Jump to content
credde

Dansk Licens Opsigelse?

Recommended Posts

Hvad gjorde i da i flyttede til Skåne med hensyn til den danske licens? Får DR det automatisk at vide eller skal man indsende sin opsigelse med den begrundelse at man flytter til udlandet. Jeg går ud fra, at man ikke får licenspenge tilbage for de antal måneder man har betalt for meget!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal selv opsige din licens når du flytter. Men det tager sin tid at gå igennem systemet. Men jeg mener bestemt du får penge tilbage. Men det kan jo være jeg bliver klogere... Her er linket du skal bruge: http://www.dr.dk/licens/frameld.asp Jeg sendte dem dog en mail, da jeg ikke, på tidspunktet for afmeldingen, lå inde med mit licensnummer. Jeg fik svar retur et par dage efter. Dog har jeg ikke set nogen bekræftigelse endnu. Men det er også "kun" 4 uger siden jeg afmeldte min licens i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev et brev, sendte det anbefalet og fik kort tid efter en check på det beløb, jeg havde betalt for meget. Hvis ikke, skal du bare rykke og rykke og rykke!!!!!! Og iøvrigt huske, at også her i landet skal du selv melde dig til at betale licens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg sendte licenskotoret en mail, om at jeg pr. X dato fraflyttede landet permanent, og "snarest herefter" ønskede en "afregning opgjort" for "indeværende licensperiode". Og at jeg så frem til at høre nærmere snarest ... o.s.v. Påført navn, adresse, licensnummer og alt. Der gik 2 uger så havde jeg en check... allerede før jeg flyttede. Meget fin service faktisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg kan kun tilslutte mig forrige indlæg. Sendte en mail og fik en check 1 1/2 uge efter. Sådan DR - ( især fedt når man haler DR1 og DR2 ned på parabolen herovre hihihi.. )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites