Jump to content
Guest kim

E101 og opgørelse af arbejdsdage

Recommended Posts

Guest kim

Jeg har en E101 godkendelse og arbejder størstedelen af tiden i DK. Ca. en gang om ugen arbejder jeg hjemme i Sverige og har derfor fået en E101 godkendelse. Mit spørgsmål går derfor på følgende: Hvordan udregner jeg den svenske arbejdsdel i % i forhold til den danske? (Har ikke problemer med % regning), men skal jeg tage hensyn til feriedagene? Mit regnestykke ser således ud? Jeg har arbejdet 22% af tiden i Sverige og er derfor nået frem til: 22% af 220 arbejdsdage er 48,4 dage. Er det den korrekte måde at udregne det på? Personligt mener jeg ikke selv at jeg skal indregne feriedagene, er det korrekt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Tak skal du have, det var også hvad jeg mente. Nu vil jeg lave min selvangivelse, så jeg kan få en god slat skattepenge tilbage fra DK. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Kim! Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Du skal opgøre hvilken andel af din løn der skal henføres til henholdsvis DK og Sverige. Dette gør du ved at beregne hvilken andel af ugen du arbejder hjemmefra. Hvis det er de 22% tager du den procentdel af din lønindkomst fra Danmark inklusiv arbejdsmarkedsbidrag og henfører til Sverige. For at lette processen bør du bemærke på din danske selvangivelse at du har en E101 godkendelse. Samtidig skal beløbet du fratrækker i Dk naturligvis svare til beløbet du har selvangivet i Sverige i maj måned. God fornøjelse!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites