Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 22, 2005 Jeg prøver at få fat i SkatØresund imorgen, skal nok poste herinde hvis jeg får opklaret noget om felt 546...Kan ikke vente på Mr. P eller Kristian Rasmussen, nu skal den s....selvangivelse sgu afsted!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2005 Uha, jeg troede, jeg var helt alene om ikke at kunne finde felt 546!! Jeg har desuden et problem med en rubrik 17, som jeg ikke kan finde, skulle hedde "Uddelinger fra foreninger, fonde mv., gruppelicsforsikring betalt af pensionskasse, visse personalegoder". I denne rubrik skal jeg skrive hele 110,- dkk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret May 23, 2005 Så har jeg talt med SkatØresund.. Man skal ikke opgive felt 546 nogen steder. Det er blot en information til skatteyderen om hvad der er indbetalt i pension. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2005 Moerke, Super - så behøver man ikke længere at bekymre sig om rubrik 546. Der er også så meget andet man kan bekymre sig om i stedet ;) . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Jeg har efterhånden fået svar på mine spørgsmål rundt omkring, men jeg læste lige følgende i vejledningen til personer, der ønsker at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere: "Blanketten indsendes til skatteforvaltningen sammen med selvangivelsen og dokumentation fra den udenlandske skattemyndighed med oplysning om al indkomst i bopælsstaten til beregning af globalindkomsten" Hvad har i gjort her? Jeg har intet fået fra de svenske skattemyndigheder, da jeg heller ikke har haft indkomst i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 2, 2005 Jeg har ingen dokumentation for mine indtægter i Malmø kommune...da jeg ingen indtjening har. .. så jeg har ikke indsendt noget... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2005 Er der nogen der ved om jeg kan trække et to-måneders arbejdsforhold i Tyskland fra? Jeg har i perioden og er fortsat i dag ansat i vores danske afdeling, så der har ingen ændringer været i ansættelsesforholdet og hvor min løn udebetales fra. Når jeg normalt rejser til udlandet er jeg berettet til skattefri rejsegodtgørelse på 400+ kr. pr. dag til mad og diverse fornødenheder. I princippet er det jo det samme, men bare i et par måneder. Jeg har ikke rigtigt kunne finde et klart svar nogen steder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 29, 2005 Update: Har lige hørt fra en at han har modtaget sin Årsopgørelse for 2004;) Han havde indberettet i midten af maj, så måske er der håb for os andre at den kommer nogenlunde rettidigt i år:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
almir.dk 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2005 Jeg har fået min årsopgørelse den 06-06-2005. Hilsen Almir Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2005 Jeg har også fået min ihvertfald inde i min skattemappe på tastselv, den er ikke nået frem til min postkasse. Kan forstå, at hestevognen fra Danmark er langsom :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 30, 2005 Jeg har netop fået kigget på mine selvangivelser for 2004....og jeg stiller mig gerne op i rækken af personer der mener det er for uigennemskueligt. Ja...jeg er sgu´ ikke sikker på jeg har udfyldt de to selvangivelser rigtigt. Og lad venligst vær´ med at grine - for jeg kan altså heller ikke forstå at de ikke kan fortrykke papirerne, når de nu alligevel har de oplysninger der skal til. Og nej...jeg er heller ikke en tal-ørn - så jeg har sikkert kaget i nogle af tallene, eftersom jeg skulle udfylde den begrænsede for perioden 040101 til 041130, og den udvidede for den resterende måned. Jeg har ikke stand forklap på at udregne min løn for 11 måneder i Sverige, og for en enkelt i Danmark. Det er sikkert simpelt nok...men når jeg sidder med papirerne, så flyder det hele simpelthen sammen i skatteudtryk, AM-bidrag, befordringsfradrag og så videre og så videre... Og det hele ender op med at jeg føler jeg gør det forkert...og så sejler resten derfra. Men nu har jeg, efter bedste formåen, udfyldt begge (plus den svenske, som var nem nok)...og så er det afsted med dem. Og så ringer SkatØresund vel på et tidspunkt og stiller en bunke spørgsmål, eftersom jeg sikkert har tjent 897.000,- på 11 mdr i 2004, og har et befordringsfradrag der kan betale en mindre færge... Ja...*suk*...og *støn* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2005 Jeg føler med dig Gio... er ca. de frustrationer jeg forudser for mig selv om et års tid... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret July 1, 2005 Jeg bandede den langt væk i alt for mange uger, fik endelig sat mig ned og brugte et par timer på den udfra betragtningen: Hvis jeg ikke 100 % kan gennemskue hvad jeg har tjent i de 2 perioder, så kan Told og Skat sgu heller ikke;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2005 Så er selvangivelsen lavet. Det tog 1 time for 2 stykker. Aldrig har jeg udfyldt en selvangivelse så nemt. Jeg har godt nok også boet her hele sidste år og er ikke selvstændig. Men ind på told og skats tastselv side og få alle de oplysninger som er indberettet - før dem ind i min udvidede selvangivelse, skrive nogen af beløbene på den ekstra seddel der fulgte med, udregne km fradrag (som der ligger en regnemaskine der gør for en inde på tastselv siden) og vupti - afsted med den i den medfølgende kuvert. Tak Skat øresund for en NEM og enkel måde at komme igennem selvangivelsen på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2005 Dan: ja..tilykke. Men prøv at fraflytte SE, så skal du se hvad vi mener ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret July 6, 2005 IMPONERENDE!!!!! Min årsopgørelse er lige kommet i min skattemappe på nettet.. idag den 6 juli, med kørselsdato den 18. juli:confused:.. Det må man give dem, effektiviteten er absolut i højsædet;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2005 Sandelig ... Min årsopgørelse er også at finde i skattemappen :) . Ikke dårligt - jeg afleverede først selvangivelsen den 30. juni! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites