Jump to content
darksaint

Rentefradrag

Recommended Posts

Hola amigos :-) Går med overvejelser omkring at flytte bank og lån til Sverige grundet den lavere svenske rente - hvis jeg nu flytter gælden til en svensk bank kan jeg så stadigt trække renterne fra i skat??? i banken mente de at man kunne dette men var ikke 100% sikre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Det er jeg til gengæld - det er både min svenske bank og andre indlægssskrivere sikre på. Jeg har også selv et spørgsmål. Jeg har fundet ud af at jeg i januar (altså i 2004) har betalt renter for mit lån i december ( altså i 2003) Er der nogen der tør byde på i hvilket kalenderår man skal trække renter fra, hvis renterne løber på i det ene år - men bliver betalt i et andet...??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs. at jeg kan trække renterne fra ??? Jeg bliver bare lidt i tvivl når jeg læser følgende http://www.mbrevision.dk/publikat/info/oeresund.htm Herfra citeres: "Bosat i Sverige arbejde i DK - ....I denne situation er der ikke mulighed for at opretholde rentefradraget for renteudgifterne på en svensk ejendom. Fradraget har ingen effekt i den svenske skat, og grænsegængerreglerne i Danmark kan ikke finde anvendelse, idet LL § 9 F er valgt. Fravælges LL § 9 F, er der mulighed for at opretholde rentefradraget i den danske indkomst efter grænsegængerreglerne. Hvor har du oplysningerne fra ?? Syntes hurtigt man kan blive forvirret :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går jeg snart ud af mit gode skind bliver mere og mere forvirret nu har jeg tæsket gennem alle de tidligere indlæg hvor den som har givet mest info er denne http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/476.html dog er femøren stadigt ikke faldet omkring jeg som begrænset skattepligtig kan trække disse renter fra eller er det kun dem som er fuldt skattepligtige som kan dette i det hele taget har jeg svært ved at skelne mellem disse 2 begreber kan man selv vælge om man vil det ene eller det andet når man som jeg udfører sit alt sit arbejde i DK ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fortælle dig, at jeg har trukket svenske renter fra i 2 år, uden problemer, selvom jeg kun indgiver dansk selvangivelse. Du får fra den svenske bank en renteopgørelse, ganske som i en dansk bank. Den omregner du til dkr. ved at bruge kursen pr. 31/12 og påfører dem under privat gæld. Du skal også være opmærksom på, at for at få befordringsfradrag skal du have et tillægsskema, "Suplement til selvangivelsen for begrænses skattepligtige" vistnok nr.04.031.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Allan K. - det ved såmænd jeg ikke. Men der er ikke nogen rubrik til at opgive befordringsfradraget på selvangivelsen for begrænset skattepligtige. Derfor skal man have den udvidede selvangivelse, som man får ved at ringe/maile til Told og Skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites