ulmus 0 Anmeld indhold Skrevet March 30, 2003 Har I andre også modtaget en svensk selvangivelse? Hvad skal man gøre med den, når man kun har indtægt i DK? På min er der angivet renter, gæld og værdi af bostadsrätt. Skal man bare skrive den under og sende den ind? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2003 Jup modtog sådanne en forleden...... Hvis du kun har indtægt i DK, skal du ikke bruge den til noget. Jeg vil gætte på at du skal skrive 0.- ud for diverse felter og smide den tilbage. Men umiddelbart vil de ikke sende en selvangivelse til dig, hvis du ikke har haft en svensk indtægt. Husk på her at svensk renteindtægter skal beskattes i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2003 Hej Allan! Det er da vist noget sludder, du skriver. :-) Jeg ved altså godt selv, om jeg har haft nogen svensk indtægt, og det har jeg ikke!! Men jeg har et banklån, på hvilket jeg naturligvis har renteudgifter, og så har jeg en bostadsrät, som har en vis værdi. Det er disse beløb, der er opgivet til det svenske skattevæsen. Men jeg vil så bare skrive den under og sende den ind, som den er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest zeni Anmeld indhold Besvaret April 1, 2003 Jeg hygger også med min. Jeg har set, at man skal oplyse alt hvad man ejer (biler, mc, lejlighed, båd) er det virkelig sendt. Bliver man så beskattet af værdierne. Jeg kan forstå lejligheden, men skal man virkelig betale skat af bil, mc, båd, når tingene er købt kontant for penge, hvoraf der er betalt skat ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest raymond Anmeld indhold Besvaret April 2, 2003 I Sverige betales der i modsætning til Danmark formueskat med 1,5% af den del af nettoformuen, der overstiger et beløb på SEK 900.000. Så opgørelse af ens formue er påkrævet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2003 Ermm...der er vist noget der er uklart her!? Hvis jeg ejer en bostadsrätt i SE købt for danske penge, så skal jeg da ikke svare noget som helst til det svenske skatte-udyr!? Al min økonomi foregår i danske kroner. Hvis jeg ikke tjener noget som helst i SE, så skal jeg vel heller ikke beskattes!? Skær det venligst ud i pap, så jeg/vi er HELT klar over hvad vi kan risikere at skulle beskattes af og hvorfor. Tak! *s* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2003 Jamen Ulmus hvad er der lige præcis galt i det jeg har skrevet? Hvis der står noget ved fx renteudgifter på din svenske seddel sættes dette til 0, da de trækkes fra på din danske skatteseddel. Renteindtægter skal derimod stå på den svenske skatteseddel og bliver sjovt nok beskattet i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2003 Hej igen Allan! Du skrev såmænd ..."men umiddelbart vil de ikke sende dig en selvangivelse, hvis du ikke har haft en svensk indtægt"... og så er det bare, at jeg protesterer, for jeg ved altså godt, om jeg har haft en svensk indtægt, og det har jeg IKKE, men har altså fået en alligevel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2003 Hej Gio. Så vidt jeg ved kan der ikke beskattes, af indkomst/formue der ikke vedrører landet. Med andre ord skal de have en indkomst at trække skatten fra. Men hvordan / om det rent faktisk fungerer sådan ved jeg ikke. Jeg har ikke selv fået mine selvangivelser endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2004 Ja så er det gået endnu et år, og os nytilflyttere har fået vores første svenske selvangivelse. Hvad endte denne tråd med ? På min står også diverse bankoplysninger om renter ind og udgifter. Skal den blot skrives under, eller bør jeg lige ringe til skattemyndigheten ( evt. det nye danske øresundskontor ) og forhøre mig ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2004 Jeg mener, at du skal opgive dine svenske renteindtægter på den svenske selvangivelse, og samtidig gøre opmærksom på, at du ikke har indtægt i S. De svenske renteudgivter skal du opgive på et tillæg, som tidligere nævnt, til din danske selvangivelse. Du kan jo ikke fratrække noget på den svenske, da du ikke har indtægt. Ja, dette går jeg selvfølgelig ud fra, elers ville der jo ikke være noget problem, vel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 31, 2004 Hmm...jeg venter stadig spændt på at min kommer dumpende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 Venter også spændt... På både den Svenske og de to Danske jeg er blevet truet med... Hvornår er de respektive frister for indlevering? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 Stadig ingenting hér. Er det ikke medio april de alle skal være sendt ud!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 Har netop modtaget den svenske - og i dag også den danske... De skriver at jeg hvis jeg ejer bolig i skal jeg udfylde et tillæg til selvangivelsen. Hvordan skal man forholde sig til dette? (Jeg arbejder KUN i DK og har ingen indtægt i S) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret April 5, 2004 Jeg var tilfældigvis lige hos Skattemyndigheten i Trelleborg i dag i anden anledning og spurgte dem hvordan jeg skal forholde mig til den svenske selvangivelse som jeg lige har modtaget. Hvis man ikke har indtægt i Sverige skal man blot skrive nul, signatur og retur med den. Har du ikke indkomst i Sverige kan man naturligvis heller ikke trække noget fra, men som i også er inde på kan renteudgifter fratrækkes i DK. Jeg har ikke prøvet det endnu da det også er mit første år, men jeg har bare tænkt mig at omregne tallet til DK kroner og indsætte det på min danske selvangivelse under rentefradrag. Hvem der lige har beskatningsretten til renteindtægter ved jeg faktisk ikke men det må vel fremgå af dobbeltbaskatningsaftalen mellem DK og Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2004 Martin - du skal bare huske, at du skal have en speciel blanket til at påføre renterne, da der ikke er nogen rubrik til det på grønsegænger-selvangivelserne. Dette er omtalt tidligere i denne tråd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2004 Hej igen, jeg har netop modtaget min danske selvangivelse og må konstatere, at der ER plads til at påføre renter. Derimod er der ingen rubrikker til befordrings-fradrag, så det er altså det, man skal bruge den ekstra blanket til. Beklager at have informeret forkert. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 13, 2004 Øhh...der var da en rubrik 51 - Befordringsfradrag på min selvangivelse, som jeg modtog i sidste uge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2004 OK så - jeg ER altså idiot ;o( Jeg havde kun set, at der var en rubrik til renterne og så blev jeg enig med mig selv, at så måtte det være befordringen, der manglede. Men jeg havde altså ikke papirerne her på jobbet, så det var et skud i tågen. Det kunne jo endelige også være, at de har lavet selvangivelsen om siden sidste år. Men det var ikke umiddelbart faldet mig ind. Jeg skal nok "holde kæft" i fremtiden. ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 13, 2004 Hehe...det kan jo smutte. Det går nok - vi er jo vant til det herinde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret April 13, 2004 Nu gør det jo ikke sagen nemmere at jeg var liiiige ved at blande mig også, og opdagede det nok er på tide at blive overført. Vi kan her i debatten godt tale lidt forbi hinanden, for eks har jeg nu min sidste ligning med fraflytterkommunen, inden jeg skal lignes det nye sted under øresund. Oj en forvirring... men jeg er i år stadigt på den gamle dansk std. seddel :-) Og den svenske seddel hvis den dukker op, den kyler jeg bare ud. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jacob Anmeld indhold Besvaret April 14, 2004 Har idag snakket med øresundsskatte kontoret, efter at være på vent i 30 min. :-( renter skal påføres form 04.031 som er Supplement til selvangivelsen for begrænset skattepligtige, man må ikke bruge den rubrik på selvangivelsen, her snakker vi selvfølgelig svenske lån. Der skal endvidere sendes dokumentation med, samt det skal omregnes med en kurs der hedder 81,43 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2004 Jeg kan lige supplere Jacobs indlæg. I skal skrive blanketten ud fra www.toldskat.dk den ligger under "borger" - "blanketter" - "04 - selvangivelsesforløb" og hedder så "031". Blankettet fås IKKE ved henvendelse telefonisk. For de af jer, der bruger færgen dagligt, er der også en speciel "befordringsfradragsformular". Vi andre skal jo først have en speciel næste år, når vi skal have vores brofradrag. ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 15, 2004 Speciel blanket til brofradrag!!? Forklaring, tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites