Jump to content
Guest martin

Forskudsopgørelse 2005

Recommended Posts

Hej Judith! Det var i relation til det danske skattevæsen at der skulle udfyldes én selvangivelse for fraflytteråret, hvis man ønsker at benytte reglerne i Kildeskattelovens § 5 A-D. Da man er fuldt skattepligtig til Sverige, skal der også udfyldes en svensk selvangivelse, men da den danske indkomst skal holdes udenfor, er der jo kun renteudgifter at trække fra i Sverige. Det særlige skema er befordringsfradrag, hvor man får en overskuelig beregning af befordringsfradraget. Der er ingen særlige skemaer vedr. renteudgifter, men der kan være et særligt supplement til selvangivelsen, hvis man som grænsegænger er gift med én, der ikke har indkomst i DK. Ægtefællen, der ikke har indkomst i DK, skal nemlig oplyse sine indkomster, så den danske skattemyndighed kan begynde at overføre eventuelt personfradrag og uudnyttede bundfradrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anfield

Citat, Anton: "Ja, som I kan se på min tilmeldingsdato 08-2004 er jeg kommet lidt sent til, men det har udelukkende været pga. uvidenhed." Den med tilmeldingsdatoen, den kan du ikke nødvendigvis bruge til særlig meget, her på debatten wink.gif Jeg har skrevet herinde siden 09-2002, og tjek hvornår jeg er blevet tilmeldt talker.gif Der er rigtig mange herinde, som har skrevet lige så længe som mig (eller længere), som også først er blevet tilmeldt sent happy.gif Off topic i tråden, I know, men det var bare lige til info for Anton og andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen! Den blanket, som jeg omtalt i mit indlæg i går vedr. svenske renteudgifter, hedder 4.031 og kan, som tidligere nævnt, downloades på www.toldogskat.dk "blanketter". Jeg vedlagde iøvrigt en kopi af den, da jeg sendte min svenske selvangivelse ind. På den måde kunne de se, at jeg allerede havde angivet dem til det danske skattevæsen. Måske at gå med både livrem og seler, men det virkede da.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Allan> Der står på blanketen: "Supplement til selvangivelsen for begrænset skattepligtige. Udfyldes af personer, der ønsker at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere." Jeg ved ikke, om den stadig gælder, men jeg fik besked på, da jeg første gang skulle udfylde en "hel" selvangivelse, altså for det første hele år i Sverige, at jeg skulle bruge en sådan til mine svenske renter. De danske renter påfører jeg stadigvæk i den alm. rubrik på selvangivelsen. Det KAN jo være fordi, man endnu ikke har lignet din selvangivelse, at man ikke er faldet over dine svenske renter. Jeg er bestemt ikke skatteekspert, men har bare videregivet de erfaringer, jeg selv har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lene,

Jeg har bare gjort ligesom Allan. Omregnet til danske kroner og sat dem på den "almindelige" selvangivelse. Jeg vedlagde så bare en kopi af årsopgørelsen fra min svenske bank og et udskrift med kursenpå svenske kroner pr. ultimo 2003. Det var der ingen vrøvl over. Hilsen Lene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Først skete der ingenting ... Så ringede jeg til SkatØresund - som oplyste noget i retning af, at jeg sad lidt fast i systemet - fik at vide at jeg kunne sende mine oplysninger ... Sendte en e-mail med ca. 5 nøgletal for såvel min kone som mig selv ... Efter ca. 1 uges ekspeditionstid modtog jeg i går tirsdag vores forskudsopgørelser ... Alle tal svarede til dem som jeg havde sendt ind ... Ingen spørgsmål overhovedet ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites