Guest knoklemanden Anmeld indhold Skrevet September 20, 2004 hvordan hænger tingene samme hvis man skylder skattepenge i danmark og flytter til sverig overtager den svenske kommune skattegælden ligesom hvis man flytter kommune i danmark det skal siges at jeg arbejder i danmark og tænker på at flytte til sverig og gælden er ikke så stor igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 20, 2004 Så betaler du jo skat i Danmark, og derved er der ingen forskel, om du bor i DK eller i SE. Dette er jo meget heldigt, hvis det nu havde været omvendt, ikk ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret September 21, 2004 DK kan inddrive deres gæld gennem den danske skat. I det øjeblik du fraflytter landet OG får et arbejde i det andet (nye) land bliver gælden sendt til et internationalt inkassofirma som vil stå for inddrivelsen af gælden. Det er den samme diskussion om og om igen ... man kan ikke juridisk flygte fra sin gæld ved at flytte til sverige. Hvis vi snakker Thailand eller et andet 3. land er det noget HELT andet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 22, 2004 Sjovt du lige nævner Thailand... er der virkelig nogle der kunne finde på at flytte dertil, og så ikke betale skat ???? tsk tsk ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest iaht Anmeld indhold Besvaret September 22, 2004 Palle, kunne du ikke fortælle lidt om Thailand. Altså mest om dengang du boede der, Hvordan var det? Hvad lavede du? Vil du tilbage? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 22, 2004 Iaht, jo det kan jeg da godt, men der er ingen grund til at alle skal belemres med det ... skriv på hansenpalle32@hotmail.com så skal jeg nok fortælle lidt om landet, og jobmulighederne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret September 23, 2004 Knoklemanden. Hvis du har gæld i DK til skattevæsenet, så få en afdragsorden, inden du flytter til Sverige. Overhold denne afdragsorden og du har ingen problemer. Hvis du flytter til sverige med gæld i DK har du ingen problemer når den overholdes, men hvis du ikke overholder den bliver du skrevet ind hos www.Kronofogeden.se (en med 2 horn i panden og fipskæg). Du kommer samtidigt i UC (UpplysningsCentralen) og så er du på den. Alt hvad du skal have kredit på, telefon, el, bensinkort, lejebolig, bil, vægafgift, bredbånd osv. forudsætter at du er anmærkningfri i UC. Hvis du ikke er det, så falder hammeren på en så nådesløs måde, som ikke kendes i DK, fordi du bliver udelukket fra alt uanset hvor meget du behøver det. I Lund er der mellem 30 og 40 hjemløse og min. 50% af dem er fordi de står i UC, så er der ingen, og jeg siger ingen, der vil udleje en bolig til dem!!!!!!!! Det kender vi ikke i DK, jo her er det barskere end i DK, moralen her er kæmp for fællesskabet (samhallet) eller blive fredløs. I Dk er der flere kreditselskaber der annoncerer med at låne penge til folk der står i Ribers Kredit, de beder selv om tab, men har dog deres på det tørre. I Sverige findes dette ikke. Hvis man vil låne hos feks. GE Kapital skal man have haft fast bopæl i Sverige i 3 år, have fast indtægt igennem de sidste 6 måneder, ikke have nogen anmærkninger i UC, jo det er barskere end i DK. Du kan dog bedre låne i din bank, hvis du er god til at tale, men normalt kun ved at lægge sikkerhed i en bolig, eller kaution (borgen). Men men hvis du overholder dine forpligtigigelser i DK kommer du ikke til at stå som dårlig kreditværdig i UC og du kan have et godt liv her. Så lidt gæld til ToldSkat skader ikke hvis du bare overholder de aftalte afdrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest knoklemanden Anmeld indhold Besvaret September 29, 2004 tak for de gode svar mvh jesper knoklemanden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest knoklemanden Anmeld indhold Besvaret September 29, 2004 det skal lige siges til Nikolaj Vincent at jeg ikke vil flygte fra min gæld det kunne aldrig falde mig ind ikke at betale hvad jeg skylder det kun ca 68000 kr jeg ville bare høre hvordan det hænger sammen da mig og min kone vil prøve noget nyt og vi ikke har så meget friværdi i vores hus mvh jesper - knoklemanden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2004 knoklemanden ... Rent økonomisk kan det bedst betale sig at låne pengene f.eks ved hjælp af en kassekredit og betale sin skattegæld med. Renten er lavere end hvad du betaler til Skattefar - og så får du fradrag for renterne. Det andet er penge ud af vinduet - hvis du har valget ;o) Rente til T&S sidste gang jeg tjekkede var 10% (ej fradrag) ... rente på en kassekredit ca. 7-8% og med fradragsværdien så ligger den på ca. 5% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites