Guest peter Anmeld indhold Skrevet July 1, 2003 Hvor kan man lære svensk godt og gratis/billigt?? Det skal være på aftenskolebasis....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret July 1, 2003 Hvor kan man lære svensk godt og gratis/billigt?? Det skal være på aftenskolebasis....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret July 1, 2003 Hej Peter K! Hvis DU finder sådan et sted, så lad lige os andre det vide. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest torben Anmeld indhold Besvaret August 26, 2003 Peter K> Folkuniversitet i Malmö tilbyder kursus i "svensk for danskere". Det koster 1500 SKR, dvs. 1200 DKK for 12 x 1½ time - Jeg tvivler på at du kan finde det billigere... Her er et link til Folkuniversitetets program http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=8516 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2003 Kurset på Folkeuniversitetet har vi behandlet tidligere. Hvis man vil lære at TALE svensk, er det ikke godt nok. Man køber en lærebog (ca. 175:- plus der forlanges en ordbog til 4-500 sek.!!), hvor der mangler nogle ord i hver sætning. Dem skal man indsætte, efter kort at have gennemgået de forskellige grammatiske regler. Det kan selvfølgelig være svært -og nyttigt- nok, hvis man kommer helt uden forudsætninger. Men TALE-træning er der ikke tale om. Den får man først, hvis man kaster sig ud i det og forsøger sig med at tale med nogle svenskere. Desværre er det jo sådan her i Skåneland, at de fleste forstår dansk udmærket, så man BEHØVER ikke lære svensk. Dette skriver jeg ikke, fordi jeg er modstander at Folkeuniversitetet, men fordi jeg selv -på trods af, at jeg har læst svensk historie i 25 år-blev meget skuffet og syntes, mine penge var spildt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret October 8, 2003 Hej Ulmus En lille opfølgning på din negative indstilling til folkuniversitets svenskundervisning for os danskere. Vi har nu gået på dette kursus i en måned og kan slet ikke genkende de ting som du skriver om undervisningen. Undervisningen er god med en fornuftig blanding af både tale- og skriveøvelser. Der tages meget ofte udgangspunkt i dagens forskellige aviser, hvilket også giver et godt bidrag om historie og opbygning af det svenske system. Vi har ingen bøger, undervisningen baseres på førnævnte artikler og kopier af bøger med grammatik m.m. Dette kursus kan anbefales alle danskere som ønsker at tale og skrive svensk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2003 Hej Kim! Tak for "rapporten" - det kan kun glæde mig, at andre får mere ud af kurset, end jeg gjorde. Men jeg synes også, det lyder, som om man har lavet om på kurset, og rettet det ind, så man får en bredere orientering om svenske forhold. Det er trods alt 2 år siden, jeg gik der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest frisko Anmeld indhold Besvaret February 26, 2005 tjaa kan se det er 2 to siden du skrev dit indlæg torben Nu er prisen steget til 1895,- http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=45952 Men det kunne jo være, at der i mellemtiden er etableret andre steder til billigere priser hvor man kan lære svensk som dansker??? kender I nogen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2005 Frisko, kig længere nede i debatten under "sprog" - der er en del om en anden og billigere aftenskole. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites