Jump to content
Guest christian

Lindeborg/Almvik som område?

Recommended Posts

Guest christian

Hej Jeg var ovre og snuse lidt i Malmø på forskellige adresser, og fandt Almvik/Lindeborg spændende. Jeg syntes det ser ud som om der er mange men pæne store blok kvarterer i midt/syd malmø, hvordan er der at bo der? Hvad er jeres generelle holdning, kan man have en bil stående i fred sådan et sted, nu tænker jeg på de store blok-kvareter, herhjemme får man let misundelses ridset sin bil, eller skal jeg bare slappe af og tænke i andre baner? Jeg vil naturligtvis prøve at eje en lidt stor bil mens jeg bor der, men jeg syntes garagerne i rækkehusene i Oxie så lidt små ud, de matcher ikke en Crystler 300M / Audi A6 med mindre man kravler ud igennem bagklappen. Den bilglade dansker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Hej Jeg var ovre og snuse lidt i Malmø på forskellige adresser, og fandt Almvik/Lindeborg spændende. Jeg syntes det ser ud som om der er mange men pæne store blok kvarterer i midt/syd malmø, hvordan er der at bo der? Hvad er jeres generelle holdning, kan man have en bil stående i fred sådan et sted, nu tænker jeg på de store blok-kvareter, herhjemme får man let misundelses ridset sin bil, eller skal jeg bare slappe af og tænke i andre baner? Jeg vil naturligtvis prøve at eje en lidt stor bil mens jeg bor der, men jeg syntes garagerne i rækkehusene i Oxie så lidt små ud, de matcher ikke en Crystler 300M / Audi A6 med mindre man kravler ud igennem bagklappen. Den bilglade dansker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke lyve.Der ER problemer med hærværk på biler også i Almvik.Her hvor jeg bor har vi besluttet at bygge 60 nye garager af samme grund.Det er dog mere drengestreger end misundelse.Jeg så en Mazda med alvorlige skrammer der stod ved siden af min egen Audi,der gik fri.Det er nu heller ikke særlig specielt at have Audi,BMW eller Mercedes herovre.Audi er jo en ren dusinbil her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Hej Christian, Jeg er enig med Steen i at der er problemer med hærværk. Jeg har købt en 2V på øen Linhamn, som er et dyrere område...Jeg kommer til at sidde for 4.700 DKK, men tilgengæld har jeg egen P-plads lige foran "hytten"...og bor 20 meter fra vandet!! Men det "sjove" er at jeg talte med en anden dansker, som bor ved siden af. Han har en Audi TT, som han betaler 3000 DKK i forsikring for...Boede han omkring Stortorvet i centrum ville den stige til 8000 DKK......Så der er mange ting at tage hensyn til.... Jeg er selv toootal bilnørd og overvejer at købe en Mercedes SLK 230/320 eller BMW 323/325 cabriolet (nye model)..... Uden at skulle lyde racistisk eller noget skal du lige tænke på at ca. 20-25% af Malmø´s indbyggere er af anden etnisk oprindelse og de bor primært i blokområderne (leje-områderne)....Jeg vil igen pointere jeg ikke er racist og har selv et par "mørke" venner i DK, som opfører sig civiliseret!! Go bolig/bil jagt!! God Påske Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Jeg har også hørt at der mange "udlændinge" i Malmø, men er det ikke primært i området omkring Rosengården. Jeg har også overvejet at købe noget i Lindeborg. Og i den forbindelse snakkede jeg med en bankmand, og han sagde, at der var en del danskere der var flyttet til Lindeborg, da det er tæt på broen. Da jeg er ansat i Københavns Politi har jeg tænkt mig at snakke med politiet i Malmø, så de kan fortælle, hvordan området er i forhold til resten af Malmø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Tak Steen, Michael og Peter for det yderst informative feedback. Michael, lad os være ærlige, du kan komme til noget social lokal information vi andre ikke har muligheder for, kunne du ikke dele den viden med os andre når du ved nærmere. Ærgerligt at skulle rykke for meget rundt når først man er landet derovre. Peter, jeg var nede i Limhamn og kigge lidt, men vi er 2 og vil gerne have lidt mere end en 2V og det bliver lidt pebret med en 3v+ dernede, så jeg tror jeg starter ud i Almvik/Lindeborg eller lign. Men får jeg råd når min kærestes løn stiger efter endt uddannelse, er vi meget varme på et hus ved vandet, og Audi TT i garagen, et sted hvor forsikrings selskabet mener at den kan stå i fred. Måske man skulle rekvirere info fra forsikringen, der må det skinne tydeligt igennem hvor de rolige områder er. Men tak for info...må tilbage til malerkosten så jeg kan salgsklargøre min danske ejerlejlighed hurtigt. Michel, stik lige info ind hvis du hører noget via dit job-ikk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Christian, jo selvfølgelig vil jeg dele min "viden" med andre danskere der vil flytte til Sverige. Jeg regner med at snakke med svensk politi i starten af næste uge. Og så skal jeg nok skrive, hvad de fortæller om området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Så har jeg snakket med svensk politi, og de oplyser, at der ikke er nogle problemer med Lindeborg/Almvik området. Der er nemlig ikke særlig mange lejelejligheder, hvorfor der ikke dannes ghettoer. Men som det tidligere er skrevet så hold jer langt væk fra Rosengården. Det område er total skod, og det var hvad svensk politi fortalte. Håber i kan bruge det til noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lars

Hej! Jeg bor selv i Limhamn lidt syd for Malmö, og der skulle ifølge forsikringsselskaberne være fredeligt. Dog har jeg været udefor at min dengang Danske bil var ved at blive stjålet. Det kan bare have været et enkeltstående tilfælde, eller fordi det var en Dansk bil...hvad ved jeg, men de rendte da med mit bilanlæg. PS. hvor mange af jer bor på den dejlige Øen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Nu er det jo sådan, at der også bliver begået indbrud og stjålet biler i de bedste områder i Danmark. Så man skal nok ikke forvente, at flytte til et område hvor der aldrig sker noget. Kriminaliteten vil altid være her, det er bare spørgsmålet i hvilket omfang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Michael Tak for dit indlæg med news fra Malmö, det er med taknemmelig mine jeg læser den info. Ja der er brodne kar allevegne, men når en Dansker ser flere boligblokke som i Mamö syd, bliver man en smule urolig for klientellet. Men tak for info, det var yderst nyttigt, man kan altså roligt skære det meste over en kam, som roligt område. Der ser meget velholdt ud mange steder. Ja hvem giver 3-400.000Skr for en lejlighed hvis man er socialt dårligt stillet? Lars Havde jeg råd boede jeg i Limhamn, men når min kæreste er færdiguddannet kommer vi sikkert ud til jer, på "lilla Själland" derude :-) Men vi starter lige ud i noget billigere, vi vil have en stor bil, så jeg kan skrotte min gamle Danske hammerdyre japserbil. Man skal vist også lige passe på de ejendomsmæglere derovre hva`, de virker lidt rigeligt griske, og man KAN altså forhandle priserne ned, min kammerat der lige er flyttet før mig, sparede 75.000kr, på den konto, mange venter på en naiv Dansker kommer forbi. Bare lige et tip der er værd at vide :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Angående ejendomsmæglerne så skal man rigtig nok være opmærksom på prisen. Jeg har snakket med en bankmand i Sverige og han sagde, at efter man havde kigget på lejligheden, kunne man få en fra banken til at kigge på den inden man skriver under på noget. Hvis man skal betale den pris de starter med, så skal man ikke male så meget som en cm. eller noget andet i den stil. Den skal simpelthen være i 100% perfekt stand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest preben

Lad os så håbe der ikke kommer en bølge af Danskere der bare hugger til på den udbudte pris ved at tænke i DK priser, det ville hurtigt skæv-ride hele boligmarkedet derovre. Jeg har længe kigget på udvalgte lejligheder igennem 10 måneder (ca. 25 stk), og det fremgår tydeligt at i den samme blok kan 2-3 ens lejligheder have prisforskelle fra 50-100.000kr. Først troede jeg det galdt om at skynde sig at få noget mens der var noget til salg, men så tager man fusen på sig selv, markedet kører virkeligt langsomt de fleste steder, med meget lidt bevægelse. Men man skal se det over en lidt længere periode. Har fået en ny kollega på mit arbejde, en Dansker der har boet 100meter fra Stortorget i 8 år. Jeg sludrede lidt med ham om dette, og han siger de lokale har store forventninger om at falde over en fortravlet Dansker, der lige har solgt huset derhjemme i hovedstadsområdet, og der i panik køber det første og bedste han ser. Han har snakket med en del Danskere der solgte villaen, og kun kunne tænke på at nu kunne de få et hus, og en kæmpe stor bil, og når det blev hverdag opdagede de at det var gået lidt for stærkt, huset lidt for dyrt, og bilen lidt for stor(Benzinen). Derudover er der ikke den store stigning i priserne, men en del danskere tager fusen på sig selv, da de syntes det er svimlende billigt-set i lyset af Kbh., og det er ikke det samme. Ejendomsmæglerne prøver at presse opad, for at hæve salæret hos sælgeren. Et par tip fra ham: Han sagde også at når man er til fremvisning, er det meningen at man skal forhandle prisen ned, ikke bare sige ok, for de Svenskere der også byder, har bud langt under det pålydende. Så det er nok det mest perfekte som Michael skriver, at få en bankmand med på råd, for de kender prisen, og husk, "MÆGLEREN ER SÆLGERENS MAND". Det var lige hvad jeg havde fundet ud af her på det sidste, hvis det kunne hjælpe nogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Christian! Har været på ferie, derfor får du først svar nu. Jeg har selv boet i Almvik (de lave huse) siden 1. juni 2001 - Her virker meget fredeligt, men jeg kan dog fortælle, at jeg købte en næste ny bil med et meget flot stereonlæg en måned efter, at jeg kom her og indenfor den første måned blev højre forrude smadret og stereo'en stjålet. Siden har jeg ikke været ude for noget. Det skal dog lige tilføjes, at jeg tidl.boede på Østerbro i København og da jeg havde haft min gamle bil (virkelig gamle!) en måned, blev den væltet omkuld af nogle forbipasserende, der syntes, det var morsomt - så man kan altså ikke udelukkende skyde på kvarteret. Til jer andre! Jeg kommer også til at omtale "de andre" som ind-vandrere, men husk lige på, at her er det OS, der er indvandrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Du har vist noget uheldigt m.h.t. biler og noget med 1 måned efter??? Nårh ja det kan jo sagtens ske i en lille Dansk provinsby det der:-) Det var mere sådan generelt set om der var problemer, men det virker hyggeligt, vi skal helt sikkert ud og kigge i Syd Malmö nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Preben H har ret i at priserne svinger meget....Jeg har købt en 2V på øen Linhamn (dyrt sted) til 495.000 SKR. Afgift 2800 SKR. men nu står der en fuldstændig ens lejlighed til salg...til 695.000 SKR!! Det lykkedes IKKE mig at presse prisen, så jeg tror det er meget afhængigt af hvilket område i Malmø man taler om.....Nogle er mere attraktive end andre!! Hilsen Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anna

Hej! Jag vill bara tipsa om ett bra område i Malmö, för pendlare. Där man säkert kan ha sin bil i fred, där hyran är låg, och där bussen till Malmö Syd/Svågertorp går lige vid sidan av dörren. Området heter Bellevuegården, är ett mycket lugnt kvarter, mitt emellan Limhamn och Lindeborg/Almvik. Jag har själv bott där i snart 2 år, och pendlat till København hela tiden. Jag ser mal gerne flere dansker i området! ;-) Anna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Hej Anna Tusind tak for tippet, det er guld værd med lokal information. Du er yderst velkommen til at kommentere andre indlæg hvis du har noget mere lokalviden du kan dele med os. :-) Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest klaus

Hej Jeg er lige flyttet over i Serenadgatan i Almvik. Hvilken forsikring til bostad skal man vælge? Kan man få en forsikring gennem foreningen (riksbyggen malmöhus 22)????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tommy, hvad mener du med "HSB måske"?? Bostadsrätföreningen her i Almvik hedder Riksbyggen Malmöhus 22 og/eller 23, som Klaus også skriver. HSB er en helt anden forening, som ikke har noget med Riksbyggen at gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommy

Hej Ulmus Mente at man kunne vælge HSB som Bostad forsikring til sin bostad i Serenadgatan, selvom man har Riksbyggen malmöhus 22 som forening. Er dette ikke korrekt? Hvad mener du ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tommy

Hej Ulmus Mente at man kunne vælge HSB som Bostad forsikring til sin bostad i Serenadgatan, selvom man har Riksbyggen malmöhus 22 som forening. Er dette ikke korrekt? Hvad mener du ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen anelse, men umiddelbart kan jeg da ikke forestille mig, at en borättsförening (HSB) vil forsikre en borätt i en anden forening, som Riksbyggen jo er. Men måske er der andre, der ved noget om det. Desværre er disse indlæg jo oprettet i en forkert tråd, så det er vel tvivlsomt, om ret mange ser dem. "Skåne" har jo ikke meget med "Bolig" eler "forsikringer" at gøre, vel. ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites