Jump to content
Guest csa

Tandlæge i Malmö

Recommended Posts

Guest Trine
ok, men skal jeg selv gøre noget for at få dette fiktive nummer - eller opretter apoteket det selv. Bør jeg henvende mig på apoteket og 'få kørt det tilbage' og frem igen på det nye fiktive nummer?? Fru Jensen
Aner det ikke, min ctr saldo er startet forfra. Hvis du er i nærheden af Steno så spørg der, han havde ret meget styr på det. Du skal nok gøre opmærksom på problemstillingen næste gang du henter medicin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene. :th2: Det pudsige er at jeg aldrig har læst om dette forhold (fiktivt personnummer) før igår. Og jeg synes da jeg har tjekket alt muligt. Problematikken burde da skrives ind i den der sticky som Thomas O har lavet. Fru Jensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg forklarer ike så dybt, undskyld det var for mig alt for indforstået. Retter lige lidt på ordlyden af det snarest, havde ikke tænkt muligheden af at folk måske havde en gammel recept fra før flytningen kørende. Men Apotekerne på Amager kender proceduren. Tak for tilbagemeldingen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg skal op til smileout her snart... men ville egentlig hellere have ham manden -> http://www.stefanohlsson-dental.se/index.html Nogen der ved om man spare noget ved at tage ham ved folkets park, kontra dem som ligger så central som man nu kna www.smileout.com ? Et svar hurtigt ville være fantastisk... gider ik sådan nogen som har spekuleret i danskere, for els har jeg en fin tandlæge i dk, til dk priser!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Min kæreste var oppe hos Smileout for omkring 2 år siden. Der kommer hun bare ikke mere. Det var ikke godt det de lavede der, det bekræftede en dansk tandlæge bagefter. Hun har nu fået tandlæge i Kbh. Jeg har stefan. Ikke noget fancy over stedet og absolut nede på jorden, sød modtagelse, og de voksne piger der arbejder der ovre på klinikken er virkeligt søde. Ingen dukker, men søde venlige damer. Skal du have lavet noget der bider lidt, kan han lægge en bedøvelse der virker, uden du bliver lam i det ene ben samtidigt.....:scared: Man skal bare have kontanter med, han tager ikke kort. Men det er ikke så besværligt. På førstedagen tager de et røntgen 3D billede af hele dit hovede :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min kæreste var oppe hos Smileout for omkring 2 år siden. Der kommer hun bare ikke mere. Det var ikke godt det de lavede der' date= det bekræftede en dansk tandlæge bagefter. Hun har nu fået tandlæge i Kbh. Jeg har stefan. Ikke noget fancy over stedet og absolut nede på jorden, sød modtagelse, og de voksne piger der arbejder der ovre på klinikken er virkeligt søde. Ingen dukker, men søde venlige damer. Skal du have lavet noget der bider lidt, kan han lægge en bedøvelse der virker, uden du bliver lam i det ene ben samtidigt.....:scared: Man skal bare have kontanter med, han tager ikke kort. Men det er ikke så besværligt. På førstedagen tager de et røntgen 3D billede af hele dit hovede :D
Lyder godt... nogen der kender et sted "med" dukker? :tongue2: (seriøst :rolleyes: ) - Jamen så må jeg håbe at ham stefan snart kommer hjem fra ferie... ingen andre som kan anbefale en svensk tandlæge? - Damn, havde ellers en rigtig god én i DK, bare dyr... så håber da der er noget besparelse, og de ikke alle har fået dansker priser på grundet os "indvandrer". Els må jeg jo prøve den der tandlæge vård el hva det nu er... og få en random...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anbefaling af svensk tandlæge Jeg har benyttet mig af Malmö Tandvård, pæn stor klinik med aircondition, flere tandlæger og tandplejere (tandhygienister) har lige fået lavet en rodbehandling m en kanal (en rod) en undersøgelse, 6 (seks) røngtenbilleder, 1 lokalbedøvelse og så selve rodbehandlingen og fyldning bagefter denne behandling beløb sig til SEK 2223 det synes jeg ikke er dyrt de danske tandlæger tager sig rask væk betalt for lokalbedøvelser og røngtenbilleder - så alene der er der en besparelse herudover får vi grænsegængere jo stadig dækning fra dk kommune samt sygesikringen danmark (såfremt man er medlem her) Beliggende Store Varvsgatan 1 - tel 040 30 63 00 har egen parkeringsplads se hjemmesiden http://www.physics.utoledo.edu/~ljc/tand/implant.html mvh Frujensen :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Malmö Tandvård Jeg har da brugt dem i ca 3 år nu - både til almindelig tandpleje og akut til den her rodbehandling. Det er dog altid en god ide at være i god tid med tidsbestillinger til 'det almindelige' da der især hos tandplejeren er nogen ventetid. Jeg har mødt rigtig mange danskere deroppe :D mvh Frujensen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak, jeg har sendt dem en mail. - Håber der sker noget...
Hvorfor ringer du ikke til dem? Vi ved jo godt hvordan mange svenske firmaer har det med forespørgsler på mail :rolleyes: ...og så har du sikkert en tid på fredag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor ringer du ikke til dem? Vi ved jo godt hvordan mange svenske firmaer har det med forespørgsler på mail :rolleyes: ...og så har du sikkert en tid på fredag :)
Som jeg sagde, da jeg ringede - forklarede hun at jeg kun kunne bestille til samme dag. - Om det var akut hun mente, ved jeg ikke... Mails plejer at virke bedre... mindre misforståelser. - Gio, ringede... der var semester - de kunne først give mig en tid i septemper oktober... jubii!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Nadynka

Pris Hej med jer Jeg har lige forhørt mig hos en tandlæge i Kbh og de tager 278,- for en tandrensning samt eftersyn...kan det gøres biligere i SE ? Nadynka ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var til "tand undersøgning" hos www.smileout.com i dag. Venlige menesker. Men deres priser er pepbret' date= ca. 1000-1500 SEK per hul incl bedøvning.. Rodbehandling 3-4000 SEK. Ved ikke helt om det kan være acceptabelt :/ Er der andre gode tanlæger med mere humane priser? Skal have lavet 9 (!) tænder :(:laugh: - skal ige nævnes at jeg har gode bisser. Hvis man har mindre gode er prisen ngoet højere men vist ikke i smileout.com prislaget.
Folktanvården :th2: - det gode gamle offentlige tilbud, som vi alle kender fra barndommen i DK. Meget billigt og godt - har et abonnement hvor jeg betaler ca.SEK 500 om året for det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Folktanvården :th2: - det gode gamle offentlige tilbud, som vi alle kender fra barndommen i DK. Meget billigt og godt - har et abonnement hvor jeg betaler ca.SEK 500 om året for det hele.:laugh: - skal ige nævnes at jeg har gode bisser. Hvis man har mindre gode er prisen ngoet højere men vist ikke i smileout.com prislaget.
er der nogen der ved om der er en tandlæge nær almvik og meget gerne billig?jeg tænker på fyldning af huller og en rodbehandling...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har benyttet mig af Malmö Tandvård, pæn stor klinik med aircondition, flere tandlæger og tandplejere (tandhygienister) har lige fået lavet en rodbehandling m en kanal (en rod) en undersøgelse, 6 (seks) røngtenbilleder, 1 lokalbedøvelse og så selve rodbehandlingen og fyldning bagefter denne behandling beløb sig til SEK 2223 det synes jeg ikke er dyrt de danske tandlæger tager sig rask væk betalt for lokalbedøvelser og røngtenbilleder - så alene der er der en besparelse herudover får vi grænsegængere jo stadig dækning fra dk kommune samt sygesikringen danmark (såfremt man er medlem her) Beliggende Store Varvsgatan 1 - tel 040 30 63 00 har egen parkeringsplads se hjemmesiden http://www.physics.utoledo.edu/~ljc/tand/implant.html mvh Frujensen :th2:
Hey. Skal til tandlæge imorgen. 'Hvilke sygesikring skal jeg vise for at kunne få refunderet i danmark, samt sygesikring Danmark. Mit gamle cpr nummer??? Eller det der gule EØS kort? - Håber nogen kan svare. :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mit gamle cpr nummer??? Eller det der gule EØS kort?
Det gule kort... ellers får du en ekstra-regning et stykke tid efter, på sygesikringens andel. Skete nemlig for mig - men jeg tog så bare fat i dem og viste dem instruktionerne på bagsiden af det gule kort - så lykkedes det. Men man kan jo lige så godt gøre det rigtigt fra starten når nu du har muligheden... Mht. "Danmark", så tror jeg det foregår manuelt (du skal selv sende regningen ind) - da de netop ikke kan indberette det automatisk når du ikke bruger dit cpr-nummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey Andersen. Tak for et svar... Men nu er jeg forvirret - Tanddamen deroppe var over lykkelig for jeg boede i sverige, så hun gad ikke kigge på EØS kortet. - Hun sagde Sverige blot betalte deres del. - Så stod jeg lidt og mumlede om landekode, fordi det var jo den "nogen" havde nævnt var den regningen skulle laves på. Men det mente hun ikke. Jeg kunne få en regning hvor jeg selv betalte ALT, også derefter må tage henvendelse til DK. (På det svenske personnummer). Hvis jeg vil have at Danmark skal bidrage, så må der ikke være mit svenske cpr nummer på, korrekt? - Så er det EØS landekoden? Er der en stor forskel i tandbiddrag fra Sverige kontra Danmark? Fordi det er da alt andet end lettere, at få SE til at betale sit, istedet for at ende som en anden herinde gjorde, med at blive afvist og intet få refunderet! Og hvorfor fik du en ekstra regning? - Håber nogen kan hjælpe, skal derop næste torsdag igen... Ja, "nul huller" er noget der sker på reklame film.... :scared::sick: ( Update, har lige snakket med Sygesikring Danmark - Mht. tandlæge, så er de egentlig ligeglade med hvad der står på - Efter længere snak, for han ønskede det gamle cpr nummer på regniing, det kan man jo ikke ifølge jer andre - Men blot man skrev sit gamle danske cpr nummer på, så ville de refunderer. - Så forklarede han også mht. medicin i Danmark, der sender man evt. recept, kvittering og alt hvad man får på det medicin ind til dem, så udbetaler de også for det. - Skriver hvis jeg får et ordentligt svar fra min gamle kommune, tvivler... men der var én der henviste til et lovforslag el noget, det må jeg lige finde Update igen - Ang. kommune, vil de have1, nationalitetskode, 2, navn og adr, 3 amtsnr, 4, kommunenr... Men det er da lidt svært at kringle ind på ind på "Det svenskes peronsnummers" plads... Jeg har Roskilde kommune som dem jeg skal sende til, men de var ligeglade, det var tandlægens problem hvis de ville have noget refunderet... (Min tanke går på, at, udfylde perosnnr med sine 6 første cifre, også ved navn, få indtastet de 4 andre ting de ønske ved navn/adr feltet. - Begynder at hælde til at blot få det svenske biddrag ;) Ved dog ikke hvor meget/hvor lidt det er.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - kan godt forstå du er lidt forvirret... Den ekstra regning jeg fik fra tandlægen var fordi jeg havde brugt mit danske cpr-nummer til den behandling. Da tandlægen så sender den ind til den offentlige sygesikring, afviser de den, fordi de kan se at jeg ikke længere bor i Danmark og derfor ikke er berettiget til det danske tilskud. Så den del det offentlige skulle have betalt, laver tandlægen så en ekstra-regning på og sender videre til mig. Denne regning tropper jeg så op med hos tandlægen og viser hende mit finde gule pap-kort hvor der bagpå står en vejledning til tandlægen. Denne følger hun, og så er der ingen problemer. Fremover viser jeg dem blot det gule kort og peger på instruktionen bagpå og så kører det hele som normalt. Hvordan de i praksis indberetter tingene ved jeg ikke, men sålænge jeg ingen ekstra-regninger får, så er det fint med mig :) Mht "Danmark" mangler jeg stadig at prøve det i praksis (har stadig regningen liggende), men de har en udenlands-afdeling man bliver tilknyttet når man flytter til Sverige, så man må jo regne med at kunne få hjælp af dem. Man da regningen, rigtig nok, ikke indeholder dit danske cpr-nummer, så kan det jo nok give lidt problemer, som du selv er inde på. Der står jo i forvejen dit navn og adresse, så hvis man selv skriver sit danske cpr-nummer på, som du fik oplyst af dem, så må den jo være fjong?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey igen. Dvs. din svenske tandlæge, trækker dk tillæg fra - så du ikke selv skal sende din regning til din gamle kommune? Blæret, hvilken tandlæge er det... Og ja, mht. danmark - så skriver man bare sit gamle cpr nummer på. Men han nævnte intet om at jeg skulle sende dem ind til en udenlandsk afd. Og jeg forklarede ham ellers jeg ville skrive det her... Igen, nogen som ved noget om dks tillæg til tandlæge er større end SEs?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dvs. din svenske tandlæge' date=' trækker dk tillæg fra[/quote'] Hov - så har jeg misforstået dig, det beklager jeg. Jeg bruger en tandlæge i Danmark... Ja så er det jo nok en helt anden snak - det har jeg desværre ingen erfaring med, så der må vi håbe der er andre på forummet der kan hjælpe..?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites