Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2006 Kunne det tænkes, at det er den legendariske med at tandlægen afregner på dit cpr-nummer og ikke på det nationalitetsnummer der står på dit sygesikringsbevis??? Det er jo hammer vigtigt at du viser dit sygesikringsbevis til lægen hver gang.... og at tandlægen gør som der står på bagsiden ;o). Ellers så sker der nemlig lige præcis det, som du har været ude for.Proceduren har ikke været anderledes end de andre gange. Så det er simpelthen en PICNIC-fejl fra sygesikringens side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
martin_–_grevie 0 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Sygesikringen Bliver desværre lige nødt til at genoplive denne tråd - håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg bor i Vellige og skatter 100% i DK. Jeg har været til tandlægen i Sverige og har sendt min regning til min fraflytningskommune (Hørsholm) sammen med mit gule pap-bevis. Nu har de så sendt mig et brev hvor de meddeler, at jeg ikke er berettiget til refusion eftersom jeg er grænsegænger. Tilgengæld har jeg ret til akut tandlægehjælp i DK i det omfang behovet opstår, men jeg er i Danmark.... Det kan da ikke være rigtigt, eller er det mig der har misforstået noget. Hvis de er galt på den kunne jeg godt tænke mig noget officielt at referere til, så jeg lige kan uddele en røffel eller to i Hørsholm. På forhånd tak ! Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8678 citat herfra: Alle, der bor eller arbejder i Danmark, har ret til tilskud fra sygesikringen. Tilskuddet omfatter offentlige sundhedsydelser, herunder bl.a. sygehushjælp, gratis lægehjælp, tilskud til medicin, tandlæge, fysioterapi og visse ydelser hos en fodterapeut. Kiropraktor- og psykologhjælp indgår også. Hvem er Øresunddirekt: Øresunddirekt er en informationstjeneste, som formidler offentlig information fra myndigheder til borgere og virksomheder i Øresundsregionen. Hørsholm er næppe klogere end den - offentlige - øresunds - borger - informationstjeneste på nettet. Går det helt skævt for dig, så ring til Kbhs kommune. De ved hvad de laver, og har håndteret mange sager. Måske du ydermere kan få et navn at henvise Hørsholm fjolserne til. Hvis det kan trøste dig så har jeg allerede skrevet til Nordisk råd angående dette. Syntes deres syndhedsordning er noget makværk, og myndighederne kan bare ikke finde ud af at håndtere det ude i forvaltningerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2006 Du skal ikke sende det til din fraflytningskommune, men til den kommune, hvor det firma du arbejder i er registreret. Fraflyttede fra Gentofte Kommune, men mit arbejde er registreret i Lyngby-Tårbæk, så jeg sendte regningen dertil (var til tandlæge for 14 dage siden) dagen efter og har i dag fået brev om, at de vil sætte den store sum af 155 DKK ind på min konto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Det er ikke helt rigtigt. Hvis i læser på øresund direkt og evt også snakker med kbh kommune, så er det således man er tilknyttet administrativt til ens fraflytterkommune. MEN ....hvis man har været arbejdsløs betragtes man som tilflytter fra udlandet, da man er arbejdsløshedsforsikret i SE. Alle nye "fra udlandet" på det danske arbejdsmarked er tilknyttet arbejdskommunen, fordi de administrativt ikke har en dansk fraflytterkommune, men kommer fra det svenske system. Meget uhensigtsmæssig sammensætning. Iøvrigt siger de også til Martin at han ikke er berettiget siden han er grænsegænger. Dette er en tolkning, da de tilsyneladende ikke ved det. Hvis de vil vide noget kunne de starte med at kigge på øreund direkt, som er en offentlig oplysnings side. Så udgangspunktet at han ikke er berettiget, det er lodret forkert. Man kan begynde at grave i det allerede der. Jeg nægter at tro på at man er tilknyttet udstedelsen af EØS beviset et sted, og håndteringen af sygesikringsandele et andet sted. Så jo Credde... hvis du har været arbejdsløs er det rigtigt. Det er iflg Københavns Kommune. Jeg fik en lang sludder med hende der udstedte EØS beviserne, som bagrund for et konstruktivt forslag til ændring af reglerne, som jeg så fremsendte til Nordisk Råd. Et af punkterne var en total borgeradministration samlet ET STED, dvs skat, EØS bevis m.v. samlet i et hus, således at almindelige folk kan finde ud af det. Men se bare GIO. Han oplevede at nogle gange kunne sygesikringen godt finde ud af det, og andre gange kunne de ikke. Hos samme tandæge med statisk papirflow. Problemet er at reglerne er ikke gjort enkle, de er lagt ud i lokale administrationer rundt omkring, og der "tolker man" regler når man ikke lige har læst de sidste 2.000 cirkulærer. Updated: MEd mindre altså der er lavet ændringer de sidste par måneder ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Jeg har ikke været arbejdsløs :th2: Da jeg flyttede over til Malmö for 2½ år siden, gik jeg ind til Gentofte Kommune, som jeg fraflyttede fra for at få lavet et sygesikringsbevis. Jeg fik at vide, at jeg skulle henvende mig i den kommune, hvor mit arbejdssted er registreret - i mit tilfælde Lyngby-Taarbæk Kommune. Der henvendte jeg mig og har ikke siden haft nogle problemer med at få tandlæge-tilskud og sygesikringsbevis. Jeg vil faktisk her rose på Gentofte og Lyngby-Taarbæk Kommune for at have styr på sagerne og tingene går i offentlig sammenhæng meget hurtigt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Hmmm endnu et eksempel på at de forskellige borgeradministrationer tolker reglerne, istedet for at efterleve dem. Hvis ikke de kan finde ud af det, er det jo ikke så underligt vi andre heller ikke kan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
martin_–_grevie 0 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2006 Jeg er forvirret nu ! Hej igen og tak til Thomas for hurtig respons. Jeg havde i dag fat i Hørsholm kommune og kom også igennem med mit argument i forhold til Øresundsdirekt. De ville lige tale med socialministeriet og vende tilbage, det kan jeg jo også selv lige gør tænkte jeg og ringede til Inge Stolz i social ministeriet. Hun gav Hørsholm kommune ret i sagen, hvad angår refusion fra sygesikring har vi ingen rettigehder som grænsegængere i Sverige - kun akut hjælp i DK. I Sverige høre vi som udgangspunkt til forsikringskassan, DK kompenserer netop Sverige via udligningsaftaler for dette. Hun lød meget sikker i sin sag og kunne henvise til EU forordring et eller andet. Desuden var hun ude med riven efter Øresundsdirekt og nævnte at de flere gange havde korigeret fejl på siden.... Jeg nåede ikke frem til forsikringskassen i dag, det må jeg gøre i morgen - det lyder bare meget underligt, når nu i har prøvet at få penge retur. Fuck et system !!!! Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 2, 2006 Nu bliver det rigtigt sjovt hva Martin, lad os forfølge den her lidt. Så er det endeligt bevist. Borgeradministrationerne tolker reglerne. Nogle kommuner vil gerne refundere, og andre vil bare ikke. Tilføjelse 09:58: Se den adresse længere oppe somKøbenhavns kommune gav Bluee, hvor han kunne fremsende sin regning. End ikke Socialministeriet er åbenbart skråsikre før de har snakket med en masse mennesker. Det kunne være sjovt at bede om at få det på skrift, postulatet om at de tit skriver forkert på øresunddirekt er ikke godt nok. Prøv at bede hende om et link du kan videregive til os andre medborgere. Det med en EU forordning af en eller anden slags er meget godt, men der er stadigt noget der hedder store nordiske sygehusaftale, og den har de bestemt ikke altid kendt til. Læs bare i gamle indlæg om Ulmus der fik en regning fra rigshospitalet, at være en offentlig institution betyder ikke at man som udgangspunkt har ret, med mindre man håndterer sagerne korrekt. Så er det spændende om den sygehusaftale ligger over eller under den der EU ting de ikke lige kan finde. Endnu en gang viser behovet sig for at have en central administration af pendlerne over øresund, samlet et sted eks. under tag med Skat øresund. Så har man en chance for at henvende sig et sted hvor de rent faktisk ved hvad de snakker om. Håber virkeligt ikke at Socialministeriet har ret i denne sag, fordi så er det da den mest uhensigtsmæsige håndtering af borgerne i øresund. Vi er ikke længere frit stillet i regionen, men "bare kastet hinsidan" så processen kan afsluttes. Det lader til at de ikke vidste hvordan man skulle kategorisere os, var vi halvdanskere stadigvæk, eller skulle vi kastes over i det svenske system. Det sidste lader til at være tilfældet, således at sagen kan lukkes. Vi er placeret hvor vi bor, og skatten kompenceres. Lidt firkantet men nemmest at slippe afsted med. Det var netop derfor at jeg skrev til nordisk råd. Jeg mener ikke det er hensigtsmæssigt at placere os i luften på den måde. De har skabt en region med med visionen om at sikre fri bevægelighed over øresund, og det gøres ikke ved at fragmetere disse borgeres personlige administration ud over 2 landes lovgivninger. Det virker som om det ikke er tænkt igennem, og at lukning af sagen har haft større tidspres, end krav om virkelig funktionalitet. Fri bevægelighed er netop hvad der var ved at opstå, og de regler man troede var der var faktisk bedre, end dem der åbenbart viser sig at være i virkeligheden. * Hvad så hvis man benytter sig af en dansk tandlæge, kan man så få refunderet igennem forsäkringskassan? Nu må de sgu holde op. En dansk bosiddende kan gå til tandlæge i SE, og få refunderet fra sygesikringen. Grunden til at vi har fået udleveret et EØS bevis, er da vel for pokker at der er en sammenhæng mellem borgeren og sygesikringen. Hvis de kompenserede så meget ville de nok ikek have udstedt et EØS bevis, men bedt os om at få et Försäkrings kassan bevis istedet for. * Hvordan kan man oprigtigt skrive at en pendler skal så vidt muligt bruge lokal (bopælsland) læge ved planlagte besøg. Ansvarlig for den lov er måske ikke klar over hvor en pendler befinder sig i løbet af arbejdsdagen, nemlig i et andet land end den læge de beder en om at tage tilbage til i frokostpausen. Fint nok når man er på barsel eller lign. Det fungerer ikke, og her er jeg nok rebel, så længe store nordiske sygehusaftale er i luften, agter jeg som mange andre pendlere at konsultere dansk læge fortsat. * Hvordan kan en borgeradministration få lov til at tolke reglerne, uden at nogle griber ind. Altså træffe en beslutning som de tilsyneladende ikke har skriftlig dokumentation for. Hvorfor meldes der bare ikke tilbage op i systemet, find de ansvarlige mennesker og træf en beslutning om deres fremtidige virke. * Hvorfor har man ikke et centralt sted der informerer. Øresund direkt var et godt sted at starte. Kan de ikke kontrollere deres egne informations tjenester, kan borgerne heller ikke længere finde ud af det. Så det bedste råd til borgeren er jo p.t. at tolke reglerne på den samme måde som administrationerne gør. * Når man har fået kommunikationen igang, og får formidlet det rigtige budskab ud, så kan vi borgere begynde at henvende os hvis noget er uhensigtsmæssigt. Som det billede tegner sig af vores sygesikringsvilkår begynder jeg at tvivle på om det hænger ansvarligt sammen. Til nordisk råd skrev jeg bla at de må snart gribe ind politisk over for broens arrogange prispolitik, ellers vil den være det som sætter hastigheden på udviklingen i øresund. Vi bliver så nok nødt til at gribe ind over for politikkerne, da scanianet er det eneste initiativ der giver et opdateret billede af livet i regionen, og det eneste sted man kan få hurtig hjælp over et bredt område. Det er som et skib uden ror - man kommer hurtigt ingen steder hen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2006 Jeg vil lige starte med at fortælle at jeg er ansat i sygesikringen i Helsingør Kommune. Jeg kan sgu godt forstå at I bliver forvirrede, når man får så man forskellige regler at vide. Jeg vil så starte med at sige at ministeriet har givet jer oplysninger, som gælder hvis man blot er flyttet til Sverige og IKKE er grænsegænger. Det er altså Indenrigs- og sundhedsministeriet at Inge Stolz sidder. Reglerne er lige omvendt for os grænsegængere. VI har ret til akut behandling i Sverige, men planlagt behandling i Danmark. Årsagen hertil er at det svenske sundhedssystem fungere som det danske. Alle med ophold i landet har ret til akut behandling... Vi har så også et sygesikringskort til Danmark og derfor ret til alt det andet i Danmark. Jeg har undersøgt det her med tandlægeregninger op til flere gange og det eneste jeg kan fortælle jer er at man altså godt kan få sygesikringstilskuddet fra Danmark, når man går til tandlæge i Sverige. I Sundhedsminiseriets vejledning af 23. juni 200 står der følgende: "Der kan ydes tilskud til personer, der er bosat her i landet, og som er sygesikret i gruppe 1 eller gruppe 2. Desuden kan der ydes tilskud til personer, som er dansk sygesikret uden dog at have fast ophold her i landet, og som derfor er i besiddelse af et særligt sygesikringsbevis (OS 01.301). Det vil typisk være personer, som ifølge internationale regler f.eks. EF-forordning 1408/71 er omfattet af dansk social sikring." Hvis I støder på det modsatte henvis til denne vejledning, da alle kommuner skulle have den. Vejledningen hedder: Vejledning om adgang til tilskud efter sygesikringsloven til varer og tjenesteydelser, der købt/leveret i et andet EU-/EØS-land. Det med hvilken kommune, der er det altid sådan at det er fraflytningskommunen, hvis man har en sådan. Har man aldrig boet i Danmark, er det arbejdskommunen. Nogle kommuner er dog så flinke, at de gerne udsteder et sygesikringsbevis eller udbetaler et tilskud, selvom de kun er "arbejdskommunen". Håber at det har hjulpet nogle af jer. VH Karina:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 6, 2006 Karina du er en guldpige.... Må jeg citere dig for den vejledning af 23. juni 200 (der mangler et tal.) øh... Jeg har forsøgt at sammenfatte noget i den øverste tråd, den hedder samlet Info på EØS beviset? Jeg forsøger at koge noget af det ned så folk ikke skal læse 1000èr tråde. Lækkert at høre fra dig, jeg havde også på fornemmelsen at der blev blandet Øresund og EU ind i dette her. Tror en af hovedfejlene er at nogle administrationer automatisk tolker os som permanent fraflyttere til andet EU land, istedet for grænsegængere. Jeg har iøvrigt skrevet til nordisk råd og bedt dem diskutere nyttigheden af EØS beviset. Specielt pendlere anvender jo lægehjælp i regionen på samme måde, som en dansk eller svensk turist ville gøre. Helt godnat med det der EØS bevis. Vi har jo som borgere let fire numre at administrere nu: 1. Det oprindelige danske personummer, anvendes som fortsat registrering af vores danske statsborgere og skatteting i DK. 2. Svensk personnummer til borgeradministration i Sverige. 3. Landekodenummer, erstatter oprindeligt DK nummer ved lægehjælp. 4. Nyt fiktivt DK personummer, da man skal have DK personnummer for at købe medicin på et apotek i DK, og det oprindelige DK personummer må ikke anvendes mere. He he he .... Dropper vi EØS beviset fborfalder punkt 3+4. Og så må vi lige have sarkasmen på banen, inden Nils spotter chancen: ;) Og så er det at man står i sin egen bank med aaaaalle disse numre, + et dansk EU kørekort + et EU pas + et bank kort fra både DK&SE , og får at vide man ikke kan indsætte 50kr på sin egen bankkonto - uden et Svensk bankID kort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 Jeg er jo ikke meget for at du citerer mig personligt, da det bliver at blande arbejde og privatliv sammen... Men du kunne jo evt. henvise til Europakommissionens hjemmeside på dansk. Det er også lidt sværere at afvise. Vejledningen jeg nævnte findes her: http://www.europa-kommissionen.dk/eu-politik/noegleomraader/social/index/sygesikring/ og den er iøvrigt fra 2000...ja der manglede et nul. For god ordens skyld ville jeg ikke kalde det EØS-beviset. Det har nemlig forskellige kaldenavne i kommunerne...her i Helsingør er EØS-beviset f.eks det blå plastikkort. Jeg ville i stedet kalde det grænsegænger-sygesikringskortet, særligt sygesikringsbevis eller OS 01.301. Det sidste er faktisk den rigtige betegnelse. Jeg vil så lige nævne at det firma som ejer det danske sygesikringssystem er ved at udarbejde en løsning for os grænsegængere. Når den er klar så skulle det løse nogle af problemerne.... Vi vil formentligt få et plastikkort (håber jeg) og så skulle vi kunne køre på stregkoder, som alle andre. Men ærligt så synes jeg faktisk at man burde få udstedt et identifikationskort for grænsegængere, som gælder i hele Norden til læger, apoteker, som ID o.s.v. Men dette kan rent praktisk ikke lade sig gøre, da alle landene har forskellige EDB-systemer. Held og lykke med skriveriet VH Karina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 For god ordens skyld ville jeg ikke kalde det EØS-beviset. Det har nemlig forskellige kaldenavne i kommunerne...her i Helsingør er EØS-beviset f.eks det blå plastikkort. Jeg ville i stedet kalde det grænsegænger-sygesikringskortet, særligt sygesikringsbevis eller OS 01.301. Det sidste er faktisk den rigtige betegnelse. "Sikring i henhold til EØS-aftalen af 1/1-94 INVALID IN SWEDEN"....er, ordret, hvad der står på mit i "Legitimationsindehaverens navn og adresse"-feltet. Forskellige kommuner skriver sikkert noget forskelligt....og så er det klart at kommune X ikke fatter kommune Y´s måder at gøre tingene på. *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 Det tror jeg alle kommuner skriver... Oversat til dansk betyder det bare at du ikke kan bruge det i Sverige, fordi man i Norden også er sygesikret i det land man bor. Derfor kan man ikke bruge et dansk sygesikringsbevis i Sverige, da vi jo også har et svensk. I alle de øvrige EU-lande skal man også have en særlig blanket for at kunne gå til lægen hvor man bor... f.eks grænsegængere i Tyskland. Det slipper vi da i det mindste for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 For god ordens skyld ville jeg ikke kalde det EØS-beviset. Det har nemlig forskellige kaldenavne i kommunerne...her i Helsingør er EØS-beviset f.eks det blå plastikkort. Jeg ville i stedet kalde det grænsegænger-sygesikringskortet, særligt sygesikringsbevis eller OS 01.301. Det sidste er faktisk den rigtige betegnelse. Hørt hørt! EØS er der jo så meget, der er. Et almindeligt danskersygesikringsbevis er jo også et EØS-bevis. Grænsegængersygesikringsbevis eller sygesikringsbevis for grænsegængere synes jeg er det rigtige at kalde det, for det er jo det, det er. De dovne kan jo kalde det et grænsegængerbevis. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 da vi jo også har et svensk.A-hva´? Sådan ét har jeg ikke.... Men det kræver måske at jeg har været i Vård-systemet først, al´så haft brug for læge-hjælp? Which i haven´t... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 A-hva´? Sådan ét har jeg ikke.... Men det kræver måske at jeg har været i Vård-systemet først' date=' al´så haft brug for læge-hjælp? Which i haven´t...[/quote'] Her i folkhemmet behøver vi ikke have papir på, at vi selvfølgelig hjælper hinanden, hvis vi bliver syge. Det er nok, at man er en af gutterne. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 ja det gør det nemlig. Man får det første gang, men opsøger sygehuset eller lægen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 ja det gør det nemlig. Man får det første gang' date=' men opsøger sygehuset eller lægen.[/quote']Nils svarer én ting, og du en anden ...hehe Jeg var af dén opfattelse, at jeg, som Nils også skriver, er dækket ind så snart jeg er folkbokfört her i det blå-gule land. Og dette mener jeg også er blevet bekræftet adskillige gange. Og nu kommer der modstridende oplysninger...men præcis fra dén kant jeg havde forventet ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 Modstridende oplysninger..??? Jeg har da ikke sagt det modsatte... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Karina 20 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 Jeg ved ikke med Nils, men jeg har altså lige været igennem en længere tur igennem det svenske sygehusvæsen. Første gang jeg kom på skadestuen fik jeg et plastikkort og et högkostnadkort. Platikkortet skal jeg vise hver gang jeg opsøger læge eller sygehus... altså er det er sygesikringskort. Det andet kort bliver stemplet hver gang, så jeg efter tredje eller fjerde besøg slap for egenbetaling et år frem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 Første gang jeg kom på skadestuen fik jeg et plastikkortOk...på dén måde. Takker for info´en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret June 7, 2006 Karina: Nej nej...selvfølgelig komprommiterer jeg ikke dit arbejde. Jeg ville bare bruge "nogle af dine ord"... .... i den der sticky tråd hvor jeg forsøger at sammenfatte..... det der nu kan sammenfattes, af det som ikke fattes af dem som egentligt skal fatte det... og det bliver ikke lettere når man bliver syg, pyldret og svimmel. :D Den kunne Flemming Jensen eler Nils ikke have formuleret bedre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
frujensen 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2006 Fiktivt personnummer ????? Thomas O skrev bl.a. dette tidligere (kan ikke finde ud af at quote)den gør mærkeligt Vi har jo som borgere let fire numre at administrere nu: 1. Det oprindelige danske personummer, anvendes som fortsat registrering af vores danske statsborgere og skatteting i DK. 2. Svensk personnummer til borgeradministration i Sverige. 3. Landekodenummer, erstatter oprindeligt DK nummer ved lægehjælp. 4. Nyt fiktivt DK personummer, da man skal have DK personnummer for at købe medicin på et apotek i DK, og det oprindelige DK personummer må ikke anvendes mere Mit spørgsmål er følgende: hvor finder jeg oplysning om punkt 4??? jeg har netop modtaget mit pap sygesikringsbevis med landekode på, har derefter været på apoteket og hente receptpligtigt medicin (godt nok på en gammel recept.) og der kørte det som en helt normal ekspedition. Min ctr saldo er som den skal være og jeg går da ud fra at jeg også får mit tilskud fra sygeforsikringen danmark. Skal jeg selv gøre noget eller hva.? mvh FruJensen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret June 22, 2006 Det er fordi de kører på den gamle recept med dit danske cpr.nummer.. det bouncer på et tidspunkt, også vil du figurere som udvandret. Samme problem hvis tandlæger og læger kører videre på cpr nummer, så kommer regningen retur fra Sundhedsvæsenet. Apoteket opretter selv et nyt fiktivt nummer som din ctr saldo kører på fremover. Vil lige nævne at jeg blev gjort opmærksom på det efter 2 år af Steno Apotek. Så det er nok ikke alle apoteker der kender til reglen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites