Jump to content
Guest karina

Jeg skal føde i Sverige

Recommended Posts

Guest karina

Er der nogen der har erfaringer med at føde på et svensk sygehus? Jeg skal føde på Lund. Er der noget jeg skal være opmærksom på, som er anderledes end i DK? Hvad med mødregrupper og den slags, har de det i sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest karina

Er der nogen der har erfaringer med at føde på et svensk sygehus? Jeg skal føde på Lund. Er der noget jeg skal være opmærksom på, som er anderledes end i DK? Hvad med mødregrupper og den slags, har de det i sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest betina

Hej Karina, Jeg fødte i sverige i Göteborg i 92. Jeg syntes ikke at det var den store forskel i forhold til danmark. - men det er selvfølgelig et par dage siden ...! Der er også fødselsforberedelses - mødregrupper og alt det som du kender til herhjemme. Har du været på mødrevårdscentralen og hilst på din barnmoska ? En lille ting, i sverige er det en udbredt "tradition" at man annoncere når barnet er født, med køn,størrelse, tid, mor og fars navn og en hilsning til sin barnmoska. Husk at i sverige kravler børnene førend de kryber ! Held og lykke, Venlig hilsen Betina L Leman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anna

Hej Vi bor i Höör og vil gerne forøge familien med en til. Jeg har snakket med en barnmorska 0m at jeg helst vil føde i Dk, da jeg gerne ville kunne forstå hvad der foregår under fødslen især med tanke på diverse sprøjter osv, men sandelig også med hensyn til min stakkels lille mand, som jo nok også gerne vil vide, hvad der foregår omkring ham. Spørgsmålet er så om der er nogen der ved, hvordan man gør med hensyn til betaling osv. Jeg arbejder nemlig i Sverige og min man i Dk. Skal man mon betale for at føde i Dk, hvis man tilfældigt er der den dag man nu er sat til??? Er der nogle medsøstre eller -brødre som kan svare????? mvh Anna S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites