Guest jens Anmeld indhold Skrevet January 9, 2002 Er der nogen der har erfaringer med at bo i Kirseberg? Jeg er interesseret i at høre om ALT lige fra indkøbsmuligheder over børnepasning til offentlig transport... Kender ikke kvarteret, men over vejer at flytte til en rar lejlighed jeg har set på. Bor alt for småt og dyrt på Sjælland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
olek 0 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 Hej Jens . For 3 mdr siden flyttede jeg til kirseberg og har været meget tilfreds med at bo der. Det ligger tæt på Centrum og ved kirseberg torv ligger der nogle foretninger et supermarked et arpotek og en blomster handler. Hvis du ikke gider at lave mad , er der også et par pizzarier . Jeg kan vamt anbefale at bo der ! vh olek - kirseberg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
csa 0 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 jeg har boet i kirseberg i 2 år (lundavägen 42) og er egentlig også godt tilfreds bortset fra en del trafikstøj når vinduerne til gaden er åbne. Området som sådan er ikke det mest mondæne i malmø, og det er ikke her man finder kunst og fin arkitektur, men der er hvad man skal bruge som Ole også skriver, og det er også et forholdsvist billigt område boligmæssigt. Om man falder til i Kirseberg hænger nok meget sammen med ens behov og forventninger, og til mig passer det udemærket. Det afhænger nok også meget af hvor i Kirseberg man slår sig ned, og der er området langs Lundavägen nok ikke det fedeste. Omvendt er området ved torvet meget hyggeligt og kan vel bedst sammenlignes med en mindre dansk provinsby. Transportmæssigt er det ikke helt i top hvis man skal med toget til DK da men skal ned til centralen, og det tager ca et kvarter med bus,men man kan vel cykle derned på ca 7 min. Kører man i egen bil er det bedre da ringvejen ligger lige bagved, og for mig tager de ret præcist 14 min. til betalingsanlægget på broen. håber det var brugbart Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest helle Anmeld indhold Besvaret December 15, 2004 Hej! Min kæreste og jeg har boet i Kirseberg (Kronetorpsgatan) i 3 år, og vi er godt tilfredse med at bo der. Vi kan især godt li, at der er stille og roligt, og gode muligheder for at gå tur i fx den store park, der ligger overfor sygehuset. Der er ikke nogle super-billige steder at handle ind, men Willys ligger 10 min (på cykel) derfra, og det er et rigtig godt sted at handle. Ang. børnepasning m.m, vi har ikke selv børn, men der ligger en del forskellige børnehaver m.m derude. Velkommen til Kirseberg (hvis du beslutter dig for det)! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites