Guest dr.coma Anmeld indhold Skrevet April 5, 2002 efter at jeg har kikket ret mange gange på nette, for at finde nogen boliger, støder jeg tit på det område der hedder oxie. lige umiddelbart virker det til at været et meget rart område , og de priser som de rækkehuse ligger på , er også i mit leje. men hvordan er det så at bo der..? jeg tænker på hærværk,osv. hvis der er folk som bor i oxie området , vil jeg være meget glad for at høre jeres mening. 1000 tak dr.coma ps......meget flot side der er lavet her *s* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dr.coma Anmeld indhold Besvaret April 5, 2002 efter at jeg har kikket ret mange gange på nette, for at finde nogen boliger, støder jeg tit på det område der hedder oxie. lige umiddelbart virker det til at været et meget rart område , og de priser som de rækkehuse ligger på , er også i mit leje. men hvordan er det så at bo der..? jeg tænker på hærværk,osv. hvis der er folk som bor i oxie området , vil jeg være meget glad for at høre jeres mening. 1000 tak dr.coma ps......meget flot side der er lavet her *s* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jens Anmeld indhold Besvaret April 5, 2002 Hvis jeg var dig ville jeg tage ud og kigge engang på området, og evt. supplere det herfra ; http://www.stadsbygg.malmo.se/malmokarta/karta/lev1/ hvor der er mulighed på vejsøgning og flyfoto. Det sætter det hele lidt i perespektiv. Jeg var i Oxie og kigge, men jeg syntes det hele så lidt for kompakt ud, garagerne var lidt smalle i det, og alt andet parkering var oversået med forbudtskilte og tidsbegrænsninger, en nummer 2 bil må man parkere på månen:-) Der ser rigtigt hyggeligt ud, og det er køreturen værd at køre over og se det med egne øjne, det minder om en Dansk provinsby, i den del af byen hvor rækkehuse er bygget tæt ved en mindre Landsby. Sådan du ved en kombination af nyt og gammelt. Men er man til rækkehuse er det ikke meget anderledes end danmark, det ser virkeligt hyggeligt ud, og man får vist mange Kvm for pengene derude. En ting jeg bare ikke kan lide ved Svensk byggeri, er den detalje at man har en forkærlighed for at skulle parkere i et garageanlæg, lang fra opgangen/rækkehuset i et kæmpe areal hvor ingen kan se hvad der sker med bilerne, det er nok en detalje man må lære at "æde". Minder om garagepladsen "ned bag ved" på kasernen før i tiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret April 5, 2002 Hej dr. Coma Vi var også en tur i Oxie og kigge inden vi købte på Limhamn øen. Vores opfattelse var som din, at det er meget kompakt. Vi har været meget rundt og kigge og hvert sted har jeg været inde og spørge den lokale tank, pizzabutik eller lign., om hvordan området er. De fortæller gerne og man kan sagtens spørge ind til omkring hærvæk, typer af mennesker der bor der m.m. Den lokale pizzamand fortalte at der en meget blandet befolkning i Oxie og at der boede en del indianere. Han sagde ikke noget direkte negativt, men min opfattelse er at når boligerne er så billige, tiltrækker det også folk som ikke har så mange penge at rutte med. Men måske kunne nogle af de danskere der har købt i Oxie, komme med deres input. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hans Anmeld indhold Besvaret April 5, 2002 Oxie er meget som i skriver kompakt, men det er fordi det ligner Dansk byggeri så meget, at de små detaljer springer mere i øjnene. I starten blev jeg nærmest blændet af farven på forbuds skiltene, men jeg ser den ikke længere. Vedr. parkering, der kan man nogle steder holde et alternativt sted, mod betaling, evt. på nærmeste offentlige vej. En masse mennesker herude er virkeligt søde og hjælpsomme, og når man prøver desperat at tale Svensk er de søde til at rose en, fordi de kan høre man virkeligt prøver. Generelt er man ret Danskvenlige hvis man selv er en god nabo, ligesom alle andre steder, men de hader fordomme, det taler man ikke om, bare så i ved det. Generelt er de venlige overfor alle folkeslag. Hvor mange var klar over at i Skåne fejrer man Mortens aften, og ikke i resten af Sverige? Flere af de ældre mener at de er Danske af blod, så et eller andet sted ligger der et gammelt mistet brodersbånd til Danmark, og det er mærkbart i meget af Skåne. Hvis du vil være Skåning så er du velkommen, hvis du vil være Dansker så lad være med at flytte, og overvej en det gang til. Oxie er et rart sted at være, men det er Skåne, og det kan du se på vores eget flag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest avt Anmeld indhold Besvaret June 11, 2003 Min kæreste og jeg bor i Oxie ... ser ikke lige det kompakte her..1min til indkøbsmuligheder, 3min gang til toget(12min om at nå centralen), 4min gang til sø/park... jeg syntes sgu her er dejligt - måske har vi været heldige ... skal gå 20meter til pakeringsgaragen - har boet her 2år ... kan kun anbefale det ...her er fredeligt og dejligt ... kan gå ned og handle uden at låse ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites