Jump to content
Guest andré

Trelleborg?

Recommended Posts

Guest anders

Så er jeg tilbage igen... Vi bød også i omgange af 10.000, men den anden budgiver sprang heldigvis relativt hurtigt fra :o) Lugten tror jeg ikke bliver noget problem deroppe..du får jo tilmed "ryggen" mod havnen. Et godt sted at gå ud for en pils?? Hmm...jeg har endnu ikke været mere end 2 steder for en enkelt hurtig øl, så jeg må nok melde pas på nogle anbefalinger.... meeen, der findes da nogle steder og diskodaskoer Jeg fravalgte hovedsageligt Ystad pga. pendlerafstanden og muligheden for familie/venner lettere ville komme på besøg. Jeg er enormt glad for Trelleborg-området. I Ystad og på Österlen er der (også) enormt hyggligt og charmerende, der er jeg jævnligt...især om sommeren. Jeg synes dog Trelleborger'ne virker en anelse mere glade, venlige og imødekommende i dagligdagen, men det er måske bare mig!? Undersøg lige hvordan det ser ud mht. parkeringsforhold, om der evt. er reserverede pladser til beboerne ?! God fornøjelse i morgen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Hej Anders, Tak for påmindelsen om parkeringsforholdene, havde jeg nær glemt! Det viser sig at være hvis ikke et problem, så ihvertfald en udfordrende opgave både i Trelleborg (Nygatan-området) og Ystad: Jeg kan parkere på gymnasie-parkeringen i Trelleborg udenfor skoletiden, men ellers er man lidt presset. Der skulle dog iflg. mægleren være mulighed for at leje en parkeringsplads i området til ca. 200 SEK om måneden. Og i Ystad - fordi lejligheden der ligger så centralt - er problemet også eksisterende, for pladsen overfor lejligheden er lutter betalingsautomater. Hmm.. Men det vil jeg undersøge idag. Det er godt at blive mindet om det, for den kunne sagtens smutte i al iveren. Ja, pendlerafstanden bliver længere, men det ser umiddelbart ikke så slemt ud fordi der er motorvej det meste af vejen: På http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/ItiWGHomePage målte jeg køretid/afstand mellem København og Ystad, og den blev 1 time og 7 minutter. København-Trelleborg blev 48 minutter, og f.eks. Staffanstorp sagde den også 48 minutter fra København. Men må jeg spørge jer, hvor lang tid bruger I på pendling? I arbejder måske langt væk fra hinanden i KBH, men det vil da give mig et solidt indtryk af forholdene. Hvis ikke jeg hører fra jer indtil næste uge, ønsker jeg jer alle en dejlig weekend. Klokken er nu 0530 om fredagen, og jeg tager om et par timer til Trelleborg og Ystad for at se på lejligheder.... Mvh. André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Vi får se om du når at læse det inden du tager på "Tour d' Trelle"..... Jeg har 65 min fra Smygehamn til Skovlunde....dvs. ca. 50-52 min fra Trelleborg. Fra Smygehamn til Rådhuspladsen bruger jeg 50 min. Desværre er der ikke motorvej hele vejen til Ystad, men det meste af vejen er den da to-sporet og med stålwire imellem.....officielt må man derfor max. køre 90km/t :o( Jeg forstår at du skal se på lejlighed i Trelleborg først.....hvis du så følger den direkte vej (9'eren) mod Ystad kan du godt være heldig at få en rar køretur langs vandet ;o) Held og lykke med kiggeriet...og god weekend! // Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Andre, Jeg er lige flyttet til en lille flække, der hedder Skivarp - på vej 101 fra Malmø til Ystad. Der er en "bostadsrått" til salg for SEK 250.000. Se hos www.sydkusten.nu ... Køretid i bil fra Skivarp til Kastrup ligger lige omkring 45 minutter - så må du selv beregne tiden fra Kastrup til din destination. I Skivarp findes der 1 stk. lokal ICA - 1 stk "Byakrog" - 1 stk "Gjästgiveri". Skivarp er ikke Sydskånes største by, men den ligger godt - og ikke så langt fra Ystad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Kære alle, Atter tak for jeres yderst værdifulde feedback, som jeg har stor glæde af. Jeg har været borte fra Scanianet nogle dage pga. recognoscering i Skåne samt efterfølgende en uges ferie i Spanien, men nu er jeg tilbage igen. Jeg kæmper stadig hårdt, fanatisk og ildsprudlende for at komme til Trelleborg: Jeg er lige midt i en budrunde, der startede med 275.000 SEK som startpris i morges (lejlighed nær centrum, på Ripagatan), og om eftermiddagen kom op på 360.000 SEK.... Ja, der sker noget, men jeg opgiver ikke kampen - krydser blot fingre for at jeg snart ryster de andre af. Jeg har lige ringet et bud ind på 380.000 SEK, nu kan de bare komme an. Kim H, tak for informationen om bostadsrätten i Skivarp! Jeg kiggede på den, og synes bestemt den ser godt ud. Men jeg forsøger i første omgang i Trelleborg-egnen, jeg må sige jeg er blevet glad for byen. Jeg har dog bestemt også fået et positivt indtryk af Skivarp. Nårh, engang imorgen skulle jeg vide om jeg har vundet budrunden, jeg krydser fingre og andre relevante legemsdele i håbet om at afgå med sejren og retter blikket udad. Vender tilbage med mere nyt så snart som muligt. God dag til jer alle! André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Andre, det ved jeg ikke om det er, men det er mange penge, ikk ? Jeg mener...sælger får 30% mere end forventet (cirka) Men, hvis du syntes lejligeheden er det værd, så er det jo ikke for dyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Jeg tror også, de har sat lejligheden alt for lavt som vejledende - jeg mener, en fireværelsers i Trelleborg i perfekt stand? Helt urealistisk lavt, når man sammenligner med selv mindre lejligheder i området. Men det er bare min egen mening, er stadig grøn i det her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Det lykkedes sgu! Ja! Ha! Jeg har nu anskaffet mig en fireværelsers i Trelleborg, trods utallige bud og tænders klaprende gnidsel - endelig! Veni, vidi, vixi! På mandag daffer jeg til mæglerens kontor mhp. underskrivning af en million papirer + overførsel af penge, og så er det bare at aftale overtagelse med den hidtidige ejer! Det duer. Tak til jer alle for jeres fremragende information og hjælp! Endnu en høflig anmodning: Kunne nogen af jer med kendskab til Trelleborg venligst fortælle mig, om der findes et godt sted at handle møbler i Trelleborg eller nærmeste omegn? Jeg går ikke efter IKEA-stil, men heller ikke Illum-klasse, blot noget fornuftigt midt imellem. Narj, hvor er jeg glad lige nu - endelig, endelig. Pyhhhh. Næste stop: Told og Skat! Venligste men euforiske hilsner til alle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Tillykke. Placeringen synes jeg godt om. Kort afstand til centrum, og ultrakort afstand til en kanon hyggelig park, med mange forskellige fuglearter. Hvis man da er til den slags happy.gif I Trelleborg ligger der en Mio. Se selv www.mio.se Da jeg købte min lejlighed i Trelleborg skulle der også handles møbler. Jeg havde allerede besluttet mig. Det skulle være Ilva. Men hvad med levering. Jo, de leverer hver onsdag til Sverige til kun 500 dkr. Så finder du ikke hvad du ønsker i Mio, så kig i dansk Ilva, hvis det da ellers falder i din smag. Endnu en gang tillykke. Vi ses i IcaMaxi - Det er mig der er ham danskerenhappy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Hej Christian, Tak for din velkomst! Imorgen skal jeg underskrive de sidste papirer, og først da vil jeg vide eksakt hvornår jeg kan flytte over, men nu er den største del (selve jagten på lejligheden) da overstået. Godt at vide at der er en MIO i Trelleborg - jeg troede man skulle til Malmö for at finde en (jeg fandt adressen på mio.se som du sagde). Det bliver nok der, jeg kommer til at lægge tyngde med mine indkøb, så er det lige ved siden af. Ja, vi ses i ICA, eller måske på den irske pub/restaurant med formidabelt velskænket Guinness, jeg besøgte sidste jeg var der..:-) Med ønsket om en dejlig søndag Venlig hilsen fra André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Hej André Tillykke med købet...og velkommen til :o) Jeg har bl.a. handlet i Mio (Trelleborg), Ilva (DK) og hos Thysells Möbler i Anderslöv (http://www.thysells.se) ...og så er der jo lige svenskernes højtelskede Ikea i Malmö, som du ved. Men et stort velkommen til Skåne & Trelle // Anders Hinloevdk : Det er da mig der er danskeren i IcaMaxi ;o)) hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Tak for velkomsten og møbel-anbefalingen, Anders! Jeg er lige kommet hjem fra mægleren i Trelleborg, og min flyttedato er nu fastsat til sidste dag i marts. Det duer - nu kan jeg starte med at købe flyttekasser, hvilket jeg for en gangs skyld glæder mig usigeligt til. Vi ses helt sikkert i IcaMaxi, det ser da ud til at det er dér, udvandrer-danskerne hænger ud.:-)) Venligste hilsner André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lene

Hej André Tillykke med "sejren" i budrunden og velkommen til Trelleborg. Du bliver glad for at bo her. Mht møbler, så købte vi vores i Idé-Møbler i DK, men de leverer ikke til Sverige. Du skal selv sørge for at få det over. Men jeg har luret lidt på møbler i Mio, og det er lidt samme stil og prisniveau som Idé-Møbler. Og så er IKEA i Malmø jo ellers leveringsdygtig i alverdens hylder og hvad man ellers skal bruge af "småting". Igen, velkommen til Trelleborg. Hilsen Lene Også en dansker i ICA Maxi :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Jeg fandt et par stole i MIO, som jeg også havde set hos Idé Møbler i dk. De kostede 1600 sek per stk hos MIO, og 899 dkk hos Idé Møbler... I må selv gætte hvor jeg handlede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Stor tak for oplysningerne - jeg kan se at jeg skal lægge tyngde i Idé-møbler, alternativt hos Mio. Vi ses i Ica..:-)) Venligste hilsner André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hvornår er der kaffe i en have i Trelleborg!? happy.gif Jeg har ikke været der endnu...og kunne jo passende sige hej til nogle af mine fellow forum-brugere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Jesper, når andre normale mennesker holder fri, så arbejder du jo .... eller.... VIL du bare ikke med i byen ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Palle: Du SKAL bare hælde metyl på mit bål, hva´!? *gg* Det er sgu´ da også derfor jeg bliver nødt til at invitere mig selv på kaffe i en anden by - når nu ikke timemanager´ne passer andre steder. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hmm...jeg må indrømme jeg ikke har været i Trelleborg endnu. Faktisk, så har jeg ikke været ret meget i Sverige "dén vej". Ender med jeg tager dig på ordet, Anders happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites