Guest odde Anmeld indhold Skrevet March 16, 2003 Vi har netop født på MAS i Malmø, og nu kommer vi til endnu et slagsmål mellem danske og svenske myndigheder vedr. den nyfødte. Min kæreste er ansat i SAS, og derfor lønnet i DK, men beskattet i S - jeg både arbejder og skatter i DK. Nogen der har styr på hvorfra vi får børnepenge, og om den nyfødte kan få både dansk og svensk CPR? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest odde Anmeld indhold Besvaret March 16, 2003 Vi har netop født på MAS i Malmø, og nu kommer vi til endnu et slagsmål mellem danske og svenske myndigheder vedr. den nyfødte. Min kæreste er ansat i SAS, og derfor lønnet i DK, men beskattet i S - jeg både arbejder og skatter i DK. Nogen der har styr på hvorfra vi får børnepenge, og om den nyfødte kan få både dansk og svensk CPR? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2003 En del af problematikken i øresundsregionen har været, at de der arbejder i DK og bor i SE betaler skat til DK, er socialt sikret i SE (bopælslandet). Såfremt de svenske myndigheder udbetaler børnepenge som man gør i DK, så ville mit bud være at kontakte dém. Snak evt. med Øresunddirekt nede på stortorget om hvilken adresse / myndighed i skal søge til Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2003 Først og fremmest tillykke med familie forøgelsen. Så hut jeg hvisker, modtages der børnepenge fra begge sider - forstået på den måde, at der bliver suppleret op fra dansk/svensk side alt efter hvilket land der har den højeste sats. Men jeg ville følge det super gode forslag og kontakte Øresunddirekt for en afklaring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest odde Anmeld indhold Besvaret March 17, 2003 Takker for input - vil straks drage til Stortorget! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites