Guest jensen Anmeld indhold Skrevet June 5, 2002 http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=188828/ Så får vi endelig vores brofradrag! (per 01/01/2003) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2002 Hej Jensen! jeg er ked af at "pille" dig ned allerede, men du har vist ikke hørt, at Poul Nyrup siger nej, og da S er part i broforliget, har de magt til at stoppe fradraget. Til gengæld ville man overveje at nedsætte bropriserne for os pendlere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2002 Men på www.politiken.dk i går kunne man læse, at Dansk Folkeparti ikke er helt utilbøjelig til at stemme for brofradraget på 50 kroner pr. enkelttur oven i det almindelige kilometerfradrag parallelt med Storebælts-pendlernes 90 kroner. Man har et forlig til man indgår et nyt. Tog(t)aberne får efter oplægget otte kroner pr. enkeltrejse - så kan de få råd til at forsøde overfarten med en kop automatkaffe, der smager af te eller boullion, hvis de er uheldige, og det er de jo. Skatteministerens første pressemeddelelse sagde meget firkantet, at nu kommer fradraget. S-skatteordfører Jacob Buksti brokker sig over, at S ikke er blevet hørt, så mon ikke DF er blevet taget i ed på forhånd, selv om de nu spræller lidt koket, og siger "måske, det kan da godt være". Alt i alt vil det være svært for regeringen (skattestop og alting - og så stort er det mistede provenu jo heller ikke - og mange meningsdannere har glæde af det) at fjerne Storebælts-fradraget, som udløber til nytår. Det vil også være svært i længden at argumentere for, at Øresunds-pendlere ikke skal ha', når Storebæltspendlere får, så mon ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret November 15, 2002 Så er der nyt igen ! Efter at jeg havde set en artikkel i søndagsavisen (10. november) om at fradrag for øresundsbroen nu vil blive vedtaget, har jeg kontaktet told & Skat's øresundsrådgivning der bekræfter at der vil blive fremsat et lovforslag enten i slutningen af dette år eller starten af næste år. Det skulle gælde fra 2003 og være samme priser som for storebæltsbroen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2002 Hej Peter, Sikker på at det vil være samme beløb som der gives på Storebælt? Grunden til min undren er at et månedskort over Storebælt koster knapp 4000 DKK, mens det samme på Øresund koster 2400 DKK. Så uden at have hold i noget som helst, mener jeg at Øresundspendlerne skulle blive tilbudt 45kr/tur (på Storebælt får de 90kr/tur), hvis turen tages i bil Hvis turen tages med er det henholdvis 10kr og 15kr for Øresund og Storebælt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret November 15, 2002 Hej Allan, Man kan jo aldrig være 100 % sikker da lovforslaget endnu ikke er fremsat. Men rygterne siger at det bliver 90 kr. pr. tur i bil og 20 kr. pr. tur med tog. Husk lige på at et fradrag på 90 kr faktisk kun er under det halv værd ! Indenfor den næste månedstid skulle der gerne komme en pressemedd. på told&skat's hjemmeside. Så må vi følge med der ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2002 Hej igen, Selvfølgelig er intet sikkert før vi har noget på "papir". Det er vel cirka det samme som med rentefradrag, at det kun giver omkring 40% i hånden. Men jeg glæder mig til hvad tiden vil vise Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest niels Anmeld indhold Besvaret April 5, 2003 Er der sket noget nyt i sagen siden sidste indlæg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2003 Så forresten lige et sted at dem der pendler over storebælt kun er ca. 7.000 personer. Ville det så være så forfærdeligt at give sølle 2.000 mand et fradrag mere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2003 Hej Vincent! Hvorfor synes du kun, det er mændene, der skal have brofradrag???? ;-D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2003 Ordkløver!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest mads Anmeld indhold Besvaret April 28, 2003 Flg. artikel i Jyllands Posten ang. pendlerskat: http://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=1788476/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2003 Jyllandspostens artikel lyder jo lovende, men det er ligesom, man har hørt det nogle gange før!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jan Anmeld indhold Besvaret April 28, 2003 Jeg må gi' Ulmus ret. Det er intet nyt i den artikel. Intet konkret. Stort set kun tom luft og spild af spaltemillimeter. Husk på - det er skrevet til en mandagsudgave af Jyllands-Peteren. Alt hvad der bliver tastet i løbet af søndagen eller ligger over som rester fra den forgangne uge bliver trykt mandag uanset indhold. Desuden er det en en-kilde historie. Og så fra en sølle embedsmand. Så ta' den lige med en gran salt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites