Jump to content
Guest csa

Tandlæge i Malmö

Recommended Posts

Guest csa

Så er det ved at være tid til tandlægeftersyn for mig, og jeg vil bare lige spørge om der er nogen der kan anbefale en i Malmö. (Kvalitet frem for pris) /CSA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Så er det ved at være tid til tandlægeftersyn for mig, og jeg vil bare lige spørge om der er nogen der kan anbefale en i Malmö. (Kvalitet frem for pris) /CSA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas
www.smileout.com de er ok. Ved ikke om de er de billigste, men det minder om en dagligstue mere end en klinik. Har kun hørt godt om dem. Ligger på Stortorget. Skal selv snart derop. *Gyyyyys* Deres spciale er vist tandlægeskræk, derfor hyggelig klinik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Thomas, fortæl lige om besøget ved dem, da jeg også skal til at finde tid hos en tandlæge og jeg har tandlægeskræksad.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest julie

Jeg har lige været oppe hos smileout og jeg er selv ret bange for tandlæge besøg, men jeg syntes det var en god oplevelse. Jeg skal derop igen på torsdag for at få hevet en visdoms tand ud, men det mente hun ikke var noget jeg skulle være bange for, det er hurtigt overstået. Jeg kan varmt anbefale dem, men jeg ved at lige pt tager de vist ikke nye patienter ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Jeg må lige have liv i denne tråd igen, fordi... Min kæreste og jeg har været hos tandlægen i Sverige med 2 ugers mellemrum. MIn kæreste betalte SEK 902 og jeg 552 for præcis den samme tandrensning. Min kæreste bor i Danmark, og tandlægen (B.Zedermann-Gonn) fortalte hvor meget hun skulle have tilbage, men det holdte absolut IKKE stik. Jeg der imod, får ikke noget retur, men jeg skal kontakte en svensk forsikringskasse og have noget retur. Men for at få retur fra en forsikringskasse skal jeg være medlem, og efter som jeg kun er hos tandlægen max 1 gang om året, kan det ikke betale sig. Omvendt i Danmark får jeg ikke tilskud længere, efter som jeg bor i Sverige, det er igen den svenske forsikringskasse som stå for det, men der skal man forhåndsgodkendes inden man kontakter udenlandsk tandlæge. Hvad gør I andre og hvad har i erfaret på dette område??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Zeni! Jeg går til tandlæge i Danmark ca. hver 10. måned. Jeg får det tilskud, jeg altid har fået. Der er ikke ændret noget som helst. Du har krav på at blive behandlet i DK, som altid, hvis du har fået dit "papir-sygesikringsbevis", og hvis du arbejder i DK, og betaler skat i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Ulmus: Jeg forstår ikke helt hvad det har med at gå til tandlægen i sverige at gøre, og slet ikke hvad det skulle hjælpe??????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det Ulmus mener (uden at vide et) er at du sagtens kan få tilskud i DK, som du skriver du ikke får længere. Hvis du altså arbejder i Dk. Med hensyn til hvad din kæreste skal have tilbage, så er det jo et beløb hun får af den danskesygesikring og ikke tandlægen. Inden vi flyttede over var min mand igennem en kæmpe omgang herover, hvorefter vi sendte regningerne ind til sygesikringen, og fik en pæn sum tilbage. Til hvordan vi gør det, så har vi nu tandlæge i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Zeni, Du skriver: "omvendt i DK får jeg ikke tilskud længere, eftersom jeg bor i Sverige ...." Det var det, jeg svarede på. Du skriver nemlig ikke, om du stadig arbejder og betaler skat i DK, men det gik jeg bare ud fra. Og hvis det er tilfældet, har du krav på tilskud som sædvanligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pk

Hej, Jeg skal have lavet en ny 4-leddet bro, da den gamle er slidt og snart falder ud (14 år gl.). Hvem kan I anbefale jeg går til i malmø og hvad koster det?? Jeg har kigget lidt på Avmintand, men har I nogle erfaringer??? Evt. også budgetpriser??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Får man tilskud hvis man går til Svensk tandlæge i Sverige så? (jeg ved det er en gammel tråd... men relevant aligevel)
Du for tilskud begge steder. Hvis du går i SE sender du regningerne til DK, hvor efter de refundere det du skal have i tilskud og i DK for du som man plejer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Bluee:Jeg bruger Stefan Ohlsson i Friisgatan i den ende ved folkets park. Jeg fik ham anbefalet igennem min Far der brugte ham. Han har været ved DSB og en masse DSB folk bruger ham. De starter med at lade dig udfylde et førstegangs skema angående hvad du ikke kan tåle, og hvor tandlægeskræk du er, om du vil have bedøvelser m.v. Dernæst kommer du ind i et lille rum hvor de tager et panorama røntgenbillede af dig, så de får overblik over dit hovede. Dernæst hvis de tager røntgen er det digitalt, og de viser det på en fladskærm på bordet ved siden af, hvad de skal lave m.v. Stefan er en (om)hyggelig fyr, asistenterne er voksne søde piger der taler forståeligt, og alt er holdt i hyggeligt simpelt miljø, ikke nogle overfancy lokaler men pænt. Jeg kan godt lide at kommer der. Han kan iøvrigt ligge en perfekt bedøvelse, uden at lamme det halve hovede resten af dagen. Så mens kan rumsterer, ligger man og hører radio i baggrunden. Ham kan jeg roligt anbefale. Dog tager de ikke kort - kun kontanter, men hvis du tager nogle penge med fra start, kan man jo bare betale lidt i forskud evt. http://profil.krak.dk/autofirmaprofiler/KR/kvww/4721998/TandlaegeStefanOhlsson/Fane1.htm Miriam:Hvor sender man egentligt tandlæge regningen hen bagefter, når man skal have sygesikringsandelen retur. Hvad amt? Fraflytteramtet eller kbh. amt? Har forgæves ledt efter en adresse, eller kontaktperson.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Fandt det sørm`selv inde på Øresund direkt. Forside > Borger > At pendle > Bo i Sverige - arbejde i Danmark > Sygesikring og sygesikringsbevis til pendlere > Tilskud til tandlæge for pendlere Tilskud til tandlæge for pendlere Hvis man bor i Sverige og arbejder i Danmark, kan man få tilskud fra den danske sygesikring til behandling hos en svensk tandlæge. Tilskud til tandlægebehandling omfatter blandt andet regelmæssige undersøgelser, tandrensning, små fyldninger (dog ikke plastfyldninger i kindtænderne), rodbehandlinger, udtrækning af tænder og visse operative indgreb. Man kan få yderligere information hos tandlægen eller den kommune, hvor man arbejder. Der gives tilskud på op til 40 procent til fastsat grundhonorar ifølge ”Overenskomst om tandlægehjælp mellem Sygesikringens Forhandlingsudvalg og Dansk Tandlægeforening”. Der gives faste beløb til operativ fjernelse af en tand, flerflade tandfyldning i for- og hjørnetænder samt rodbehandling. Ved behandling hos en svensk tandlæge skal man være opmærksom på, at man selv skal betale det fulde beløb, som behandlingen koster i Sverige, inklusiv det beløb som den svenske sygesikring betaler. Har man modtaget bidrag fra den svenske sygesikring, kan man nemlig ikke også få tilskud fra den danske sygesikring. For at få tilskud fra den danske sygesikring efter besøg hos svensk tandlæge, skal man sende den originale kvittering fra tandlægen samt en kopi af sit danske sygesikringsbevis til den kommune, som har udstedt sygesikringsbeviset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sygesikringen i DK har heller ikke styr på deres egne regler, tilsyneladende. Jeg har stadig tandlæge i DK, og har været til regelmæssigt bisse-tjek og polering en 5-7 gange, imens jeg har haft adresse i Sverige. Ingen problemer med betaling. Jeg smider bas-ørerne for min andel, og sygesikringen napper resten. Det vil sige...indtil idag. Fordi nu vil sygesikringen pludselig ikke godkende betaling af deres andel, eftersom jeg nu har "fast bopæl i Sverige", som de sagde. Øh..ja..præcis som alle de andre gange. Hvad skulel forskellen være på dengang og nu!? Dét kunne de ikke lige svare på - men de ville da kigge på det. Tak tak...fordi jeg betaler ikke ekstra-regningen som min tandlæge har fremsendt, bare fordi sygesikringen ikke har styr på deres egne regler. Jeg tilbød at forklare dem reglerne på området - men de mente godt selv de kunne hitte ud af det, hvis de lige fik en dag eller to. *wow*...jeg ville kunne have klaret det på en kop-kaffes-tid :rolleye: Igen understreger det bare, at systemet i Danmark ofte ikke kan hitte rundt i sine egne regler. Du skal sørge for at sætte dig ind i reglerne og lov-teksterne på området, når du flytter herover. Medmindre du har en udpræget trang til at blive b***-f***** økonomisk af systemet i DK. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har det ikke noget at gøre med, at du nu er arbejdsløs og derfor ikke længere betaler skattefar i DK? Så har du jo heller ikke længere krav på goderne i DK
Jeg er først arbejdsløs 1 marts. Jeg er under opsigelse p.t.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tandlæge Kunne det tænkes, at det er den legendariske med at tandlægen afregner på dit cpr-nummer og ikke på det nationalitetsnummer der står på dit sygesikringsbevis??? Det er jo hammer vigtigt at du viser dit sygesikringsbevis til lægen hver gang.... og at tandlægen gør som der står på bagsiden ;o). Ellers så sker der nemlig lige præcis det, som du har været ude for. VH karina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites