Jump to content
Guest jan

Dansk revisor med svensk kendskab

Recommended Posts

Guest jan

Er der nogle, der kender en dansk revisor, som kan køre min udvidede selvangivelse igennem (selvstændig erhvervsdrivende)? Helst en, som ikke flår bunden ud af ens kistebund. Eller er det generelt svært at finde revisorer i Danmark, som har sat sig ind i forhold for os, der bor i Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest beone

Hej Jan Har du fundet dansk revisor ?? Da jeg også står og mangler en dansk revisor til min svenske forretning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jeg tror at det er svært at finde en dansk revisor der kender den svenske virksomhedsret. Normalt opererer de i eget land og vil helst ikke uden for, hvis i finder en danske revisor med kendskab til det svenske marked, så kende han formentlig ikke det danske! Det er kun de store huse som eks. Erlings Pricewaterhouse Coopers & Lybrand (www.pwcglobal.com) der kan håndtere det med over landegrænser, men så koster det kassen. Hvad er problemet med en Svensk?. Jeg har selv succes med det svenske skattevæsen her i lund, de er til for kunderne og hjælper så meget så man kan tro at det er løgn. I Danmark er skattevæsenet altid en modstander man skal slås med. I bør måske søge efter et iværksætterkursus op arbejdsformidlingen www.amv.se eller se efter et kursus for iværksættere på www.skatteverket.se. De holder mange kurser og er meget interesserede i iværksættere, så der kan i regne med hjælp af den hjertelige slags, med plads til mange spørgsmål. Mit møde med skattevæsenet her har været af næsten religiøs art, så nu er jeg blevet omvendt i troen og tror på at de er til for at hjælpe borgerne, det er jo en helt anden sag end i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hvis i er selvstændige her i sverige, så skal i jo netop redovise jeres firmas regnskab til det svenske skattevæsen, men ikke til det kommunale!! I skal have en F-skatteseddel som i derimod får fra det lokale skattekontor, til jeres egen løn!! Det ved en dansk revisor intet om, med mindre at han er uddannet her i sverige. Hvis i har indtægter (løn) og udgifter (renter) i danmark kan i betale skat der med det. Men jeres hovedskat skal i betale der hvor i bor, altså her i sverige. Det står jer frit for at overføre alle rente fradrag fra danmark og her til sverige, men ikke omvendt, hvis i har under 75% af jeres løn i Danmark. Dette er fordi sverige (jeres bopælsland) er jeres hovedskattekontor som varetager det de andre ikke vil/kan. Men i har nu 3 skattemyndigheder: 1: Lønindtægt i danmark, pendlerskattekontoret 2: Lønindtægt i sverige, skatteverket i jeres bopælskommune 3: Erhvervsskatten i sverige til jeres firma. Det er vigtigt at skille de 3 ting af. Håber at det er lidt hjælp, for jeg havde det selv ikke helt let i starten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites