Guest kim Anmeld indhold Besvaret July 22, 2004 Martin, Du kan eventuelt prøve her: http://www.skat.dk/love/internationalt/int_aftaler/2202.html Det er godt en ikke særlig letlæst tekst, men der findes på samme side en række links til mere læsevenlige tekster. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Tak Kim - det var lige hvad jeg manglede. Selvom Riksdagens hjemmeside desværre kunne bekræfte at Sverige har godkendt aftalen i juni i år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Tast Selv I kan bruge Tast Selv siden til at få de informationer frem som ToldSkat har liggende, som renter, indtægt og lignende. Men I kan ikke indberette på Tast Selv. Bare en information. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Tja - jeg kan kun tilslutte mig skaren af utilfredse kunder/brugere altid sure medarbejdere og der virker næsten som om man ringer til ulejlighed - jeg er klar over de skal kontrollere mange selvangivelser men puuuh hvor tog det dem længe før den kom retur på trods af at den blev afleveret tideligt. Nej ordet service er jeg bange for ligger dem meget fjernt for desværre :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Hvis i vil have en hurtigere betjening så laver i bare jeres forskudsregistrering med for lav indtægt og for høje fradrag, så er det ToldSkat der skal have penge tilbage. Det er noget der fremmer ekspeditionen. Det samme gælder jo alle danskere i danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jacob Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Så lykkes det :-) Fik idag brev fra T& S med min årsopgørelse, skulle jo have penge tilbage, så de er i fuld sving :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Jeg er også en af dem der går og venter. Efter at jeg havde tastet selv - og konstateret, at jeg på den lovede dato ikke kunne se mine egne rettelser - ringede jeg til T&S. 'Jamen det kan du da ikke, når du er begrænset skattepligtig' Nåmen ok - og så fik jeg i øvrigt at vide, at vi nemt kunne nå hen på efteråret inden jeg så mine penge. MEN HUN SAGDE SGU IKKE NOGET OM AT MINE ÆNDRINGER SLET IKKE BLEV REGISTRERET! Derfor får Carspar's indlæg det til at løbe mig koldt ned ad ryggen. For skal det forstås sådan at mine rettelser slet ikke bliver registreret? Og hvis ikke: hvornår er sidste frist for at meddele ændringerne på 'gammeldags' manér? - ER fristen overskredet? PS: Med til historien hører måske, at min skattesag behandles af Købahavns Kommunes 'udandskontor' - som i øvrigt ikke havde noget bud på, hvorfor jeg var havnet der. Dog gav hun mig ret i, at det er en fejl, og at jeg burde høre hjemme på 'det der øresundskontor'. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Til Thomas H Sidste frist for indsendelsen (kun manuelt)af selvangivelsen er 1 juli for øresundspendlere. Når den så er indsendt kan du dog godt sende rettelser på et nye skema (manuelt. De oplysninger jeg kan se på nettet er de oplysninger ToldSkat har inden jeg selv sender den 1. selvangivelse ind. De oplysninger kan jeg bruge til at afstemme om jeg er enig med ToldSkat i mine renter, indtægter osv. eller om der skal smøres lidt mere på :-) Derefter kan jeg ikke se hvad resultatet bliver før jeg får det pr. brev af ToldSkat. Hvis du skal have penge tilbage så har de ikke særligt travlt, men hvis du skal betale efterskat så har de meget travlt. Jo de lever godt op til at man skal hade dem. Hvis du ikke har indsendt det så bør du nok lige ringe til dem og forklare at du har misforstået, ellers kan de sende en bøde. Men held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret July 23, 2004 Jeg fik at vide, at mine TastSelv-ændringer var registreret som de skulle, men at den videre proces var blevet stoppet, grundet manglende oplysninger på den (fejlagtigt) fremsendte selvangivelse. Den skulle have været en "begrænset skattepligtig"-model...men da dette ikke var tilfældet, så manglede de ekstra info (som ville have været at finde på den for "begrænset skattepligtige"). Derfor ser jeg nu først min nye årsopgørelse i slutningen af august, og derefter skal jeg igang med godkendelsesmøllen IGEN, før jeg kan få evt. overskydende skat tilbage. ...lad os alle sige *DOH* i kor... :o| Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret July 24, 2004 Jeg kan kun tilslutte mig overskriften på denne tråd! Den 29. april sendte min selvangivelse til dem i et brev, med alle mine fradrag (befordring+rentefradrag) inkl. dokumentation for alt. Kom hjem igår aftes, og fandt en længe ventet årsopgørelse fra SkatØresund. Skuffelsen er stor over at finde ud af, at INGEN af de oplysninger jeg selv har opgivet er at finde på Årsopgørelsen!!! Min årsopgørelse for 2003 indeholder på fantastisk vis kun tre tal: Lønindkomst, renteindtægter, Fagl. kontigent (fradrag)... HOLD DA KÆFT HVOR ER JEG NEGATIV OVER AT FÅ SÅDAN EN GANG UPROFESSIONELT LORT SENDT TILBAGE EFTER 12 UGER!!! :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret July 24, 2004 Er det ikke ved at være på tide at få TV2 Lorry på banen igen!? ;o) ...hvis de da ellers gider, når det ikke handler om store biler og fiktive ny-svenskere... :o| Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pk Anmeld indhold Besvaret July 25, 2004 SkatØresund laver massere fejl: Jeg bedte dem om at ændre min indtægt forskudsopgørelse med +100.000 i indeværende år, pr. brev. 4 uger efter sendte de en ny forskudsopgørelse med et månedlig fradrag som er 5000 mindre!!!??!! SNYD IKKE JER SELV I SKAT!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret July 26, 2004 Nåmen hvis der skulle sidde nogen i en tilsvarende situation, kan jeg berolige med at mine ændringer VAR registreret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest zeni Anmeld indhold Besvaret July 26, 2004 Så nåede vi op på 3 måneder og 18 dage og vupti, så var min selvangivelse i postkassen og pengene på kontoen. Dog er selvangivelsen midlertidig, for da jeg skal have over xx tilbage, er det min fraflytterkommune som skal efterbehandle, og de har først til senere i år. Så jeg kan vel se frem til, at de beder om dokumentation, alt det jeg iøvrigt medsendte tilbage i marts. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret July 26, 2004 Jeg ringede i formiddags til SkatØresund, for at høre hvad meningen var med den årsopgørelse, der blev smidt ind af brevsprækken i fredags. Det kunne damen i den anden ende ikke svare på, men hun noterede et par ting ned, som hun så ville sende videre i systemet. Og så håbede hun, at de ville finde de oplysninger jeg havde indsendt til dem den 29/4. Hun sluttede af med at fortælle, at jeg nok ville modtage en ny årsopgørelse om nogle måneder, og ellers ville de ringe!!! Jeg skriver lige om en måned her i tråden, at jeg stadig intet har hørt fra SkatØresund, bare vent! Jeg kan allerede se for mig, at jeg skal indsende forskudsopgørelse for 2005, inden de når at sende mig den korrekte årsopgørelse for 2003. *GAAAB* :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret July 26, 2004 Jeg har ikke engang fået min selvangivelse endnu :-) /Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret August 24, 2004 Det var lige godt satans!! Jeg var lige inde og lure i tråden her igår, og jvf tidligere indlæg tænkte jeg: "nåhja, på onsdag skal jeg lige huske at skrive der stadig ikke er sket en skid med min årsopgørelse".. Fanme om ikke den så dumpede ind af døren idag!! Og da jeg fik lukket den op og set at de rent faktisk havde tænkt sig at tilbagebetale mig adskillige mange penge (hvilket jeg absolut ikke havde forventet), ja så er det sgu nærmest blevet en lækker tirsdag Og pengene er sgu også allerede på min konto!! Ringe at SkatØresund langt fra fungerer optimalt, men det er sgu nærmest glemt nu, i hvert fald indtil pengene er brugt igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 24, 2004 Jeg fik min onsdag i sidste uge - også med en lille slat penge retur. Men ikke nok til jeg gad smile synderligt. Forhåbentlig bliver det bedre til næste år, når de nye fradrag der blev indført 1-1-04 skal have indflydelse på skatteberegningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 1, 2004 Så er min også kommet retur. Jeg afleverede 1/7, med en vis frygt for tilbagebetaling af størrere beløb. Dog har det igen vist sig, hvorfor jeg ikke er revisor. Det er blevet juleaften i September ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest velocity Anmeld indhold Besvaret September 6, 2004 Hej alle Jeg har prøvet at finde hoved og hale i Skatøresunds debatten, er der nogle der har en addresse, en hjemmeside eller et tlf nr til dem?? På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene, Anmeld indhold Besvaret September 6, 2004 Prøv her: http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=171311 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites