ud af datoerne, fordi jeg havde afmeldt det 2 dage før den første (men gældende fra den første). Det tog måneder, før det gik i orden, men det lykkedes tilsidst. En anden gang - eller hvis andre kommer ud for, at deres brobizz ikke virker - så bed om at få lov til at udfylde et gældsbevis, som I senere kan få afmeldt via kundeservice.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest eric

Da vi flyttede over i maj måned, fik vi at vide, at vores "normale" brobizz skulle afleveres idet man ikke kunne ha' både en brobizz- og en pendlerordning. Vi blev advaret om at vi, når vores 50-turs bizz var brugt op, skulle betale 230 DKK pr. tur(!) Vi tegnede så både et 50-turs og et 24-turs abonnement: 2 bizzer :o( Det kører egentlig meget godt, men det er jo lidt af en straf at få, hvis man af vanvare skulle komme til at køre bare een gang for meget. ... men det er da glædeligt at "nogen" har fundet ud af systemet med girokort...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Jeg syntes simpelthen at det er for dårligt, at det er på den måde. Men det passer ikke at man skal betale 230 kr, hvis du har en 50-turs, så koster det 110 kr at køre over for de ekstra ture man tager. men det er mange penge lige pludselig hvis man både skal have en 50 og en 24-turs. Jeg mener også at du gerne må have en normale brobizz, selvom du har en 50-turs. Jeg har også overvejet at købe et 10 turs kort, for der koster det nemlig også 110 kr per tur og det er lidt nemmere end at skulle vente helt op til en time før de kan få lavet sådan et girokort til en (som man forøvrigt ikke skal betale, det bliver jo trukket på regningen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Så var vi på den igen. I dag kørte vi over nr. 51 gang. Vi spurgte som om en IOU og det gik egentlig rimelig smertefrit, selvom man lige skal ligge 10-15 min til sin rejsetid. Så spurgte vi medarbejderen på broen om hvornår de kom med en løsning på det vi syntes er et lille problem, så svarede han kort og enkelt "aldrig" Se det er jo dejligt at vide, jeg forstår ikke hvorfor det skal være på den måde, der må da være andre end os der syntes det er en belastning af man skal stoppe og snakke og skrive og meget andet (forklare det til medarbejdere som ikke kender til proceduren) fordi man køre mere en 50 gange over broen om måneden ? pengene bliver jo alligevel trukket på en konto ? Jeg forlanger ikke ubegrænsede overfarter (selvom jeg gerne ville) men bare et fornuftigt system, der registrede ens ture over 50 gange når man kørte igennem den normale sluse og så bare smed dem på regningen, det må da kunne lade sig gøre ?` Hilsen den frustrede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg mailede Broen og spurgte om ikke det var hensigtsmæssigt at man lavede 3x50 ture over en 3 måneders periode istedet for det nuværende. (Altså 150 ture afregnet på 3 måneder istedet) Det ville være mere flexibelt, så kunne man i den periode arbejde over i weekenden, eller holde 2 ugers ferie og meget bedre få det til at ballancere. Men nej, på broen arbejder man tilsyneladende 22 arbejdsdage månedligt,og har ingen overarbejdsdage eller sygedage, så det kunne de overhovedet ikke se logikken i, heller ikke selv om man evt. automatisk blev trukket månedligt, og så havde en kvartalsmæssig opgørelse i + eller -. Jeg fik et svar der antydede jeg ikke havde forstået hvor velfungerende det hele var, og hvor tilfredse folk iøvrigt var med ordningen. Nu bonèr den jo især på tur nummer 51, så der er jo en marketings gimmick i det ikke sandt? I det hele taget er den forbindelse en kæmpe prop i hele Øresundsregionen, det virker simpelthen ikke ordenligt, de faste kunder dem med brobizzen bliver mildest talt behandlet dårligt. Er der ikke nogen der kender en journalist, der kunne skrive lidt om dette her problem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Thomas! Jeg kan huske, at der var en journalist, der på et tidspunkt søgte "øresundere", der havde problemer med skatten. Det kunne da være, at han ville tage "sagen" op - du kan finde henvisning til ham under: "SKÅNE" hans navn er "Peter L."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites