Guest torben Anmeld indhold Skrevet February 18, 2002 Er der nogen der kender pålidelige revisorer der kender vores problemer. Har pendlet i 16 år man aldrig fundet en der var rigtig inde i sagerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest betina Anmeld indhold Besvaret February 20, 2002 Hej Torben, Skulle du selv af omveje få fat i en god og pålidelig revisor, vil du så ikke være venlig og videregive oplysningerne eller navn og nr. på personen, på denne side ??? Tak, Med venlig hilsen Betina L. Leman Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2002 Hejsa. Jeg kan muligvis stå til begrænset rådighed for forummet. Jeg arbejder selv på Vesterbro som revisor og bor i Malmø. Har lige fundet Skanianet og må nok indrømme at denne vidensdatabase har alle de svar jeg ledte efter før jeg flyttede til Sverige. De sproglige forskelle var ikke noget at snakke om - jeg har arbejdet i Netto og OBS! i Helsingør - men at sætte sig ind i de regler der er omkring pendling i øresundsregionen har ikke altid været lige let. De ting jeg har fundet ud af er dog egentlig ret simpelt (som I måske allerede ved) ... Arbejder du i DK så er du også skattepligtig dér .. og har de samme fradrag som resten af danskerne har mulighed for at ha. Selvfølgelig er der undtagelser, men er man almindelig lønmodtager som jeg, kan man uden problemer trække renter og befordringsfradrag fra på selvangivelsen. Håber jeg kan bidrage med lige så meget som jeg har fået ud af at finde dette site, men lige nu virker det umuligt ... på den fede og positive måde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest torben Anmeld indhold Besvaret February 19, 2003 Har brugt KPMVG men de er dyre, 14 000 for dog en hel dags arbejde som jeg var glad for hjælpen, men det kan ikke trækkes fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret February 19, 2003 14k for hvad???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest henrik Anmeld indhold Besvaret May 2, 2003 Først stor tak til initiativtager for disse sider! Jeg har gennem et stykke tid fulgt debatten her, det ser ud til, at der ikke er større problemer, når man er lønmodtager. Men hvad med os stakkels selvstændige erhvervsdrivende? Jeg startede hos min egen revisor, som efter 2 timer meldte tilbage, at det var forbundet med uoverstiglige problemer, og at en afklaring af bare de største ville koste mig i omegnen af 25k! Næste skridt var at ringe til Informationscenter oresund, her fortalte en venlig mand mig, at Danmark (ganske rigtigt) er et lønmodtagersamfund der var ingen der havde taget stilling til selv- stændige erhvervsdrivende! Han var dog så venlig, at give mig et telefonnr. på en ikke navngiven person hos Told & skat, som skulle vide noget. Efter at telefonen havde ringet 5 - 8 min. blev den besvaret af en bøs dame, der meddelte mig, at nummeret var nedlagt!!! Hvem der havde haft nummeret før måtte man ikke få at vide, og hvis jeg ikke vidste hvem jeg skulle tale med, hvorfor ringede jeg så? Det forklarede jeg så, hvorefter hun med vanlig T&S-arrogance udbredte sig om, at hun ALDRIG havde hørt om folk der boede i Se. men arbejdede i dk!!! Men måske var der nogen i informationen der vidste noget. Efter nogle timer må jeg blot konstatere, at her besværer man sig simpelthen ikke med at tage telefonen!!!! Lige nu, har jeg det som en ludobrik , der er slået tilbage til start, og har svært ved at komme ind på banen igen. Så altså, hvis der er nogen der ved noget, eller kender nogen, så ... På forhånd tak! Med venlig hilsen Henrik Sørensen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tommy Anmeld indhold Besvaret June 18, 2003 Indlæg til Vincent: Hej Vincent - er det muligt at forespørge på lidt råd og vejledning hos dig?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2003 Spørg løs. Hvis jeg ikke kan svare, kan jeg jo sige at jeg ikke ved noget ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites