Jump to content
anton

Befordring 2005

Recommended Posts

Guest Trine

Meget kan ske i en simple skattediskussion natten over;-) Trinity jeg synes det er fantastisk du tjener en god løn og er stolt at dit indtil videre korte livsværk. Du må ikke misforstå det, men hvis du læser dine tidligere indlæg så er det påfaldende hvor mange "personlige oplysninger" det lykkedes dig at arbejde ind i dine indlæg. Også må du acceptere at der er nogle mennesker der finder det en lille smule irriterende. Uden jeg koncentrerer mig særligt meget tror jeg faktisk jeg ved hvor du bor(gade,nr,etage), hvad du kører i (model, årgang, udstyr, pris og fordonsskat) hvad du har planer om at købe til din kæreste, din løn og adressen på din arbejdsgiver og alt muligt andet. Er du ikke bange for der sidder en abe et sted og skriver alle oplysningerne ned og bruger dem imod dig? Min kommentar om dit intellekt faldt blot fordi jeg, som du nok selv nu kan se efterfølgende, fandt dit indlæg lidt komisk idet du tydeligvis ikke havde fanget pointen i tråden.. Jeg vurderede en ung fyr der tjener en mil godt kunne klare lidt GASSSS...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Også må du acceptere at der er nogle mennesker der finder det en lille smule irriterende." Næ egentligt ikke. Janteloven er noget vi skal af med og IKKE acceptere. "Uden jeg koncentrerer mig særligt meget tror jeg faktisk jeg ved hvor du bor(gade,nr,etage), hvad du kører i (model, årgang, udstyr, pris og fordonsskat) hvad du har planer om at købe til din kæreste, din løn og adressen på din arbejdsgiver og alt muligt andet." Er der nu noget ivejen med at være åben ? Vi mennesker har forskellige kriterier for hvad vi vil dele med andre og det skal der være plads til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Steen, kan du ikke se at janteloven slet ikke blandes ind i det her ?? Ingen har noget imod manden tjener penge, men.. man bliver da en anelse træt af at hører om hvad og hvor meget. Det har da ikke et klap med janteloven at gøre. Fred være med at manden tjener over en mill per år ... so fucking what ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Moerke: Intet i vejen med dit indlæg og du kan tro jeg kan tage dit gasssss happy.gif Med hensyn til hvilke planer jeg har, hvad jeg kører i, hvor jeg bor etc. så skyldes det blot åbenhed og ikke en sk*d andet. Jeg synes da det er lige så interessant den anden vej og læser da også med stor interesse hvor I andre bor, hvad I kører i etc. Det er hvad jeg anser som udveksling af erfaringer og det er vel i bund og grund det dette forum er til for? Tak Dan og Steen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Nu må du altså til at vågne op Palle. Fortæller du mig at du til stadighed ikke har forstået hvorfor jeg skrev hvad min årlige indtægt lå på? Godt nok misforstod jeg (som jeg har skrevet flere gange), men det burde da være soleklart hvad jeg mente og netop derfor blander jeg janteloven ind i det for jeg er sikker på der ikke var en sjæl der havde reageret hvis jeg havde tjent 250.000 årligt istedet. Og kan vi så snart lade det ligge? Jeg har mine meninger og du har dine Palle... Vi bliver aldrig enige og er så langt væk fra hinanden som man kan være både her og jeg er sikker på det også gælder når vi taler om det virkelige liv. Derfor er der kun tilbage at sige: Der skal være plads til alle så fred være med det happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Jo, Martin...lad os lade det ligge... Nu er det jo ikke kun dette indlæg der hentydes til, vel ? Enhver kan misforstå et indlæg, intet galt idet. Hvis der var en herinde der var arbejdsløs og beklagede sig over hvor hårdt han/hun har det, så ville jeg være grundig træt af det. På samme måde har jeg det med folk der skal henvise til hvor godt stillet de er. Det rager ikke mig, og er så inderligt ligegyldigt. Penge skaber ikke gode eller dårlige mennesker, og hvis penge er det eneste man kan byde på (eller ikke byde på) så er man i mine øjne særdeles uinterssant. Fuldstændig ligegyldigt om man har 10 mill. eller 10 dkk. Ingen forskel. Så du har nok ret.. vi er vidt forskellige... i MIN verden betyder cool cash ikke at man er bedre eller dårligere ! Jantelov eller ej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad folk tjener, om folk vil snakke om det, er da helt op til dem selv. For mit eget vedkommende har jeg ikke behov for at blæse op, hvor meget jeg tjener, har tjent, kommer til at tjene osv. Men det er jo forskelligt fra person til person. Når det så er sagt, så er det da typisk dansk, at folk skal bræge op, hvor irriterende det er, at XYZ har sagt, at han tjener så og så meget. Tilgengæld arbejder XYZ sikkert mere end andre, brænder måske hurtigere ud, hvor andre brancher kræver mere erfaring - hvorefter der så kan opnå en topløn osv. osv. Så vær dog glade på XYZ's vegne, at han har en god løn. Jeg synes da det er godt gået og jeg har sgu da ikke ondt i røven over det. :-) XYZ's rigtige navn er kendt af redaktionen hehe For helvede, drik dog en øl, det er fredag!! mvh, Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Gad vide om "heksejagten" på de påståede "600 skattesnydere" herovre er grunden til jeg nu er blevet bedt om at dokumentere mit befordringsfradrag overfor SkatØresund!? Det har jeg dælme ikke prøvet før. Og klart nok, så skal det hele være indsendt/afleveret inden 18 dage. Som om jeg ikke har travlt nok i forvejen. *suk* Nå, well....andre der er blevet bedt om at dokumentere for nylig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Nej ikke endnu men det kommer sikkert;-) Hvilken form for dokumentation har de bedt om? For brofradraget og kørsel eller kun brofradraget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Ordlyden er følgende: Til brug ved behandlingen af skatteansættelsen bedes De inden 18 dage indsende: *Redegørelse og dokumentation for det foretagne fradrag for befordring imellem bopæl og arbejde, herunder oplysning om: *Arbejdsstedets beliggenhed *Afstand mellem hjem og arbejde *Antal arbejdsdage med befordring mellem hjem og arbejde *Opgørelse over fradragets beregning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Jeg har også lige skulle dokumentere mine udgifter, ikke kun kørsel. Desuden skulle jeg dokumentere hvor mange dage jeg havde arbejdet i 2003. Der var slet ingen problmer da hun fik samtlige tal, men sjovt nok havde den ene bank ikke oplyst mine renteudgifter (jeg skiftede bank i 2003)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hvod´den hulen dokumenterer man hvor mange dage man har været på arbejde!? Jeg stempler jo lis´som ikke ind når jeg kommer *g* Broen er nem nok - der er jo kvitteringer for bizz´en. Og inden da stod den på tog en måneds tid eller to - så der må jeg lige se om jeg kan finde de gamle tog-kort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest erna

Er det ikke nok med lønsedler som dokumentation?? Har heldigvis ikke hørt noget, men jeg tager også futterern. Så måske kun bilejere de er efter??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det til forskudsopgørelsen i er blevet bedt om at dokumentere jeres befordring? Gad vide om de kigger på, hvor man er ansat henne (for det ved de jo naturligvis) og lige sammenholder med bopæl inden de sender en forespørgsel på dokumentation afsted. mvh, Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Jeg kører med toget, og nej.. lønsedler er ikke nok. De viser jo ikke antallet af fraværsdage. Det er for 2003 og altså ikke i forbindelse med forskudsopgørelse. Det er vel det der tidligere kaldtes torskegilde ??? Nu bliver man bare ikke kaldt til samtale længere ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Præcis...det er for 2003. Netop i skiftet imellem DK og SE. Både Palle og jeg flyttede i 2003, og derfor skal de åbenbart tjekke at vi har rent mel i posen. Men...jeg skal liiiige have overstået alt det her lejlighedsdims først. *pyh*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Gio og Palle: Jeg har også været møllen igennem ang. ansættelses året 2003.. hvor jeg også flyttede til Sverige.. men fik det godkendt selvom jeg havde regnet kørselsfradraget 1500kr forkert.. så helt ireterrende er de nu ikke :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lene,

Alle kan blive bedt om at dokumentere kørselsfradrag. Har en kollega der lige er blevet bedt om det samme, og hun bor og arbejder i DK. Så det må være noget stikprøve-halløj de laver engang imellem. Ha' en go' dag. Hilsen Lene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Martin, jeg havde også en regnefejl (4x4500 = 20000) Flot palle.. regnemaskinen er opfundet for folk som mig ! Men, hun brokkede sig heller ikke over denne regnefejl, så jeg klager heller ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Så er jeg også mere rolig. Kan levende forestille mig der er mindre regnefejl i befordringen. Dog er den gennemregnet flere gange - men hvis mine optalte arbejdsdage nu ikke stemmer overens med mine arbejdsgiveres, så er der jo klart noget dér der skal regnes om. Men jeg ringer til hende når jeg har overstået alt mit flytteri - og så ser jeg hvad jeg finder ud af med hende. Alle papirer ligger pakket ned, da jeg jo lige er flyttet. Og det ser ud til at det trækker i langdrag med at komme på plads, da der er lidt komplikationer med min udlejer. Så dén undskyldning kan hun blive nødt til at æde, hvis ikke situationen ændrer sig indenfor de næste par dage. Jeg kan da slet ikke overskue skattespørgsmål lige for tiden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites