Jump to content
Guest thomas

Manglende skatteopgørelse 2003?

Recommended Posts

Guest thomas

Hej Er jeg den eneste der endnu ikke har modtaget en endelig skatteopgørelse 2003 fra min kommune. Eller har i andre oplevet det samme? Har snakket med mindst een mere, så som jeg ser det er vi ihvertfald 3 Malmø-Danskere der ikke har fået den endnu. Alle mine kolleger på min arbejdsplads og min familie i DK har fået den for længe siden?????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon i skal til torske-gilde i nær fremtid!? *gg* Ej..det er nok nærmere T&S der ikke fatter hat af deres egne paragraffer og krinkelkrogede regler. T&S begynder snart at minde om Tiscali & Tele2´s "service" i Danmark. :-/ ...De skal nok lige lege paragraf-ryttere og dyne-løftere lidt, inden det går op for dem at i rent faktisk bor i Sverige, og ikke er ude på at snyde den danske (fatterhat)stat for noget.... Derfor den lange ventetid. Og i bund og grund: nej, så ved jeg intet...endnu. Måske det kommer. Jeg arbejder på det! Altså at vide noget. Men det er svært...meget! ;-) ...og jeg er tosset. Det er weekend....*weee*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kke, men det undrer mig nu ikke - for jeg har heller ikke modtaget slutopgørelsel for 2001!! Men jeg ved, at de er i gang med den, altså 2001, for jeg fik et rettelsesforslag med posten i denne uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg mente selvfølgelig skatteåret 2002 :-) Spøjst med din sag Ulmus, jeg syntes ellers det med at flytte og alt andet efterhånden er meget automatiseret. Spøjst man nok ender med at skulle tilbage til sin fraflytterkommune og tigge og bede om at blive skattelignet :-) GIO: Sådan noget må du end ikke spøge med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Thomas O: Sry...jeg beklager. Min humor var, som så ofte, ude på et sidespor! happy.gif Skattevæsen o.l. er ting man IKKE spøger med. Jeg burde have holdt mig selv i kort snor! Men nej...det lykkes ikke altid. ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest loco

Hvis i ikke har modtaget jeres opgørelser mm. skal i blot ringe til jeres fraflytnings kommune og bede dem sende den omgående. det skyldes at når man er udrejst af DK bliver ens selvangivelse mm. automatisk tilbageholdt i systemet og skal behandles manuelt, da de skal være sikker på at man fortsat er udrejst og måske ike længere har tilknytning til DK. T&S frigiver således din selvangivelse manuelt og du modtager den et par uger senere - håber det er hjælp nok. PS: I kan godt forberede jer på fremover at modtage helt blanke forskudsopgørelser! Til GIO: Jeg bliver nød til at spørge og der er et eller andet galt med dig eller om du er på en eller anden form for medicin efter som du i dette forum gentagende gange ytrer dine retoriske begrænsethed iform af dumme bemærkninger og intetsigende indlæg. Jeg er opdraget med at hvis man ikke har noget pænt at sige skal man holde sin !#¤?? Det er ikke ligefrem smart kontinuerligt at blamere sig med sine manglende retoriske evner. (du kunne idet mindste være så smart at skifte bruger navn!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

LOCO GIO: Hvem er det lige der skal skifte brugernavn?? Det er, sjovt nok, første gang jeg ser dit navn dukke op herinde. Og så må du vist hellere forklare hvad du mener mere specifikt, når du påstår jeg er "retorisk begrænset". Men bevares. Det er altid nemt at brokke sig. Det er straks sværere at forklare sig i detaljer bagefter. Og-ehh, LOCO GIO...kender du begreberne "humor" og "glimt i øjet"!? Svar venligst først tilbage når du kan komme med en forrygende forklaring på hvad du mener med dit (intetsigende) mavesure opstød af et indlæg rettet mod mit navn. (...som desuden ikke bare er et nick, men en forkortelse af mit rigtige navn)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Ja behandles manuelt, det skal jeg love for den skal, jeg var ved skatteforvaltningen og rykke for selvangivelsen. Ganske rigtigt den var låst. Ydermere sidder en søvnig snøvs og prøver at forklare min kæreste og jeg at vores skat er kompliceret da vi er begrænset skattepligtige (?), og en masse vrøvl om gamle regler. Vi blev enige om at sove på det en dag, så skal JEG sgu fortælle ham om både manglende kommunalskat i Malmø, 75% reglen for hvor man er skattepligtig o.m.a. Sukk....men jeg fandt da ud af det selv, og de var lidt rundt på gulvet i vores gamle kommune. Typisk det offentlige.....man kan sgu da godt lige kontakte folk når man "blokerer" deres skatteligning, og smider den bagerst i bunken ikk? Vi skriver 31/7 og jeg har sgu da også et privatbudget for 2002 jeg gerne vil lukke :-) Men i får lige forløbet hvis der sker noget underligt/interessant i sagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Thomas O! Du brokker dig over, at du ikke har fået slutopg. for 2002 - jeg har endnu ikke fået nogen for 2001!!!! Jeg rykkede selv efter et år, da jeg syntes, at nu måtte det være på tide, da den nye selvangivelse kom. "Jamen, du skal lave en selvangivelse for FØR, du flyttede over og en for tiden i S". "Hvorfor har I ikke fortalt mig det?" "Ja, det ved jeg da ikke, det må vi have glemt." Så nu venter jeg spændt på, hvornår jeg får mine penge retur for 2001, som jeg ved, jeg har betalt for meget. Selv 3 år efter broen og "den hellige integration" virker tingene ikke. Hurra for bureakratiet!! Hvor f..... er Poul Schlütter henne i alt dette??????????????????????????????????????????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest inv

Kære GIO Jeg ved at det sikkert må komme som et "SJOK" for dig, men dette forum for er ikke steddet til en udpensling af din manglende situationsfornemmelse og ringe retorik, så gør os alle en tjeneste og deltag aktivt HVIS du har noget konstruktivt at bidrage med ellers var din mund og brug dine evner og kræfter på at anmelde det nye PAC-MAN spil!!! PS: Jeg håber du kan regne brugernavnet ud - og dog!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Thomas O & Ulmus, Der må åbenbart være kæmpe forskel på de enkelte kommuners håndtering af Øresundspendlerne. Som tidligere nævnt kom jeg fra Hvidvore. Jeg har intet at brokke mig over. Alt går gnidningsfridt, hurtigt og det virker til at de har styr på tingene. Da jeg flyttede blev jeg (følte det i hvert fald sådanne) tilknyttet en bestemt rådgiver i udlandafd., som jeg fik tlf til, e-mail og post adresse til. Så kunne jeg bare ringe/skrive mv, hvis det var noget. Alle mine henvendelser er besvaret hurtigt og professionelt (??). Alt i alt - jeg har intet at klage over (altså ud over at jeg betaler for meget i skat ;-) ). Dog er jeg blev kaldt til torskegilde en enkelt gang - men hva fanden, det bliver vi vel alle i ny og næ. Til LOCO GIO: Klap lige hesten og deltage konstruktiv i debatten i stedet for (kun!!) at hakke ned på en person, som har deltaget aktivt (og konstruktivt) i længere tid. At personen kommer med en glimt-i-øjet kommentar, ser jeg kun positivt. Det hele skal sq ikke udvikle sig til en udgave af Information.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

INV GIO: Du svarer ikke på mit spørgsmål. Hvis du har i sinde at bruge det her forum til at brokke dig over folk du finder retorisk underkvalificerede, så tror jeg du er kommet ind det forkerte sted. Kom gerne med nogle eksempler, som jeg bad om i mit tidligere indlæg til dig, på hvor jeg har "manglende situationsfornemmelse" samt "ringe retorik". Det må da være konstruktivt nok til dig!? Og din lille "Pacman-ting"...tja, gad vide hvad du mener med det? Kender du mig? Kender jeg dig? Jeg kender nok ikke dig, da jeg sjældent gider bruge min værdifulde tid på mennesker med negativ indstilling til ting de ikke ved en dyt om. Du beder om "...gør os alle en tjeneste og deltag aktivt HVIS du har noget konstruktivt at bidrage med". Prøv at se bort fra din negative indstilling og mangel på humor, og kig mine indlæg igennem med friske øjne og et åbent sind. Jeg startede, som alle andre, med at stille "tvivlsomme" spørgsmål inden jeg flyttede herover. Og med tiden, efterhånden som jeg selv lærte mere om Sverige, så har jeg forsøgt at hjælpe folk med deres spørgsmål herinde i det omfang jeg kunne bidrage. Og ja, nogle gange har jeg skam også skrevet "skøre" indlæg. Men er det da forbudt!? Dét tror jeg ikke lige det er. Det er ikke Stalinistiske metoder dette forum køres efter. Indtil videre kan jeg se du har skrevet to indlæg herinde. Og de har begge været præget af "bad vibe". Tag dig selv sammen, og kom med nogle forklaringer på ovenstående spørgsmål, samt på hvorfor du lige har set dig sur på mig. På trods af alt, så håber jeg du får en god weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

INV GIO: Hvis du ikke har noget konstruktivt at komme med, så lad være med at skriv. Grunden til at dette forum er her, at folk har lyst til at snakke om mangt og meget. Hvis ikke det havde været for bla. Gio havde ÖresundsLAN 2003 ikke blevet til noget. Selv om man måske ikke skriver det ene alvorlige indlæg efter det andet, er det med til at konstruere en social omgangskreds - som det var tilfældet med vores sidste grillaften/rundbold-arrangement.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Kære INV GIO.... jeg kender ingen af "jer to GIO's"...men, dine lidt kedelige indlæg, orker jeg ikke høre på. Det er fint nok med en sober og "rar" omgangstone herinde, og humor skader ikke. Mine indlæg bærer heller ikke præg af en voldsom seriøsitet, ikke allesammen ihvertfald. Kan du ikke prøve at se lidt lyst på tingene, nu er du trods alt kommet væk fra Danmark, og blandt ligesindene (ihvertfald med hensyn til at flytte til sverige)....og, ha' en god weekend

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Ulmus: Havde en hyggelig dialog med min "skatteinddriver" idag. Han havde en lang forklaring, men det lød heldigvis som om han havde fået check på sagerne. Korrekt så går der en automatlås på selvangivelsen når der er udenlandsflytning inde i billedet i indeværende skatteår. Det der bare er det pudsige er at når man tænker på hvad man afleverer i skat, syntes jeg godt de kunne bruge lidt på et frimærke til et brev der fortæller at nu har de blokeret "dannelsen" af opgørelsen. Der er nu ikke noget tricky i det, da de helt nøjagtigt ved hvad de skal bruge af takster, satser lægge til og fra, anvende landsgennemsnit og uden kirkeskat. De skal bare skubbe til den manuelt. For mit vedkommende er det nu gjort. Så er der andre der afventer selvangivelsen fra det store sorte hul i staten, så skal i selv "hjem" og lige prikke til den, før det kører igen. Ulmus, var de ikke flove på din skatteforvaltning? Der MÅ da være en fail over funktion der sætter NOGET iværk efter så lang tid? Ja hvor er Poul Schlüter.....fra Nordisk råd..vi burde snart sætte os ned og lave et åbent brev.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hallooo! Så har jeg modtaget min årsopgørelse for 2002, men ingen for 2001. En opringningm klargjorde, at den havde de da nok glemt endnu engang, men nu skulle man da rykke for den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver mere og mere nervøs for mine kommende arrangementer med Skatte(u)væsnet. Er der noget jeg ikke er god til, så er det skatte-regler og selvangivelser. Jeg kan lige finde ud af punkt 51....og det er også det. :-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har snakket med min fraflytterkommune idag. Fik at vide at 2002 årsopgørelsen ville blive sendt d. 10 august, og jeg så ville have min returskat d. 26. august. Underligt man skal vente så lang tid på den lille milliard man skal have tilbage i skat. Men så kan man jo trøste sig med at man får 21 kr. i rentegodtgørelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg havde åbenbart været SÅ god til at lave min forskudsopgørelse - jeg fik en restskat på Dkr. 147,oo. Men jeg ved, at jeg skal have penge tilbage for 2001, så nu er jeg bare spændt på, hvor længe, de vil sylte den endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites