Jump to content
Guest louise

Hvordan med betaling når i køre sammen?

Recommended Posts

Guest louise

hejsa min fyr og jeg har brobizz som han pt bruger alene da jeg har barsel, men da vores nabo arb. i samme område som min kæreste har de spurgt (den ene af dem) om hun må køre med de dage hvor de arbejder ens (nogle dage kun den ene vej) hvordan gør i med afregning håber der er nogle der kan svare hilsen louise

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest louise

hejsa min fyr og jeg har brobizz som han pt bruger alene da jeg har barsel, men da vores nabo arb. i samme område som min kæreste har de spurgt (den ene af dem) om hun må køre med de dage hvor de arbejder ens (nogle dage kun den ene vej) hvordan gør i med afregning håber der er nogle der kan svare hilsen louise

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Louise, din fyr beholder hele brofraget, da det er ham som betaler for den. Jeres nabo får dermed kun almindelig befordringsfradrag, som er uafhængig af transportmiddelet, og hvilken vej naboen er med som passagere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest louise

okay, tak for hjælpen men har i noget betaling internt? jeg mener f.eks 50 kr pr vej eller for vil jo ikke bare uden videre gøre det gratis???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest louise

jo det er det vel men må indrømme at vi ikke har en fornemmelse af det da vi ikke har prøvet det før. men turen er fra oxie til fields.... nogle ideer???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

hvad koster det pr dag med et måneds kort til toget? Det kan vel give et hint om hvad det skal koste for sådan en tur? også selvf lidt billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville foreslå 1 kr. pr. km. Det kan jo ikke nytte at sammenligne med et månedskort, for det har man vel ikke, hvis man nogle dage om måneden har brug for kørelejlighed. Man kunne så gå ud fra billetprisen og så tage f.eks. ½ pris, men det ville nok også svare nogenlunde til 1 kr. pr. km.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Ulmus, med 40 km. hver vej bliver det efter min hovedregning 80 om dagen. ca. 20 arbejdsdage bliver det 1600,- 300,- dyrere end togkort, det er efter min mening en ret dårlig forretninghappy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, vedkommende skal jo netop ikke køre med hver dag. Hvis personen så skulle have en ordinær billet, ville det koste sek. 85 kr. pr. tur, altså er det halve sparet. Og så er det vel immervæk en behagelighed, at kunne sætte sig ind i en bil ved boligen og blive kørt til døren, fremfor at skulle med bus og tog o.s.v.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes nu at svaret giver sig selv. Du skriver jo selv at i ikke vil gøre det gratis. Og så er der jo bare tilbage at spørge jer selv om, hvor mange penge i som minimum vil have for det ? Uanset hvad vi andre foreslår herinde. Så er det jo kun jer som ved hvad i, som minimum, vil kræve for at give et lift over broen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulmus: Jeg tror din antagelser omkring naboens månedskort er skudt lidt ved siden af. Med udgangs punkt i Louise's første indlæg, er der tale om at kunne køre med de dage hvor naboen og Hr. Louise (kæresten) arbejder ens. Fordi de arbejder i samme område. Enten arbejder man få gange om måneden og køber billet (findes der klippekort til den tur ?), eller også har man et månedskort. At man så af bekvemlighedsårsager, spørger sin nabo om man, kan få lov til at køre med de gange hvor det passer sammen, er i min bog en helt anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hvis ellers naboen er flink nok, så ville jeg nok bare lade vedkommende køre med, og evt. bare opkræve lidt benzinpenge. Nu skal det hele jo ikke gå op i "én til dig og én til mig"...efter min mening. Men ok...jeg kender også folk der vil have penge for lån af en cd. (seriøst!) lame.gifhappy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Louise, Fra Oxie til Fields er der cirka 40 kilometer. Der bør altså i almindelig bil ved almindelig kørsel ikke bruges mere end maximalt 4 liter benzin. Med dagens benzin-pris 8,25/liter - DKK 33. Staten takster for kørsel i egen bil er for 2005 fastsat til DKK 3,10 / kilometer - 40 km svarer til DKK 124. Skal det være forretning? eller nabo-tjeneste? Jeg ville nok lægge mig i den lave ende med DELVIS dækning af brændstofudgifterne. Hvis det så udartede til at naboen pludselig vil køre med hver eneste dag ville jeg nok se lidt anderledes på det - det kunne være noget med at dele naboens aktuelle besparelse. Uanset hvor mange gode ideer du kan få her på stedet, bliver du nødt til at tale med naboen om dette - hvad synes hun er rimeligt? - hvad synes du er rimeligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Persson, jeg må nok give dig ret. Jeg har ingen idé om, hvor jeg fik det fra med at naboen skulle køre med 2-3 gange pr. uge, men det var ud fra det, at jeg mente, at hun nok ikke have månedskort. SORRY! Jeg var lidt forhastet. Hvis det kun er en gang i mellem, ville jeg nok bare sige, selvfølgelig kan du køre med og tage det som en nabotjeneste. Men hvis det bliver en fast ordning, som sådan noget har det med at blive, så ville jeg forlange en rimelig betaling. Selvfølgelig skal man da hjælpe hinanden, og det kan vel også vre hyggeligt nok med selskab på turen. ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest sanni

Jeg sidder og føler mig lidt som en nasser sad.gif - jeg har kørt med forskellige flere gange, mest med Gio, da han boede her, og jeg har aldrig betalt noget som helst. I stedet prøver jeg at være opmærksom på at gengælde tjenesten på anden vis, at være en god kammerat overfor dem, der hjælper mig. Jeg synes, det afhænger af, om man betragter hinanden som venner eller som fjerne bekendte. Hvis man alligevel kører samme vej, og besværet ikke er alverden, så vil jeg sige, at gengældes tjenesten og er indstillingen, at "vi hjælper hinanden", så er det ikke nødvendigt med betaling - det kan godt være, jeg tager fejl, men så har jeg da uden at ville det udnyttet flere herfra debatten sad.gif Bliver ordningen permanent og systematisk er det selvfølgelig en anden snak, men det har jeg ikke benyttet mig af, så her må andre supplere happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest pantefogden

I min skoletid var det almindeligt at man købte cigaretter af hinanden, selvom man var venner og gjorde hinanden mange tjenester tilbød man altid penge for noget så billigt som en smøg, det var måske 50 øre.. Moralen er at når man ønsker en tjeneste, så tilbyder man betaling. Det være sig penge eller gengældsydelser. Modparten kan jo så vælge at afslå, men tilbuddet skal da op at vende. Nogle kan så ikke finde ud af dette, dem kender vi alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler jo netop, som Sanni også skriver, om at hjælpe hinanden. Den ene tjeneste er den anden værd - sådan er jeg også opdraget. Det dér med penge, når vi taler så små beløb...ej, det gider jeg altså ikke hænge mig i. Så hellere blive budt på en bid brød og en go´ vin en hyggelig aften. Men ok - bliver naboen systematisk med sine køreture, så må man jo snakke med vedkommende om det. Handler det så også pludselig om at man skal til at køre på tidspunkter der passer naboen - skal der indkaldes til torskegilde happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt sådan, at så længe at jeg ikke skal køre en omvej når jeg køre på arbejde så er det ikke noget problem for mig. Jeg er glad hvis de giver lidt god mad en gang i mellem med et par flasker vin eller noget til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...

Er der ikke en af jer to der kører forbi mig ??? :laugh: Jeg ville sgu gerne ha' et lift, og slippe for DSB.... Nå, jeg bor ihvertfald ikke i Oxie :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Iøvrigt synes jeg ideen om samkørsel er god. Der er mange der triller rundt på Amager og i indre by, så reelt burde man koordinere det lidt bedre. Det ville også skabe et godt netværk... MEN... Det koster at køre i bil. Jeg ville tage halvdelen af statens takst for at køre med. Alternativt køre i modpartens bil, hveranden dag... Grunden til dette er følgende: 1: Det koster andet end benzin at ha' en bil... 2: Det sparer modparten for tid og tid er penge... 3: Sammenlign med DSB og læg ventetid osv oveni. Så finder folk ud af at deres tid er værdifuld... 4: Jeg siger ikke det her for at provokere og slå plat på folk der ikke har bil, men jeg synes faktisk de burde overveje hvor meget sparet tid er værd kombineret med den behagelighed det er at blive transporteret lige til døren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke en af jer to der kører forbi mig ??? :laugh: Jeg ville sgu gerne ha' et lift, og slippe for DSB.... Nå, jeg bor ihvertfald ikke i Oxie :rolleyes:
Der er jo stort set lige langt fra dig, og så til hhv Centralen, Svågertorp eller Oxie. Så du kan da lige så godt trille til Oxie, og så køre gratis frem og tilbage hver dag :rolleye: Jeg er i øvrigt helt enig med Supermule.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
MEN... Det koster at køre i bil. Jeg ville tage halvdelen af statens takst for at køre med.
Uhmm... skal man så også betale halvdelen af købsprisen bilen ? Du har jo umiddelbart ingen extra udgifter ved at fylde bilen op, så hvis det ikke genere dig (udover snorken fra medpassagere) så kan jeg ikke se hvorfor man skulle betale halvdelen af statens takst. Jeg ville da naturligvis gerne betale for at køre med, men at gøre det så nøjeregnene er måske ikke lige min stil. Jeg har tidligere kørt pendlet over med min genbo, og betalte ca. hvad mit togkort kostede. Til gengæld har vedkomne der pendler med, balladen når den der har bilen ligger syg, holder ferie osv osv. Så hvis man er enig om at dele udgifterne, bør man vel også være enige om at dele udgifterne når ejeren af bilen ikke kører ? Men, hvad er halvdelen af statens takst ? Der er jo flere takster at vælge imellem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites