Guest bo Anmeld indhold Skrevet May 11, 2003 Findes der nogen form for boligsikring når man flytter til Malmö og arbejder i Danmark? Med venlig hilsen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2003 I Sverige hedder boligsikring bostadsbidrag men til forskel fra Danmark, hvor stort set alle lejere kan få en slant, er den en decideret social ordning, der gives til værdigt trængende børnefamilier og unge (18-29). Bostadsbidrag kan til gengæld ydes uanset om man bor i hyresrätt (lejelejlighed), bostadsrätt (ca. ejerlejlighed), lejet hus eller eget hus. Man skal være folkbokfört, og have opholdt sig her et år. Beregningsformlen er dajlig dajlig kompliceret, og indebærer at ansøgerne nøje redegør for deres indtægts-, formue-, bolig-, arbejds- familie- og/eller kærlighedsforhold. Derefter udbetales pengene på baggrund af de afgivne oplysninger preliminärt, som det hedder, - foreløbigt - og et år til halvandet efter knalder man rutinemæssigt modtagerne, fordi deres tilværelse blev lidt lysere end de forudså. Man kan selvfølgelig også være så heldig, at det er gået en endnu værre, end man i sine vildeste mareridt havde kunnet forestillet sig - så får man (eller boet) en check. Det er Försäkringskassan, der passer den bamsetombola. De har pjecer og blanketter og alting. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest bo Anmeld indhold Besvaret May 14, 2003 Tak for svaret, så vil jeg medregne det i mit budget. Eller ikke medregne det. Eller jeg mener... ja, du ved hvad jeg mener Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites