Guest michael Anmeld indhold Skrevet February 28, 2004 Hej Efter al min research formoder jeg at man betaler AM-bidrag og SP når man bor i Sverige og arbejder i Danmark og er tilknyttet Grænsegængerreglen. Men en jeg kender som pt bor i Sverige siger det modsatte. Så vil gerne lige have klarhed på dette område, da det udgør en en stor del af et budget. (Der er ikke tale om noget hjemmearbejde eller lign.) Tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2004 Du tjener dine penge i DK, og er beskattet/socialt sikret der. Ergo betaler du AM og SP i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret February 28, 2004 Tak Det var også det jeg mente og havde læst mig til. Men bare underligt når den person bor i sverige og siger han ikke betaler AM. Kan man tilmelde sig svensk social sikring og derved spare penge ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2004 Jeg kender en der får et skattesmæk hehehe jf. reglerne for E101, grænsegængerbeskatning mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 24, 2004 AM bidrag og Sp er et dansk fænomen som skal betales af alle der har indkomst i Danmark uanset hvor man bor. Det findes ikke i den form i Sverige, da AM er et arbejdsmarkedsbidrag (= statsskat i Sverige)der skal betales af arbejdsgiveren og ikke af lønmodtageren som i DK. Så det skal betales i Danmark når du arbejder i danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites