Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2007 Nej, jeg siger ikke det er nemt. Tvært om! Jeg ved godt, at der skal slås for sagen og jeg håber også du følger den helt til dørs. Det er den eneste måde vi kommer videre på og så er der én tandlæge mindre at overbevise:th2: Jeg går ud fra, at "de" ,er tandlægen du mener. I og med du er folkbokförd i Sverige er du berettiget til tilskud. Hvis tandlægen ikke fatter det, så fremvis dit ID-kort alternativt dit personnr.bevis (har du ingen af delene, kan du rekvirere et personnr.bevis på Skatteverkets hjemmeside) :) Men det kan da godt være du skal overveje en lidt mindre tungnem tandlæge næste gang:laugh: Nu er det ikke tandlægen der ikke fatter det, men du er ikke berettiget til en skud bare fordi du er folkbokförd! Du skal også være medlem af forsikringskassen, og det kan du ikke blive når du arbejder i dk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2007 Nu er det ikke tandlægen der ikke fatter det' date=' men du er ikke berettiget til en skud bare fordi du er folkbokförd![/quote'] Jo, du er :) Og nej, du skal ikke være medlem af FK. Prøv at læse nedenstående link, specielt stk.4.2. de to første afsnit. Håber det hjælper dig lidt ;) http://www.im.dk/publikationer/sygehjaelp/kap05.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2007 Jo, du er :) Og nej, du skal ikke være medlem af FK. Prøv at læse nedenstående link, specielt stk.4.2. de to første afsnit. Håber det hjælper dig lidt ;) http://www.im.dk/publikationer/sygehjaelp/kap05.htm Nej ikke rigtigt! Men det er sandt at jeg er berettiget til tilskud i danmark, hvis jeg går til tandlægen der, går jeg til tandlægen i sverige, er det der jeg skal have tilskuddet!!! Og nu er tilskud til tandlæge jo ikke det samme som sygehjælp? Nu har jeg snakket med en inde i sundhedsministeriet igen og får nu tilsendt de papirer hvori hun siger at det står i!!! Ligeledes får jeg tilsendt papirene fra fk hvori det modsatte skulle stå i! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Nej ikke rigtigt! Men det er sandt at jeg er berettiget til tilskud i danmark, hvis jeg går til tandlægen der, går jeg til tandlægen i sverige, er det der jeg skal have tilskuddet!!! Og nu er tilskud til tandlæge jo ikke det samme som sygehjælp? Nu har jeg snakket med en inde i sundhedsministeriet igen og får nu tilsendt de papirer hvori hun siger at det står i!!! Ligeledes får jeg tilsendt papirene fra fk hvori det modsatte skulle stå i! Du er godt nok svær at overbevise:laugh: Men jeg prøver lige igen, for nu fandt jeg langt om længe den oversigt, som jeg kunne huske at have læst "long time ago" (og som jeg vist også lovede Credde og Thyge at finde frem).Det kan næsten ikke siges tydeligere. M.h.t. din henvendelse til FK tror jeg altså I må have talt forbi hinanden:confused: http://www.im.dk/publikationer/sygehjaelp/ren.htm#B3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2007 Hej! Jeg skal til tandläge i Malmö idag, men er ikke sikker på at gränsegängerbeviset har nået at komme med posten. Skal jeg hjem og tjekke posten inden og så til tandläge, eller gör det ingen forskel om man har kortet med sig og vise, mht at få tilskud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Quark 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Ang. Tilskud til tandlæge/ Hvis jeg bliver syg? Reglerne er sådan.. ifølge sundhed og integrationsministeriet. Som jeg selv har talt med.. Hvis du arbejder i Danmark og betaler ATP samt skat i Danmark, er dansk statsborger.. Så har du et grænsegænger sygesikringskort.. Det gamle gule af papir.. Du er berettiget til lægehjælp og operation på lige vilkår med andre danskere ingen forskel.. Hvis du går til tandlægen kan du aflevere en kvittering til sygekassen Danmark hvis du er medlem, de kan lave en kopi til dig, som du sender/ afleverer ved din GAMLE hjemkommune.. altså den kommune der udfærdiger dit sygesikringsbevis.. De skal så udbetale dig de gældende tilskud til behandling efter dansk lov... BASTA! uanset hvad de siger er reglerne sådan! Du er dansk og betaler skat i Danmark. Husk at plastikkortet fra Danmark ikke gælder og du skal forny dit papirsygesikringsbevis hvert år hos din gamle hjemkommune.. Jeg har valgt at få det blå sygesikringsbevis også.. Det letter nogle gange proceduren.. skal have et nyt knæ i Danmark til Januar.. Held og lykke spørg endelig hvis i har spørgsmål.. Har kriget med det danske system længe! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Zidane 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Hvorfor spørger I ikke den store ekspert på dette område? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2007 Reglerne er sådan.. ifølge sundhed og integrationsministeriet. Som jeg selv har talt med.. Hvis du arbejder i Danmark og betaler ATP samt skat i Danmark' date=' er dansk statsborger.. Så har du et grænsegænger sygesikringskort.. Det gamle gule af papir.. Du er berettiget til lægehjælp og operation på lige vilkår med andre danskere ingen forskel.. Hvis du går til tandlægen kan du aflevere en kvittering til sygekassen Danmark hvis du er medlem, de kan lave en kopi til dig, som du sender/ afleverer ved din GAMLE hjemkommune.. altså den kommune der udfærdiger dit sygesikringsbevis.. De skal så udbetale dig de gældende tilskud til behandling efter dansk lov... BASTA! uanset hvad de siger er reglerne sådan! Du er dansk og betaler skat i Danmark. Husk at plastikkortet fra Danmark ikke gælder og du skal forny dit papirsygesikringsbevis hvert år hos din gamle hjemkommune.. Jeg har valgt at få det blå sygesikringsbevis også.. Det letter nogle gange proceduren.. skal have et nyt knæ i Danmark til Januar.. Held og lykke spørg endelig hvis i har spørgsmål.. Har kriget med det danske system længe![/quote'] Kom med det på skrift, at du skriver det er sku ikke nok. Hvor er de regler henne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 Min kone har lige været til tandlægen i Malmö. Hun blev, af tandlægen, spurgt om hun var forsikret i Sverige, hvilket hun svarede nej til . Vi har boet herovre siden 1ste nov. 2007. Han sagde at man automatisk blir forsikret (i F.K.??) efter 1 år.. Vi har ikke umiddelbart fået noget refunderet og jeg tror ikke at det sker, før man er forsikret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Uffe 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2007 Min kone har lige været til tandlægen i Malmö. Hun blev' date=' af tandlægen, spurgt om hun var forsikret i Sverige, hvilket hun svarede nej til . Vi har boet herovre siden 1ste nov. 2007. Han sagde at man automatisk blir forsikret (i F.K.??) efter 1 år.. Vi har ikke umiddelbart fået noget refunderet og jeg tror ikke at det sker, før man er forsikret...[/quote'] jeg bruger Stefan Ohlsson http://www.stefanohlsson-dental.se/?pid=1 og jeg får tilskud fra FK også inden jag havde boet 1 år i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2007 Hvad med andre statsborgere ? Og hvad så med dem der ikke er Danske statsborgere men arbejder i DK ?? Her er vist noget der halter Reglerne er sådan.. ifølge sundhed og integrationsministeriet. Som jeg selv har talt med.. Hvis du arbejder i Danmark og betaler ATP samt skat i Danmark' date=' er dansk statsborger.. Så har du et grænsegænger sygesikringskort.. Det gamle gule af papir.. Du er berettiget til lægehjælp og operation på lige vilkår med andre danskere ingen forskel.. Hvis du går til tandlægen kan du aflevere en kvittering til sygekassen Danmark hvis du er medlem, de kan lave en kopi til dig, som du sender/ afleverer ved din GAMLE hjemkommune.. altså den kommune der udfærdiger dit sygesikringsbevis.. De skal så udbetale dig de gældende tilskud til behandling efter dansk lov... BASTA! uanset hvad de siger er reglerne sådan! Du er dansk og betaler skat i Danmark. Husk at plastikkortet fra Danmark ikke gælder og du skal forny dit papirsygesikringsbevis hvert år hos din gamle hjemkommune.. Jeg har valgt at få det blå sygesikringsbevis også.. Det letter nogle gange proceduren.. skal have et nyt knæ i Danmark til Januar.. Held og lykke spørg endelig hvis i har spørgsmål.. Har kriget med det danske system længe![/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2007 Grænsegængersygsikringskortet har intet med dansk statsborgerskab at gøre. Det handler kun om, at man er bosat i et andet land og arbejder i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites