Jump to content
Guest kristian

Sygesikring

Recommended Posts

Guest kristian

Nu har jeg boet i Sverige i 6 måneder og indtil nu også arbejdet i Sverige og har derfor været vant til at betale svensk skat, have svensk læge o.s.v. Nu arbejder jeg jo så i Danmark igen men bor i Sverige. Skal jeg så tilbage til min danske læge? have et dansk sygesikring igen o.s.v.? Og hvordan er det så lige at jeg gør det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kristian

Nu har jeg boet i Sverige i 6 måneder og indtil nu også arbejdet i Sverige og har derfor været vant til at betale svensk skat, have svensk læge o.s.v. Nu arbejder jeg jo så i Danmark igen men bor i Sverige. Skal jeg så tilbage til min danske læge? have et dansk sygesikring igen o.s.v.? Og hvordan er det så lige at jeg gør det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

Min kæreste er flyttet over til mig i Malmø. Hun er studerende i DK og vi fik at vide i den danske kommune at hun ikke længere kunne få sygesikringsbevis, fordi hun ikke arbejder i DK, men kun studere. Tilgengæld sagde de hun skal tilmelde sig det svenske sygehusvæsen!! Er der nogen som kender til det og ved hvor man skal henvende sig i Malmø/Limhamn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites