Jump to content
vincent

"Briefcase" over IP?

Recommended Posts

Hejsa... Med udgangspunkt i "Briefcase/Rejsetaske" fra windowsmiljøet søger jeg en der har kendskab til, eller kan henvise til et program der kan opdatere filer på samme måde som ovennævnte princip... Eneste modifikation er, at programmet skal kunne opdatere filerne over nettet - f.eks gennem FTP-protokollen. Vi har her på arbejdet forgæves forsøgt at finde et sådant program, som jo er ultra godt at have når man f.eks arbejder hjemmefra (eller fra en anden location). Der er altså ikke tale om en FTP-client software eller noget hvor man selv skal vælge hvilke filer der skal hentes ned (eller uploades). Jeg taler om et stykke software der kan opdatere en hel mappe af gangen (inkl. undermapper) ved f.eks at trykke på "opdatér", eller ved automatisk opdatering. Nå ... må være nok ... håber I ved hvad jeg mener.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa... Med udgangspunkt i "Briefcase/Rejsetaske" fra windowsmiljøet søger jeg en der har kendskab til, eller kan henvise til et program der kan opdatere filer på samme måde som ovennævnte princip... Eneste modifikation er, at programmet skal kunne opdatere filerne over nettet - f.eks gennem FTP-protokollen. Vi har her på arbejdet forgæves forsøgt at finde et sådant program, som jo er ultra godt at have når man f.eks arbejder hjemmefra (eller fra en anden location). Der er altså ikke tale om en FTP-client software eller noget hvor man selv skal vælge hvilke filer der skal hentes ned (eller uploades). Jeg taler om et stykke software der kan opdatere en hel mappe af gangen (inkl. undermapper) ved f.eks at trykke på "opdatér", eller ved automatisk opdatering. Nå ... må være nok ... håber I ved hvad jeg mener.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Tænk lige på sikkerheden i den forbindelse. En bærbar var måske løsningen? Og så en VPN løsning op imod arbejdet hjemmefra. Du kunne også købe en USB harddisk. Sådan en lille fiks en med en disk fra en bærbar. Det bruger vores rejsende medarbejdere, de bruger den til backup af den bærbare, de synkroniserer folderne løbende. Smasker de den bærbare ude i Kina, sætter de bare en ny disk i, eller kobler på en anden PC, og de har deres filer igen. Skal du have remote adgang til en filserver, skal du have sikkerhed på. Typisk ved en VPN software der krypterer forbindelsen mellem dig og firmaet,hvor du får normal adgang til dine netværksdrev, det er næsten som at sidde logget på derinde hvis du "låner" en ADSL ude i byen. Hvis det er 100% krypto for dig, så kig hjem til mig en dag, så kan jeg vise dig det. Har også en bærbar med USB disk som backup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites