Jump to content
anton

Befordring 2005

Recommended Posts

Guest nikolaj

Gio: Lyder som en standard skatteforespørgsel jeg kan klare for dig på ingen tid. Start dog lige med at få udsat sagen 14 dage pga. flytningen ik! happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest malezar

Det kan godt være jeg ikke er skide skarp, og det her er dumt spørgsmål. Men når man kan trække 50kr pr tur fra, så er det ikke pr dag? Men hver gang man kører igennem betalings anlægget? Dvs i teorien hvis man har glemt noget og skal hjem og hente det, så giver staten tilskud? Eller er der et max på to overkørelser pr dag? Grunden til mit spørgsmål er at jeg synes med 60km hver vej + bro frem og tilbage = 244,48kr*220arbejdsdage=53785,60kr er et meget voldsomt kørselsfradrag at føre på min forskudsopgørelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Jeg kan kun forestille mig det kan være max 2 overkørsler pr dag. ..en frem.. og en tilbage.. at din korttidshukommelse er rusten er dit eget problem... Men 220 dage af 100 kr skæpper jo godt i kørselsfradraget så du kan godt forvente vi andre vil have lignende kørselsfradrag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anfield

Malezar: Hvis du glemmer din madpakke, og må hjem og hente den, således at du passerer broen fire gange på en dag, så giver staten selvfølgelig ikke tilskud til 3. og 4. passage wink.gif Du får KUN fradrag for turen til arbejde, og turen hjem igen. Med andre ord, du kan heller ikke trække 2*50 kr fra, når du kører til DK for at besøge venner/familie. KUN fradrag når det er til og fra arbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest malezar

Godt, det var også det jeg tænkte. Men så er det godt at Burger King er internationalt, når jeg nu altid glemmer min madpakke. Tak for svarene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Malezar, Din beregning af befordring fejler absolut ikke noget - hvis eller de oplyste 60 km hver vej er korrekte, og hvis du tager broen i bil ... Min egen beregning gav en lidt større beløb, fordi afstanden er 82 km hver vej - det har SkatØresund accepteret uden spørgsmål ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Vince: Ja, jeg skal have ringet til skatte-mutter. "I´m living in a box" p.t. (...men pc´en skulle fa´me op, nu når Nettet er funktionelt her i min nye lejlighed *s*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Toft: Hvor står der at dit fradrag ikke er gældende for 3. og 4. gang? Hvad hvis man er på skifteholdsarbejde og skal hjem og sove 8 timer før man starter næste vagt - får man så ikke fradrag 2. gang man krydser broen på 1 dag? Her må du vist lige komme med en kildehenvisning. Mht. om du kan få kørselsfradrag kan det dog udemærket diskuteres, for hvis man glemmer noget skal man jo ikke krydse broen for at arbejde igen vel? Og som bekendt er det jo kørsel mellem arbejde og hjem (i arbejdsøjemed) at man har fradrag for. At T&S ikke kan dokumentere at man har krydset broen for at hente 1 liter mælk i køleskabet på jobbet er jo så bare ærgeligt for dem (i den forbindelse). Men uanset hvad så mister man penge på at krydse broen - fradrag eller ej. Det vil aldrig kunne betale sig at krydse broen bare for at få fradraget - så glem lige den idé happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Nikolaj, der er ingen kilde, du har ret mht. skiftehold eller andre arbejdsmæssige forhold der måtte afstedkomme flere passager inden for samme døgn. Det der er det vigtige her er at DU skal kunne dokumentere at du kørte til og fra arbejde. Du kan for den sags skyld krydse samtlige broer i hele regionen blot DU kan dokumentere at du kørte til og fra arbejde. At man ikke kender reglerne fritager ikke. Toft skriver heller ikke at det ikke gælder for 3. og 4. passage. Han skriver at det ikke gælder for tumben der glemmer sin madpakke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anfield

Vincent: Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du vil med dit indlæg der, du misforstod åbenbart hvad jeg skrev, men det var måske også meningen? Arbejder man et sted hvor man skal møde to gange på samme døgn, er der vel tale om to arbejdsdage (i samme døgn), og ikke én arbejdsdag med to arbejdsperioder?! Eller hvad med mig når jeg er på nathold: møder kl. 22.00 og har fri kl. 7.30 - er det så én arbejdsdag, en ½ arbejdsdag på to dage, to arbejdsdage med én arbejdsperiode, bla-bla osv? Man kan jo komme med teoretiske eksempler på meget, hvis man vil... yawn.gif I øvrigt tror jeg ikke du finder nogen med et job, hvor man møder/går hjem to gange på samme døgn. Vi har en 11-timers regel i DK, der foreskriver at folk på skiftehold SKAL have 11 timers hvile, før de kan møde på næste skift. Så man skal have sig nogle ultra korte arbejdsdage, arbejde et sted hvor de skider på reglerne, eller måske være indbrudstyv etc.. wink.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Næh! Jeg har rådighedsvagt hjemmefra. I tilfælde af en server ryger på røven, så skal jeg køre til danmark. Så derfor kan jeg, hvis jeg er uheldig, risikere at skulle til danmark adskillige gange i løbet af en dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tom

Vi overvejer at flytte til sverige og pendle til kbh. Jeg har derfor regnet lidt på befordringen. Jeg vil gerne høre om min beregning er korrekt: Arbejdsplads i kbh - hjem i Malmø: ca. 65 km hver vej. Beregning pr. dag. 65*2 = 130 km. 75 * 1,68 = 126 kr. 30 * 0,84 = 25,2 kr. Kørselsbefordring pr. dag: 151,2 kr. Fradrag for Øresundsbroen (med tog) pr. dag: 16 kr. Total pr. måned: (151,2 + 16) * 20 arbejdsdage = 3344,2 kr. Total pr. år: 3344,2 * 12 = 40130,4 kr. Er dette korrekt? På forhånd tak. ---------------------------------------------------------------------------- 2005 tal: 0 - 24 km inkl. intet fradrag 25 -100 km. inkl. 1,68 kr. pr. km over 100 km 0,84 kr. pr. km

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tom

Kim: Nå ja, det glemte jeg lige. Og derudover må det også være: 76 * 1,68... og ikke 75 * 1,68... Men det er jo småting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Jeg har et par spørgsmål som jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med. Vi er en familie på 4 som skal kigge hus i morgen i Östanå ligger 153,5 km fra Amager hvor jeg arbejder. (307 km dagligt) Min mand vil arbejde i sverige da vi har 2 børn som skal gå i skole og fôrskola derovre. Jeg tjener ikke mere end omkring 8000,- før skat om måneden (Er lærling) .. Og da jeg jo ikke tjener så meget og vi har vores lån i dk så så vil et befordrings fradrag på 7300 månedligt og låne fradrag i banken jo overstige hvad jeg tjener. Det mit spørgsmål så lyder på det er om min mand kan få noget af fradraget? sådan at vi stadig får det fulde fradrag både på hus og befordring? Dette er skrevet uden nogen chance for at ryge under Janteloven ;))) Mvh. Camilla

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Befordringsfradraget kan ikke overflyttes. Det kan dit personfradrag heller ikke. Me din mand kan bruge alle jeres rentefradrag så vidt jeg ved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites