Jump to content
Guest maria

Skat

Recommended Posts

Ja, Bjarne, desværre - du kommer til at betale lidt mere i skat. For de fleste, der flytter over er der en gevinst i form af lavere skat, men for dem, der kommer fra en billig kommune, er det ingen fordel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle ændre forskudsregistreringen men kunne ikke gøre det på Told og Skats hjemmeside, fordi mine udenlandske renter (boliglån) ikke kunne indberettes i de felter der var på nettet.(der skal nemlig dokumentation med) Ringede så til rare og venlige "udlandskontoret" på Kbh's skatteforvaltning som bad mig om at skrive det hele i et Word dokument og sende det til dem. De taster det så ind og sender nyt skattekort. Det var sgu da enkelt. Og mht. brofradraget kunne jeg da godt argumentere for at alle i bilen skulle have fuldt fradrag, for det for man jo for kilometrene. Men i det jeg har sendt afsted har jeg skrevet til skatteforvaltningen at vores udgift er en brobiz a 2515 kr i 12 mdr. og at jeg arbejder 220 dage - så de må give mig det fradrag de mener er det rigtige. Så må jeg se hvad de ender ud med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dan, jeg må fastholde, at det er broafgiften, der udløser BROfradaget og derfor kun et pr. bil. Men det er klart at befordringsfradragen får man pr. kilometer. Det er jo 2 forskellige fradrag, der er tale om. Det ER da ikke rimeligt, at 1 brobizz skulle kunne udløse 4 x fradrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

Nåh, det er da cool at vi alle herovre ved at kommune skatten (landsgennemsnittet) er 32,0% uanset ens indtægt, men bare ærgeligt at ingen ved hvor det står henne.... :-/ Nu var der ellers gået fire dage siden jeg spurgte, og havde fået hidset mig selv ned til at prøve at ringe igen i morgen til KBH's kommune. Og det ville vel være lidt nemmere at kunne modargumentere mod en der selv ingen argumenter har tsk-tsk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Jeg betaler min skat via kbh's kommune. Jeg betaler 39 % i skat og har boet herovre i over 1 år. Har jeg så betalt 7 % for meget i den periode?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jesper - der er forskel på, om det er DIN skatteprocent, den der bliver trukket på din lønseddel eller det er den, der står øverst på din forskudsopgørelse/selvangivelse. Den på forskudsopg. skal være 32%, som er et landsgennemsnit, som vi pendlere betaler. Den på din lønseddel/skattekort er afhængig af dine personlige fradrag o.l. Der kan jeg fortælle dig, at min er 40%, så det lyder, som det er den, du nævner som 39%.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

Hmm, fandt hvad jeg ledte efter på www.toldskat.dk hvor det beskrives med de 32%. Ringede straks til KBH's kommune og havde kørt det store artilleri i stilling, nu skulle de fanme have den og den og DEN!!! Så fik jeg fat i en venlig dame, der med det samme fortalte at hun kunne se det var den forkerte forskudsopgørelse de havde fremsendt mig og det var derfor. Havde fået tilsendt den "normale danske" og den skal nu byttes ud med den hvor der står "begrænset skattepligtig" på. Ingen problemer i det lovede hun, jeg skal bare snarest indsende mine oplysninger til dem (befordrings og rentefradrag), og så laver de en ny forskudsopgørelse med det hele indberegnet, og således vil mit månedlige fradrag blive tæt på virkeligheden. Fik dog at vide at jeg ikke selv kan rette mine fradrag via nettet uden at fremsende dokumentation til KBH's kommune. Derfor er det nemmest (læs: hurtigst), at sende sine oplysninger i et brev sammen med dokumentation for ens renteudgifter og befordring (og andet hvis man har). Bare lige hvis nogen andre kan gøre brug af min erfaring... happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Jeg står for at skulle flytte til den rigtige side (SE) i løbet af december ... Hvad gør man så med sin danske forskudsopgørelse for 2004 ??? Jo - man skynder sig at indrapportere sine nye kørselsfradrag og justerer i øvrigt efter behov lidt på de andre poster i selve forskudsregistreringen ... 2 dage senere dukker der nye skattekort op i posten. Procenten for kommuneskat falder selvfølgelig først helt på plads ved slutopgørelsen en gang i løbet af 2005 !!! Det kan jeg godt leve med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

vi står for at flytte til skåne i den nærmeste fremtid, huset er sat til salg. men så har jeg læst på teksttv at sverige vil sætte skatten op for pendlere der bor i sverige og arbejder i danmark. hvor meget vil de sætte skatten op med og vil det have indflydelse på den skat jeg vil betale i danmark. vi tænker på at købe hus i skåne, men hvis vi bliver brandbeskattet kan vi ligegodt blive boende i danmark og tage på udflugt i sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

øhh brian ø! pendlere der bor i sverige og arbejder i dk betaler ikke skat i sverige! Det betaler vi i Dk... er du sikker på at det du har læst ikke er omvendt? nemlig at danskere bosat i dk, og arbejder i sverige får lidt problemer med den svenske stat...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

Hej brian ø: Så har du læst forkert på text-tv wink.gif Da man netop arbejder i Danmark, betaler man også dansk skat. Ergo kan Sverige ikke sætte skatten op for dem der bor i Sverige, og arbejder i Danmark. Som du nok allerede ved, så er reglerne (desværre) sådan, at man betaler sin skat i det land man arbejder i, og ikke det land man bor i. Det den svenske regering overvejer er, at fjerne rentefradraget for de danskere der arbejder i Sverige (og bor i Danmark). Det har været oppe i en anden tråd her på sitet, læs evt: http://www.sunddebat.com/discus/messages/181/1598.html?1096537097. Så kom I bare herover, og lad vær med at bekymrer jer om det happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

tak for svaret. så er vi mere rolige. vi er helt sikkert på vej til foråret hvis ikke det bliver til februar. ventetiden vil vi bruge på at følge med på debatten som vi har gjort det sidste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites