Guest andreas Anmeld indhold Skrevet December 31, 2003 Er der nogle der har erfaringer med investering i bærbar computer i Malmö..? Jeg tænker på hvor priserne er fordelagtige, de levere en ok service osv. Leder efter en bærbar der som minimum har: 40 GB, 256 MB Ram, Intel processor med min.2,40 GH, 14" skærm, 24x CD-RW/DVD Combo drev, intet operativ system installeret. Med venlig hilsen og godt nytår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andreas Anmeld indhold Besvaret December 31, 2003 Er der nogle der har erfaringer med investering i bærbar computer i Malmö..? Jeg tænker på hvor priserne er fordelagtige, de levere en ok service osv. Leder efter en bærbar der som minimum har: 40 GB, 256 MB Ram, Intel processor med min.2,40 GH, 14" skærm, 24x CD-RW/DVD Combo drev, intet operativ system installeret. Med venlig hilsen og godt nytår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 1, 2004 Svært at sige da ingen har set noget tilsvarende edbpriser.dk, prisindexer er ikke deres stærke side herovre. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er noget ved at spare på, at købe en PC herovre. At få en bærbar idag uden OEM installation er næsten umuligt, på trods af at en dom i USA gjorde at en der sælger et MS produkt, SKAL give kunden mulighed for at fravælge operativsystemet i prisen, hvis man eks havde tænkt sig at køre Linux på den. Men praktisk er det svært, de fleste beder en om at handle et andet sted. Hvad vil du have, mærkevare med service? Bambus PC eller hvad? Du nævner ikke pris, kun hardware specs. Så man må antage at prisen ikke betyder noget, så hvis jeg var dig ville jeg vælge IBMs Thinkpad serie. (Eks R serien) De kan tåle lidt af hvert, og du kan få stumper til dem overalt i verden, og faktisk også om 3-4 år. Typisk hænger pris og kvalitet sammen, hvis du skal bruge den til andet, end at skrive mails og word. Kender du nogen i en EDB afdelig et sted, kan de måske skaffe en mærkevare IBM er (A eller T serien) med listepris 30.000+ til måske det halve, fremfor at købe en "Hong Mau Slam Sing - Super Extreeme 56x Ultra PRO Expert" i Bilka. Det bedste du kan gøre er at læse de prislister du kan få i IT butikkerne herovre, og sammenligne dem med EDBpriser.dk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andreas Anmeld indhold Besvaret January 1, 2004 Hej Thomas, jeg må indrømme at jeg satsede lidt på, at der var noget at hente mht kursforskellen. Interessant nok har jeg desværre bemærket, at prisniveauet lige er en tak højere for IT og elektronik udstyr i SV kontra DK. Jeg har desuden ikke forfærdelig meget at bruge en svensk udgave af XP til... Kan høre du er fortaler for IBM's R-serie, hvilket jeg dog har undersøgt og prisen dertil er relativ høj må man sige. Compaq holder jeg mig fra, da jeg har hørt alt for mange dårlige oplevelser. HP og deres Pavillioner (rigtig stavet...?) er også ret dyre, og det virker som, at man ikke får meget for pengene... Har du erfaringer med Dell? Jeg har kun hørt gode... Acer levere nogle ret billige produkter, men følger kvaliteten med...? MVH Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 1, 2004 Hvem tror du laver HP's produketer ??? Compaq er ikke værrere end noget andet, og alle deres opdateringer finder du på deres website Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 2, 2004 Hej Andras: Jeg kender kun lidt til Acer, men jeg ved at de bruger den ret meget inden for Kommunerne, og den er udemærket til deres brug. Dell er også et udemærket produkt, de sælger kun direkte fra dem selv, og ikke alle mulige leverandører. Min erfaring er bare at der er problemer konstant med deres servicekontrakter når man anvender dem professionelt. Det med IBM, det er hvis du kender en der kan købe den for dig med moms igennem en IT afdeling et sted, så får du den sikkert til langt under listeprisen. Se bort fra listeprisen, den er sat meget højt. De har også høj brugtpris....hvorfor mon? En af mine venner fik en A31P til 14.000 på den måde, og han sidder og bruger den til videoredigering, den kører bare. Jeg giver Palle ret, HP og Compaq er stortset det samme i dag, de har nemlig fusioneret. Hvis det er til almindeligt brug ved eks et studie, så vil en Acer sikkert dække dit behov rigeligt. Nu er det bare sådan med bærbare at de er væsentligt dyrere end en tilsvarende stationær. Vi anvender også Fujitsu siemens på mit arbejde, de hedder hhv 7010 og 4010 er også en udemærket PC, men vi kender dem ikke rigtigt endnu i det lange løb med driftsikkerhed. Den virker lidt billig i designet i forhold til IBM, men det virker ok til kontorbrug. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret January 2, 2004 Jeg har kun gode erfaringer med Compaq bærbare, og, selvfølgelig, IBM´s ditto. Derimod syntes jeg Toshiba´s maskiner er sådan lidt *hmm*. Men, alt efter hvad du skal bruge maskinen til, så ville jeg nok lure efter en Compaq/HP. Og gerne brugt. Vær bare opmærksom på at folk tror deres brugte stads er guld værd. Der skal (ofte) arbejdes med hård bydehandske, inden du kommer ned i en realistisk pris. Men lad os høre lidt om hvad du skal bruge dimmeren til. Jeg har lidt forbindelser til brugt IBM bærbart. (Ja, med originale kvitteringer o.a., hvis nogle skulle tvivle) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 2, 2004 Jeg ved at Compaq's Presario ikke er den mest stabile, og at den er taget ind til det danske marked, efter mange købte dem i udlandet. Hold dig til Armada'en, hvis du vil ha' en "proff" bærbar. Presario'en fåes bl.a. i Netto (?!?!?!?) til spot pris... Det siger vel lidt om målgruppen. Og, undgå for alt i verden de parallel importerede. Compaq/HP vil ikke røre dem med en ildtang (hvilket man jo godt forstår) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andreas Anmeld indhold Besvaret January 2, 2004 Computeren er tænkt til anvendelse i forretningsøjemed, da jeg er meget på farten. Ligeledes skal den også ha' en vis kapacitet, da jeg downloader diverse filer... selvfølgelig ikke musikfiler..hmmm. Til Palle: jeg er udemærket klar over, at HP og Compaq fusionerede for et godt stykke tid siden, men vis du ser på priserne på bærbare for henholdsvis Compaq og HP, er der enorme forskelle! Pris og kvalitet følges oftest ad inden for sådan en branche vil jeg mene. Principielt bryder jeg mig ikke så meget om, at købe produkter brugt, når der ikke er en garanti og jeg samtidig ikke er ekspert på området. Jeg kender de fleste begreber, de forskellige områders omfang og anvendelse, men føler mig stadig ikke helt på sikker grund. Garanti og service er derfor parameter jeg sætter pris på! Jeg har en meget fin brugerviden og knowledge, men ikke tilstrækkelig nok. Snakker vi back-up, SAN-løsninger, ERP-løsninger osv, så kan jeg være med! Til Jesper Gio: Dit "tilbyd" omkring brugte IBM'er vil jeg i første omgang lade passere, jf. ovenstående. Hvis jeg skulle investere i en brugt comp, skulle jeg føle en tilstrækkelig sikkerhed for produktets kvalitet og standard. Udover hvad jeg har læst herinde af dig, må jeg tilstå det ikke er "sikkerhed" nok for mig. Medmindre tilbud(et/ende) er så attraktiv(e)... Så vidt er der vist ingen der har kritiseret Acer??? Med venlig hilsen og tak for feedbacket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 2, 2004 Andreas og GIO: Andreas: Compaq: Kan jeg fortælle er blevet bedt om ALDRIG at komme på vores firmas 3 sites mere. De er ikke velkomne til hverken at ringe, maile eller på anden måde kontakte os. Det er vores holdning til dem efter at have anvendt dem som leverandører i en periode. Ret flot ikk? Køb en Compaq, den er der ingen med IT erfaring der stjæler fra dig. ACER: Mjaeh...grunden til du nok ikke hører så meget fra IT professionelle, er nok at de ikke anvender mærket. Kommunernes Indkøbscentral køber disse, så kender du en offentligt ansat, burde der være erfaring der. IBM: Jammen det er helt klart bærbar Mercedes klasse. Det er den eneste jeg har set blive handlet til ret høje priser som brugte. Det skyldes en efterspørgsel på dem. Vi har Ingeniører der rejser verden rundt, og de kan få dem repareret overalt, og det får de tit brug for, da de bliver brugt, tabt, og vibreret ret kraftigt til tider. Ingen andre mærker holder til det job. Jeg har selv en Thinkpad A22P, (800mhz/512RAM)med Combodrev i, og blev tilbudt at tage en af de nye Fujitsu 7010ere nede i vores kælder som chefen havde købt.(2.4Ghz/1 GB RAM) Nææh nej du... den bytter jeg ikke væk, det er den fedeste bærbare jeg har haft, og han får den først tilbage når jeg kan få en anden A serie fra IBM. Min kæreste har en Thinkpad A20P med 700 MHZ, og hun vogter over den som var det hendes egen. Flere af hendes kollegaer sidder med en gammel Thinkpad E600 (266mhz/130MB RAM), og de nægter at få udleveret en Fujitsu Siemens med XP/2.4Ghz/1GB RAM) De vil kun have IBMer. Og er det til forretningsmæssigt brug, jammen så er det svært at sige nej til IBM, den er den mest veludførte. Signalværdien til et møde er heller ikke til at tage fejl af, jeg har hørt mange af husets chefer sige de kun vil tage til møde med en IBMer, så man ikke ligner en amatør. Gio: Har du nogle brugte A22/23 og opefter. Til en god pris? Har muligvis en kammerat der er interesseret, da hans gamle Dell er ved at stå af efter en sommertur til Irak :-) Han bad mig finde noget der virker. Er KUN interesseret i IBMere, og helst i A serien. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Andreas: Hvad mener du med det her?? quote: Udover hvad jeg har læst herinde af dig, må jeg tilstå det ikke er "sikkerhed" nok for mig.Jeg siger jo bare at jeg har en kammerat der køber brugte IBM´er og sælger dem videre. Han skriver slet ikke herinde...så ham kender du endnu mindre. Men bevares...det var også bare et tilbud. Go´ jagt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Thomas: Jeg har smidt forespørgslen videre til ham. Har han noget, så skal jeg nok lade høre fra mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Thomas, nu ved jeg ikke hvad compaq har gjordt jer, men et lyder da lidt latterligt at stille det op på den måde.... Jeg arbejder på en af dk's største arbejdspladser (sikkert den største) og vi benytter (bl.a.) Compaq. Vi har overhovedet ingen problemer. De samme problemer som du beskriver kan jo komme fra enhver leverandør. Jeg kan stadig anbefale Compaq.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Palle: Compaq havde 20 Mill. i klemme hos os, og de kunne ikke engang levere simpel aftersales. Deres produkt var ikke iorden, og de kunne ikke fikse det.De måtte hente hele skidtet igen. Må da håbe for dem de er blevet bedre til deres leveringer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andreas Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Hej Gio, jeg fremsagde bare det statement, at jeg ikke køber en bærbar af hvem som helst. Der absolut ingen bad feelings for det er da kun rart, at høre hvordan andre gebærder sig mht investeringer i bærbare. MVH Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Thomas,... er det ikke lidt at skyde gråspurve med kanoner ? Andreas har brug for en bærbar, og ikke en løsning til et ERP system, med tilhørende database. Altså, Scumpaq'a bærbare er sgu' lige så gode som andre til samme pris. Som privat bruger eller mindre virksomhed, går man ikke helt galt hvis man sætter sine penge i Compaq... Og, i vores firma, fungere Compaq også upåklageligt .... Det gælder jo heldigvis (for compaq) også i langt de fleste tilfælde. Jeg kan sikkert også finde nogle kunder der brokker sig over Audi's kvalitet ... (eller BMW's, eller VW eller.... eller...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Thomas O... Selv herinde er der nogle der mener Mercedez Benz er en skodbil, ikk ??? ;o) Man kan vist finde utilfredse kunder overalt .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret January 3, 2004 Acer i Kommunerne ??? Har aldrig set skidtet, iøvrigt ikke ret mange kommuner der IT udstyr hos kommunernes indkøbscentral, det klarer de selv hos leverandører der forhandler via SKI aftalerne. Personligt er jeg nok mest til HP evo, IBM og måske lidt Dell ;) der er god onsite garanti på alle disse. (arbejder tildagligt alt for meget med det offentlige) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 4, 2004 Palle: Hvem H...snakker om ERP og Database, jeg snakker om bærbare og stationære "workstations" for 20 mill der var skod. De måtte hente hele dynen igen. Vi snakker bærbare i den tråd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret January 4, 2004 Rolig Thomas..... Jeg anede da ikke at du snakker om 400 maskiner, vel ? Jeg troede da bare, at en leverance til 20 mill, måske omhandlede lidt andet end desktop's og bærbare..... Men godt ord igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret January 4, 2004 Palle: Jeg er lutter grin, men glemmer hele tiden at indsætte smileys :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites